Kingston HyperX Cloud vs HyperX Cloud 2 för CS: GO

Permalänk
Medlem

Kingston HyperX Cloud vs HyperX Cloud 2 för CS: GO

Hej!

Tänkte beställa ett nytt headset som kommer att användas mest för CS: GO men även andra spel och det står just nu mellan HyperX Cloud och HyperX Cloud 2. Vet att HyperX 2 är nykomlingen men det har ett ljudkort med "surround 7.1" genom usb och den första modellen har stereo 2.0 med vanlig anslutning. Frågan är om man borde köra på "surround" eller stereo, är det bättre med usb eller vanlig anslutning?

Kan påpeka att jag redan har ett ljudkort på mitt moderkort (Realtek ALC887 7.1), så om jag kör på HyperX Cloud 2 kommer det på något sätt påverka ljudet eller något annat?

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

båda är 2.0. Använder du inte adaptern du får med hyperx 2 så är det i princip samma headset som ettan. Ljudkortet i tvåan kommer inte använda ditt integrerade om du kör med usb ljudkortet , om du kör med usb kan du sätta på ett "suround" läge som förstör ljudet ljudmässigt men det gör det lättare att urskilja riktningar av fotsteg i spel lättare

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

Hade en liknande tråd nyss. Alla rekommenderade version 1 då jag har eget ljudkort. Och på cdon så kostar den bara 600 så köpte en nyss

Permalänk
Medlem

Okej tack! Lutar mot version 1

Permalänk
Medlem
Skrivet av finally:

Okej tack! Lutar mot version 1

Tror nog att det är det bästa valet. Ena skillnaden som jag igentligen saknar på version 1 var att micen inte är noice cancelation vilket är lite synd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Tror nog att det är det bästa valet. Ena skillnaden som jag igentligen saknar på version 1 var att micen inte är noice cancelation vilket är lite synd

Jag håller med! Det var något jag också tänkte på :/