Permalänk
Medlem

Val av hörlurar

Hej,

Fuderar på att köpa ett headset som ska användas primärt för spel samt film. Viktigt är att det är 7.1 samt bra bass. Mikrofon är inte viktigt.

Kan ni rekommendera någon bra produkt max 1000:-

Permalänk

Det vore bra med mer info, om det gäller gaming headset till PC, PS4, Xbox, etc!

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem

Finns väll bara ett par 7.1 hörlurar på marknaden? Om vi pratar geniun 7.1 och inte vanlig simulerad. Razer tillverkar dem. Totalt skräp däremot vad jag har läst. Visserligen bra position på ljudet men driverserna är för små så ljudet blir kasst.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk

Om inte 7.1 är en total dealbreaker så skulle jag nog skita i att skaffa det. Det räcker med vanliga stereohörlurar i och med att de omsluter öronen. Antar de flesta testat italian barbershopklippet någon gång i sin barndom!
Här är en bra länk för att hitta hörlurar som passar bra för gaming men som inte är skitlurar från razer till överpris.

Permalänk
Medlem

Kommer använda hörlurarna primärt för att spela och se på film, PC.
5.1 skulle också vara perfekt, så länge ljudet är klart och det finns en bra bass.

Permalänk
Medlem

Kingston Hyperx Cloud II är väl det som är bäst i 1000kr klassen?

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nenea:

Kommer använda hörlurarna primärt för att spela och se på film, PC.
5.1 skulle också vara perfekt, så länge ljudet är klart och det finns en bra bass.

Tro mig, du vill inte heller ha "genuint" 5.1 ljud. Driverserna blir på tok för små för att leverera bra ljud, särskilt basen drabbas. Skaffa ett par ordentliga 2.0 lurar och du kommer nog bli nöjd.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk

Man behöver inte 5.1 eller 7.1 för att få surroundljud! Är materialet bra så behövs inte surroundljud i hörlurssammanhang. Denna har länkats förut och är ett bra exempel på det! https://www.youtube.com/watch?v=IUDTlvagjJA Lägg pengarna på bra stereo lurar istället!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Man behöver inte 5.1 eller 7.1 för att få surroundljud!https://www.youtube.com/watch?v=IUDTlvagjJA

Jo om du ska ha "geniunt" 5.1/7.1 ljud. Sedan anser jag alla 5.1/7.1 hörlurar på marknaden för rimlig peng är skräp så håller med att 2.0 är vägen att gå.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.