Vad är det här för ingångar?

Permalänk

Vad är det här för ingångar?

Hej,
Köpte datorn begagnad för ett par år sedan och har aldrig förstått vad dessa (http://imgur.com/r8vsVx1) kontakter är till för...

Är det någon med lite bättre koll på ljud än jag som kan berätta för mig vad det är och om man kan koppla in ett vanligt 3.5mm headset där i på något sätt? Tack på förhand! (Flytta gärna om jag är i fel forumsdel!)

Permalänk
Medlem

6.3mm in och utgång. Du måste ha en 3.5->6.3 mm adapter, då kan du koppla in och lyssna med det ljudkortet.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

Det där ser ut som baksidan på ett Asus Xonar Essence STX. I sådanda fall så är det ett riktigt bra ljudkort!

Något jag tycker att du ska börja använda.

Mvh
Mattias

Permalänk

Du kan också skaffa en RCA till 3.5 mm adapter om du vill det (:

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Sapphire R9 280

Permalänk
Skrivet av Mayth:

Det där ser ut som baksidan på ett Asus Xonar Essence STX. I sådanda fall så är det ett riktigt bra ljudkort!

Något jag tycker att du ska börja använda.

Mvh
Mattias

Skrivet av netbuddy:

6.3mm in och utgång. Du måste ha en 3.5->6.3 mm adapter, då kan du koppla in och lyssna med det ljudkortet.

Tack för svaren båda två!

Permalänk
Skrivet av utsatt_unge496:

Du kan också skaffa en RCA till 3.5 mm adapter om du vill det (:

Tack för svar! Skulle det vara bättre än en 3.5->6.3 mm adapter? Har verkligen noll koll när det gäller sånt här :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benjamin96:

Tack för svar! Skulle det vara bättre än en 3.5->6.3 mm adapter? Har verkligen noll koll när det gäller sånt här :/

Ja. Hörlursförstärkaren i ljudkortet går till "telepluggarna" så använd inte RCA till hörlurarna nej.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Skrivet av Benjamin96:

Tack för svar! Skulle det vara bättre än en 3.5->6.3 mm adapter? Har verkligen noll koll när det gäller sånt här :/

Det är mycket lättare och smidigare med 6.3 till 3.5 adapter också

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Sapphire R9 280