Nytt headset ska inköpas och har lite frågor(CS:GO)

Permalänk
Medlem

Nytt headset ska inköpas och har lite frågor(CS:GO)

Hejsan nu har mitt nuvarande headset gått sönder och måste köpa ett nytt men jag tänkte sätta mig in lite mer denna gång jag köper. De headset jag har ägd innan är Steelseries Siberia V1 och V2, Jag vill inte köpa ett SSv2 igen för jag hatar hur det känns och får alltid ont i öronen av dem medans SSv1 tycker jag sitter jätte skönt och passar perfekt.

Jag ska använda headsetet till CS:GO(spelar inget annat) och undrar vad jag borde kunna om headsets och ljud innan jag köper ett nytt.
Jag läste lite och kom till något som hette lows, mids och highs, är detta något viktigt för cs eller är det mer för musik.

Jag vill att hörlurarna ska täcka öronen så att örat är inne i hörluren, Jag bryr mig inte så mycket ifall det stänger ut ljud för jag har inget behov av det.

De headsets/headphones som jag har kollat lite mer på är

QPAD QH-90 som verka bra.

HyperX Cloud 2 som verkar vara identisk till QPAD QH-90

AKG K240 Studio som verkar se ut som SSv2(Är det lika obekväma som SSv2?) och har ett konstigt uttag till hörluren.

Audio Technica ATH-M50 som verkar se ut att vara obekväma för de verkar inte täcka öronen.

Beyerdynamic DT770 Pro som verkar sköna men vad har Ohm för betydelse(32,80, 250) för gaming.

Täcker alla dessa headset/headphones öronen och kommer något av dessa headset/headphones trycka på och skava efter något år av användning. Kommer det vara stor ljudskillnad mellan headseten och headphonsen i cs eller borde jag bara köra på ett headset så jag slipper köpa mikrofon.

Ljudkort har jag inget och har inte tänkt skaffa ett på ett tag.

Har ni något annat headset/headphones som ni tycker jag borde tänka över så skriv

Permalänk
Skrivet av Dippn:

Hejsan nu har mitt nuvarande headset gått sönder och måste köpa ett nytt men jag tänkte sätta mig in lite mer denna gång jag köper. De headset jag har ägd innan är Steelseries Siberia V1 och V2, Jag vill inte köpa ett SSv2 igen för jag hatar hur det känns och får alltid ont i öronen av dem medans SSv1 tycker jag sitter jätte skönt och passar perfekt.

Jag ska använda headsetet till CS:GO(spelar inget annat) och undrar vad jag borde kunna om headsets och ljud innan jag köper ett nytt.
Jag läste lite och kom till något som hette lows, mids och highs, är detta något viktigt för cs eller är det mer för musik.

Jag vill att hörlurarna ska täcka öronen så att örat är inne i hörluren, Jag bryr mig inte så mycket ifall det stänger ut ljud för jag har inget behov av det.

De headsets/headphones som jag har kollat lite mer på är

QPAD QH-90 som verka bra.

HyperX Cloud 2 som verkar vara identisk till QPAD QH-90

AKG K240 Studio som verkar se ut som SSv2(Är det lika obekväma som SSv2?) och har ett konstigt uttag till hörluren.

Audio Technica ATH-M50 som verkar se ut att vara obekväma för de verkar inte täcka öronen.

Beyerdynamic DT770 Pro som verkar sköna men vad har Ohm för betydelse(32,80, 250) för gaming.

Täcker alla dessa headset/headphones öronen och kommer något av dessa headset/headphones trycka på och skava efter något år av användning. Kommer det vara stor ljudskillnad mellan headseten och headphonsen i cs eller borde jag bara köra på ett headset så jag slipper köpa mikrofon.

Ljudkort har jag inget och har inte tänkt skaffa ett på ett tag.

Har ni något annat headset/headphones som ni tycker jag borde tänka över så skriv

Kan rekommendera Hyper Cloud då jag vet många som har det och dem tycker det sitter bra och är bekväma med bra ljud. Mikrofonen är ganska bra också då man snackat Skype med folk som har det.

Permalänk
Skäggig legend

Jag säger på en gång och säger det med kärlek: Hyper Cloud. Fantastiska lurar och kostar just nu inte så mycket - eftersom det har kommit en nyare modell. Det är en total rebrand av Takstar Pro80. - alltså ett riktigt bra headset. Mikrofonen är mycket bra men som många klagar på - tunn. Den saknar bas - vilket ibland är bra. Ingen av mina bekanta har klagat på det.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Använder QPAD-QH90 till CS. Riktigt bra positional audio. (lätt att höra exakt vart motståndaren är)
Micen är la sisådär, började glappa tillslut.

Permalänk
Avstängd

ATH-M50 är over-ear