PS4 nedladdningsproblem

Permalänk

PS4 nedladdningsproblem

Har problem med min ps4. Det går fruktansvärt segt att ladda ner. Jag har ett mobilt bredband med ett huawei b593 modem till tele2. Någon som vet om man behöver trixa till några inställningar för att få fart på det. Kör jag bredbandskollen via dator ligger de på Ta emot 12 Mbit/s skicka 5,5Mbit/s
men via ps4:an bara på några få kbit/s

Permalänk
Medlem
Skrivet av tiger0910:

Har problem med min ps4. Det går fruktansvärt segt att ladda ner. Jag har ett mobilt bredband med ett huawei b593 modem till tele2. Någon som vet om man behöver trixa till några inställningar för att få fart på det. Kör jag bredbandskollen via dator ligger de på Ta emot 12 Mbit/s skicka 5,5Mbit/s
men via ps4:an bara på några få kbit/s

Har samma problem som dig, trodde först det var för att ps4an låg långt bort ifrån routern. Så jag drog en nätkabel från routern direkt till konsolen, vilket jag trodde skulle hjälpa. Jag har 1 Gigabit/s fiber in i huset, men nedladdningarna är lika sega ändå. Tar evigheter att ladda ner spel eller uppdateringar. När man kollar via psn4 test för näthastighet hamnar jag på emot 70Mbit/s och skicka 55Mbit/s.

Visa signatur

PC: NZXT H1. Sapphire 5700xt. AMD r5 3600.
Ljud: Feliks espressivo mk2 -> ZMF Aeolus/Verite/Philips X2/Mad dogs/Senn hd25-1 II

Permalänk
Medlem

Det är bara psn som är så segt. Samma visa på Vita,Playstation Tv och min Ps4. Ganska drygt när tankar ner 60gb stora spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MDrad:

Har samma problem som dig, trodde först det var för att ps4an låg långt bort ifrån routern. Så jag drog en nätkabel från routern direkt till konsolen, vilket jag trodde skulle hjälpa. Jag har 1 Gigabit/s fiber in i huset, men nedladdningarna är lika sega ändå. Tar evigheter att ladda ner spel eller uppdateringar. När man kollar via psn4 test för näthastighet hamnar jag på emot 70Mbit/s och skicka 55Mbit/s.

Får ungefär samma siffror som dig med kabel så det verkar vara PS4an som inte fixar högre hastigheter

Permalänk
Medlem

Jag fick vänta 80 minuter på att ladda ner förra patchen för Bloodborne. Det borde tagit max 5 min med 100mbit lina.
Playstation network är shit helt enkelt. Sony har också mage att begära pengar för PS+ som krävs för att spela online trots att deras nät är patetiskt dåligt.

Permalänk
Medlem

Enda tipset jag har är att pausa och resuma nerladdningen ett par ggr, brukar ta mig 10-20 försök för att få en server som inte är allt för seg.

Men ja PSN har blivit mer och mer långsamt antar att de inte hinner bygga eller bygger inte ut infrastrukturen sedan konsol släppet, just då hade man inga problem att tanka ner spel i 10MB/s men nu får man vara glad ifall man får 1MB/s

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk

Ska inte gå så segt asså... Ska prova trådlöst , borde gå i 13mb/s... går i 3-400kb...

Visa signatur

[B] http://steamcommunity.com/profiles/76561197993451303
[I7 7700k, PALIT GTX 1070,NOCTUA 15,16gB DDR4]
PSN PS4: swe_david_90
ORIGIN : Squeezz90

Permalänk
Medlem

Tror det har att göra med servrarna man laddar ifrån tycker det verkar vara väldigt skillnad mellan olika nedladdningar

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Medlem

någon som haft problem med att neddladdat spel inte installeras? står väntar på installering men det händer inget....

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlashTec:

Tror det har att göra med servrarna man laddar ifrån tycker det verkar vara väldigt skillnad mellan olika nedladdningar

någon som haft problem med att nedladdat innehåll inte installeras? det står väntar på installering men inget händer?

Permalänk
Medlem

Sitter på 200-lina men går fruktansvärt långsamt att ladda ned spel, uppdateringar osv här med. Alla mina bekanta upplever samma problem. Deras servrar måste vara under all kritik.

Tack för tipset om att pausa och starta. Ska prova det nästa gång man sitter otålig och väntar!

