Permalänk
Medlem

Identifierar fel skärrm

Hej
Uppdaterade mina grafikrutiner och allt gick smidigt, alla spel fungerade som vanligt etc. men när jag gick in i skärmupplösning så märker jag att skärmarna har ändrats enligt inställningarna. Den har bytt primärskärm utan att den egentligen har bytt, för när jag ändrar primärskärm blir det fel. Om man kollar på bilden så ser man att 1 som identifieras är den som är 1 enligt schemat. är ganska förvillande, gjorde steam testet som hittade den "högra" skärmen som primär och intel grafikkortet som primärt, men egentligen så är ju vänstra den primära som går på det nvida kortet.

Vet inte om det blev så klart i text men går det att fixa så att allt blir rätt och visas rätt i intällningarna?

Ps ser att bilden inte blev så jätte bra, men på riktiga skärmarna står: vänster(större)=1 ,höger=2 och i inställningarna är det tvärtom.

Permalänk
Medlem

Har precis samma problem.
Blev efter att jag valde den "andra" skärmen som huvuskärm.

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem

Testa avinstallera drivrutinerna och ta bort kvarlämnade mappar om det finns innan du startar om datorn och försöker installerar drivrutinerna igen.

Eventuellt också gå till enhetshanteraren och välja att avinstallera drivrutinerna.
Start / Höger klicka på "Datorn" / Hantera / enhetshanteraren