Mobilhögtalare för telefon, runt 1 000 - 1 500kr

Permalänk
Medlem

Mobilhögtalare för telefon, runt 1 000 - 1 500kr

Hej!

Har sökt i forumet men inte hittat något relevant för priset (bara <500kr). Kan sträcka mig till 1,5k om det är värt.

Har kikat en del på Sony SRS-X5, som verkar bra, men är jäkligt grön på området mobilhögtalare.

Jag ska spela enbart metal, så bra bas som möjligt och diskant är av hög prio (jag är medveten om priset). Ska användas på jobbet, kommer kunna vara ansluten till laddare hela tiden så batteritid är av mindre vikt. Det enda som verkligen spelar roll är bas och diskant (ja, jag färgar ljudet en del med telefonens EQ. )

Blåtand är egentligen inte heller något krav då jag har en extra blåtandsadapter liggandes (aptx). Kommer köras med min LG G3 (aptx).

Tack för svar!

MVH,
Joakim

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem

Den du har länkat har ju hög ranking och bra omdömen på Prisjakt så den är nog inte något dåligt köp alls.
Har dock ingen personlig erfarenhet av den alls.

Har du funderat på att köpa någon stärkare och två högtalare istället? Brukar finnas billigt beg.

Permalänk
Medlem

har två stycken av denna: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2424072 och jag är otroligt nöjd, är ju dock precis på budget dock.

Spela otroligt jäkla högt för att vara så liten, 8h batteritid, bluetooth, man kan ladda mobilen i den och är riktigt snygg att titta på.
Finns på alla elgiganten och så har jag för mig om du vill kika på den

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

Jag skulle kika på Logitech UE Boom. Otroligt bra tryck i den lilla högtalaren
Dessutom så är den rätt behändig rent storleksmässigt.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1945107

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddan:

Den du har länkat har ju hög ranking och bra omdömen på Prisjakt så den är nog inte något dåligt köp alls.
Har dock ingen personlig erfarenhet av den alls.

Har du funderat på att köpa någon stärkare och två högtalare istället? Brukar finnas billigt beg.

Tack för svar! Jag hade innan aktiva monitorer, men då jag ska använda denna på jobbet och jag byter arbetsplats rätt ofta behöver den vara mer mobil.

Skrivet av tonix:

har två stycken av denna: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2424072 och jag är otroligt nöjd, är ju dock precis på budget dock.

Spela otroligt jäkla högt för att vara så liten, 8h batteritid, bluetooth, man kan ladda mobilen i den och är riktigt snygg att titta på.
Finns på alla elgiganten och så har jag för mig om du vill kika på den

Den ser intressant ut. Jag kommer inte spela speciellt högt, vill bara att kvalitén på ljudet ska vara så bra som möjligt. Att den är snygg, lite mindre/större, väger mycket eller annat spelar ingen som helst roll.

Skrivet av Rugins:

Jag skulle kika på Logitech UE Boom. Otroligt bra tryck i den lilla högtalaren
Dessutom så är den rätt behändig rent storleksmässigt.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1945107

Logitech säger mig nej, direkt. Namnet gör mig lite rädd.

Tack för svar alla! Beställde Sonyn, får den imorgon, är jag inte nöjd lutar det åt Philipsen.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av lossah:

Den ser intressant ut. Jag kommer inte spela speciellt högt, vill bara att kvalitén på ljudet ska vara så bra som möjligt. Att den är snygg, lite mindre/större, väger mycket eller annat spelar ingen som helst roll.

Tack för svar alla! Beställde Sonyn, får den imorgon, är jag inte nöjd lutar det åt Philipsen.

Bra ljudkvalitet tyckre jag det är, på de allra högsta volymen så kan man ju önska lite mer, men då är det alltså så hög volym så min grannar kan komma ner och skälla på en, tokigt hur högt man kan spela med den

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD