Köp av första riktiga hörlurar och ljudkort/förstärkare!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2015

Köp av första riktiga hörlurar och ljudkort/förstärkare!

Hejsan! För ett tag sedan gick mikrofonen på mina sennheiser pc350's sönder, och jag köpte mig då en separat kondensatormikrofon för att använda. Och nu känner jag att det har blivit dags att uppgradera ljudet också, men denna gången till ett par hörlurar istället för headset!

Nu är då frågan vilka lurar man ska köpa. Min budget ligger på runt 2-2500 kr för hörlurar och ljudkort/förstärkare, och det måste vara externt för jag har ingen ledig pci slot i datorn. De hörlurar jag har kollat runt lite på är Sennheiser HD558 och Beyerdynamic DT990 250 ohm, och sen en FiiO E10k. Jag har inte direkt hittat något externt ljudkort som verkar vettigt, men jag kanske inte behöver det, utan moderkortets ljudkort och FiiO'n kanske räcker?

Det jag kommer använda hörlurarna till är att spela (spel som t.ex cs:go och lite olika singleplayer-spel), men även till musik såklart. Jag lyssnar mest på rap, men det händer även att jag slår på lite punkrock lite då och då.

Hoppas att jag har gett tillräckligt med information för att få lite hjälp, och tack på förhand

// Saftarz