Köpa nu Macbook Pro

Permalänk

Köpa nu Macbook Pro

Jag ska köpa mig en ny Macbook Pro 15 tum. Har just nu en 13 tum med 500 Gb hårddisk, saken är det att jag ska köpa mig en ny 15 tummare och kör även bootcamp med den. Använder musikprogram i Windows. Men räcker det med en 256GB hårddisk och att jag väljer till en snabbare processor. eller tvärtom ?

Tacksam för tips

Permalänk
Medlem

Vad snackar vi för mjukvara här? Ska du köra bootcamp enbart för din mjukvaran du producerar musik i? Kan du länka din gamla Macbook?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Att fråga oss om 256GB räcker är lite svårt för oss att avgöra eftersom det är väldigt subjektivt.
Kolla hur mycket du använder nu och jämför.

EDIT: För min egna del tycker jag att 256GB är på gränsen för smått för dual boot.

Visa signatur

Prylhögen: Nexus 7, iPhone 5, MBPr 2013

Permalänk
Avstängd

Köpte nya air idag, 2015 för 8990kr på elgiganten, slå till

Permalänk
Medlem

Ska du ha en 15" hade jag om möjligt väntat tills hösten, borde komma modeller med skylake då.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

De lär visa upp den nya modellen på wwdc i juni, så är nog smart att vänta lite tills dess om du inte behöver den just nu

Permalänk
Medlem

Säger som andra vänta och se vad WWDC visar iaf. Annars så anser jag nog att 256 GB räcker det finns fina externa diskar att köpa för att komplettera upp minnesbrist.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

256gb är i mitt tycker på tok för lite om du jobbar med samplingsbibliotek.....skulle inte gå under 500gb, dessutom 16gb minne....om du nu hade tänkt dig något annat.
Men som allt annat är det självklart en kostnadsfråga....det går ju att jobba hyggligt mot externa diskar....