Permalänk

Två Skärmar + TV dvs 3 Skärmar

Har ett Amd sapphire radeon r9 270x och vill ha tre skärmar.

Vill spegla tv:n mot min primära skärm och ha min andra skärm som "utvigdad" av skrivbordet. Har kopplat in tvn till mitt Asus z87-A modekort nu men då går det inte att spegla skärmarna. När jag istället kopplar alla skärmar till grafikkortet fungerar endast två. Så hur ska jag göra för att få det att fungera?

Har läst alla trådar om detta och kommit fram till att jag behöver en Adapter? Dock osäker på vilken.

Tvn är kopplad med HDMI och Skärmarna är DVI.

Permalänk

har för mig att man inte kan köra 2 dvi och 1 hdmi vet inte varför men om du kör displayport hdmi och dvi kanske det funkar? eller 2 dvi och en displayport?

Permalänk
Medlem

För att kunna köra tre skärmar utan displayport måste dom två som sitter i DVI-uttagen vara av exakt samma modell, det står ganska tydligt på AMD:s hemsida.

Permalänk

men jag har en displayport nu

Permalänk
Medlem

Om du kollar på på butikers hemsidor efter en displayport adapter så ska ordet AKTIV eller Eyefinity nånstans på sidan. Står inget så är det med 99% säkerhet fel adapter.

Om du går till en fysisk butik så måste du veta vad du ska ha INNAN du går dit. Frågar du personalen så är det stor risk att de visar dig fel adapter (passiv) som bara ger bild till 2 skärmar trots att du säger åt dom att det är 3-6 skärmar du ska köra.