Spotify i mitt sony hemmabio

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013

Spotify i mitt sony hemmabio

Hejsan! jag har en fråga till alla er! går det att ha spotify program i min sony bdv-e370 hemmabio? det finns youtube och lite annat skit redan på den.. men hittar inget sätt att lägga till spotify!? någon som vet får gärna hjälpa mig med detta!

Tack på förhand!
Hälsningar gwikman

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av gwikman:

Hejsan! jag har en fråga till alla er! går det att ha spotify program i min sony bdv-e370 hemmabio? det finns youtube och lite annat skit redan på den.. men hittar inget sätt att lägga till spotify!? någon som vet får gärna hjälpa mig med detta!

Tack på förhand!
Hälsningar gwikman

Kolla om den dyker upp som en Spotify Connect-Spelare.

Ska vara en högtalar-ikon bredvid volymkontrollen i Spotify, kolla om den finns där.

Moderkort: MSI X79A-GD45 | Processor: Intel i7 3930K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i vattenkylning | Grafikkort: EVGA GTX 780 Ti Classified 3 GB SLI | RAM-Minnen: Corsair Vengeance 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Corsair GT 120 SSD | Nätagg: Fractal Design R3 Newton 1000W | Display: ASUS PG348Q + ASUS VG278HR 144 hz | Mus: SteelSeries RIVAL Headphones: Razer Tiamat 7.1 ASUS Strix DSP| Keyboard:Qpad Mekaniskt Cherry Red

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av EyeNEye:

Kolla om den dyker upp som en Spotify Connect-Spelare.

Ska vara en högtalar-ikon bredvid volymkontrollen i Spotify, kolla om den finns där.

kan säga att jag har ingen större kolla på vart jag bör kolla igenom för ikoner men ska leta!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013

vill ju ha själva programmet/appen i hemmabio menyn

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av gwikman:

vill ju ha själva programmet/appen i hemmabio menyn

Tror inte att hemmabion stödjer det. Därav Spotify-Connect-idén, dvs. styra från mobilen, spela upp på hemmabion.

Fulkoppling till hemmabion: Gramofon

Moderkort: MSI X79A-GD45 | Processor: Intel i7 3930K 4.6 GHz | CPU-kylare: H80i vattenkylning | Grafikkort: EVGA GTX 780 Ti Classified 3 GB SLI | RAM-Minnen: Corsair Vengeance 16 GB 4X4GB 1600 Mhz | SSD: Corsair GT 120 SSD | Nätagg: Fractal Design R3 Newton 1000W | Display: ASUS PG348Q + ASUS VG278HR 144 hz | Mus: SteelSeries RIVAL Headphones: Razer Tiamat 7.1 ASUS Strix DSP| Keyboard:Qpad Mekaniskt Cherry Red

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av EyeNEye:

Tror inte att hemmabion stödjer det. Därav Spotify-Connect-idén, dvs. styra från mobilen, spela upp på hemmabion.

Fulkoppling till hemmabion: Gramofon

okej men tror inte att min telefon eller dator hittade den:(

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Nov 2007

Vad heter ens förstärkaren?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013

sony bdv-e370

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av DAoG:

Vad heter ens förstärkaren?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=567514 det är den jag har!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Grums
Registrerad
Okt 2008

Finns inget spotify connect. Du får köra någon annan slags "ful lösning", tex med en airport router och köra airplay, om du har iphone.

ALIENWARE Predator 2 Svart Chassi | i5 4670K @ 3,4 Ghz | ASUS GTX 970 STRIX OC 4GB | Creative SB x-fi titanium fatal1ty pro | Razer Blackwidow 2016 Stealth | Razer Deathadder 2013 | Razer Tiamat 2.2 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2013
Skrivet av Kevlarheart:

Finns inget spotify connect. Du får köra någon annan slags "ful lösning", tex med en airport router och köra airplay, om du har iphone.

sitter på en samsung telefon men får kör från den gamla telefonen och styra spotify med min nya

Tack för all hjälp hade jag inte frågat hade jag suttit ännu och sökt appen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av gwikman:

sitter på en samsung telefon men får kör från den gamla telefonen och styra spotify med min nya

Tack för all hjälp hade jag inte frågat hade jag suttit ännu och sökt appen

Kollade du på Gramofon? Det var inget för dig?