EVGA Supernova 650 GS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lembritt:

Hur menar du?
Om du ska köra 780Ti eller Titan X i SLI så blir det på håret. Annars duger det utmärkt till SLI.

http://www.sweclockers.com/recension/20216-nvidia-geforce-gtx...

Funkar definitivt inte till mitt 780 i alla fall

Permalänk

Jag trodde att det skulle vara enkelt att förstå sig på detta helt modulära nätagg när det fick så bra betyg på flera olika sidor, det hade det varit men avsaknaden av några få tydliga NJ16, NE18 och NE19 i manualen gör mig smått irriterad, eftersom det står detta på kablarna, plus detta:

Mitt första modulära nätagg var Silverstone SST-ST60F 600W som jag köpte för snart 8 år sen och det var inga som helst problem att förstå sig på anslutningar och kablar, där dessutom kablarna är av toppkvalitet, sleevade och individuellt uppmärkt tydligt. Sen ersattes det nätagget förra året med ett annat XFX Pro 650W, som var halvmodulärt och inte mycket att säga om det förutom att det låter mer plus att lakritsrulle verkar vara på tapeten igen, men tack och lov kan man använda kablarna från Silverstone agget.
Lakritsrullarna från när man var liten passar som godis men är inget jag anser man ska behöva uppleva när man betalar över 1000:- för ett nätaggregat och det ger vibbar till gamla IDE 33 kablar dessutom, skamligt av EVGA

Dold text

Hursomhelst:
Ska bygga ny dator igen och då när man öppnar lådan till denna 650GS och tittar på baksidan där man ansluter kontakterna

2 st MB anslutningar ? och läser man sen medföljande manual: (1) 20+4 pin ATX Cable.... okej, samtidigt tittar man på en kabel som heter NJ16 som det är 18+10 i den änden och till slut gissar att dessa två anslutningar blir en på moderkortet. Att skriva in denna NJ16 i en manual är naturligtvis inte intressant utan man ska förstå detta.

Sen till NE18 och NE19 vilket inte står någonstans i manualen, där den ska kopplas in i CPU. Efter googlande hittar jag dock detta:
http://www.tomshardware.co.uk/forum/247828-28-what-eps12v

EPS12V is a special, non-ATX standard adopted by the Server System Infrastructure (SSI) group to provide a more powerful and stable environment for critical server-based systems and applications. EPS12V equipment is not compatible with standard ATX or ATX12V PCs found in homes and offices. Power supplies built to the EPS12V standard include a 24-pin motherboard power connector and an 8-pin +12V connector. (Source: Antec)

Dold text

Om man slutligen läser manualen mer grundligt så står detta: (Optional) - If you plan on Extreme Overclocking and your motherboard supports additional 8pin or 4 pin CPU Power connectors, connect the second 4+4 pin EPS 12V cable. This is only needed for heavy overclocking or for Dual CPU motherboards

När såg man sist ett moderkort med fler än en 8-pin strömkabel: NE19 (1x8pin + 2x4pin), och för mig som inte orkar läsa hela manualer först tycker att de borde skrivit ut dessa nummer i innehållsförteckningen i manualen så slipper man undra om man väljer fel kabel eller saknar något men till slut listar ut att det är NE18 man ska ha.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!