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeter:

Sitter på 200-lina men går fruktansvärt långsamt att ladda ned spel, uppdateringar osv här med. Alla mina bekanta upplever samma problem. Deras servrar måste vara under all kritik.

Tack för tipset om att pausa och starta. Ska prova det nästa gång man sitter otålig och väntar!

Nåt tips om att få igång installering? Blir tokig snart.... bara nedladdningen tog nästan 3 dagar fast det stod 15 timmar först.... 😡

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

psn ar half nere just nu sa prova nar det ar ater ar uppe.. Du kan checka status pa https://status.playstation.com/en-us/

Visa signatur

umgänge kan vara förenat med livsfara..

Permalänk
Medlem

Kan bara bekräfta det folk säger. Oftast går det relativt segt, är glad om jag får 2-3 meg/sec.
Men det har hänt att jag har lyckats maxa mina 100Mbit med runt 11meg/sec i download, så det går.

Förvisso så finns det ju massa background/auto/sleepmode-download-alternativ nu så tycker det funkar rätt bra ändå.

Permalänk
Medlem

Har märkt av detta med . Skräckexemplet är är hastigheter på runt 100kb/s. Tycker kanske att med betalningsmodellen som nu krävs av Sony för onlinespel är det rätt dåligt att inte kunna tillhandahålla bättre servrar. Pausa nerladdningar och en norsk reset av maskinen brukar kunna få fart på nerladdningarna oftast.

Permalänk
Medlem

Jag tankar otroligt sakta jag också, men det går bra mycket fortare om man sätter konsollen i standbyläge/viloläge och låter den fortsätta tanka där. Pröva det ni andra som också har problem med hastigheten..

Satt och stirrade på nedladdningen av battlefield och efter en bra stund hade den tankat 500MB eller så, satte konsollen i viloläge och satte mig och kollade tv en kortare stund, sedan väckte jag konsollen och såg att 25GB av spelet var tankat.

Denna lösning fann jag själv efter lite googlande, då såg jag par användare på reddit som påstod att det fungerade mycket bättre att tanka så och för mig gör de det.

Permalänk
Medlem

Jag får ca 20 MB/s så det är nog inte just alla PS4or som är långsamma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wRRM:

Jag får ca 20 MB/s så det är nog inte just alla PS4or som är långsamma.

Jag vet tyvärr inte hur man kollar hastighet när man tankar, enda stället jag vet är ju när man kör nätverkskoll å då har jag runt 20Mb/s. Sen när jag tankar ner går det segare än sirap ändå......

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag tror det är servrarna då alla jag känner som har PS4 säger samma sak.

typo
Permalänk
Medlem
Skrivet av Mögel:

Jag tankar otroligt sakta jag också, men det går bra mycket fortare om man sätter konsollen i standbyläge/viloläge och låter den fortsätta tanka där. Pröva det ni andra som också har problem med hastigheten..

Satt och stirrade på nedladdningen av battlefield och efter en bra stund hade den tankat 500MB eller så, satte konsollen i viloläge och satte mig och kollade tv en kortare stund, sedan väckte jag konsollen och såg att 25GB av spelet var tankat.

Denna lösning fann jag själv efter lite googlande, då såg jag par användare på reddit som påstod att det fungerade mycket bättre att tanka så och för mig gör de det.

Väldigt intressant.
Skulle kunna vara nån form av hård throttle för att dom inte vill riskera att "användarupplevelsen" ska bli sämre pga en pågående download.
Ska testa detta nästa download!

Permalänk

Om ni lider av slöa nerladdningar till ps4an så har jag en fix.
Hade själv detta problem ganska lång tid och efter att ha testat både google DNSar samt byta mellan kabel<->trådlöst för att se om det hjälper så hittade jag lite mer att testa på Reddit.

Ändra MTU från default värdet 1500 till 1473 så ska ni få se att det blir snabbare.
Detta görs i nätverksinställningarna. Välj inte enkel nätverksinstallation. Välj anpassad och ändra endast MTU när det frågar om detta.

För mig gjorde det en otrolig skillnad. Höll på att ladda ner ACIV: Black flag och det visade att det var 5 timmar kvar av nerladdningen först. Ändrade MTUn och helt plötstligt var det bara 22 minuter kvar av tiden för nerladdningen

Om inte MTU 1473 hjälper så kan ni testa med dessa också: 1450, 1472, 1466

Visa signatur

Delat konto.

DrAg00nEn - #MultiplatformGamer
4thePlayers - #PlayStationGamer