Fråga om Koss Porta Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Europa
Registrerad
Jan 2014

Fråga om Koss Porta Pro

Detta är ju rätt populära hörlurar så tänker att det finns många här som har eller har provat dem. Har just köpt ett par och undrar bara en sak. Är det meningen att de automatiskt ska "åka ihop" varje gång man tar av sig dem? Alltså de har ju två svarta grejer för att ställa in storleken på bygeln, men när man tar av sig lurarna så glider de automatiskt ihop till minsta storleken. Ska det vara så eller är det fel på dem?

Här är en bild som visar hur jag menar:

Ska det inte vara någon slags friktion/motstånd där de svarta sakerna sitter som gör att de hålls kvar i samma storlek som när man hade dem på sig? På de jag köpt är det ingen friktion alls, de bara glider ner. Ska det vara så, vad säger ni som använt dem?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hedesunda
Registrerad
Dec 2005

För 300 spänn och livstids garanti kan man väl inte begära så mycket mer av den billiga konstruktionen. Mina två jag äger är likadana. Ljudmässigt är de bra för pengen men jämfört med t.ex. ett par akg i moderata 1k klassen är det hörbar skillnad.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2008

Bra ljud men kommer gå sönder.. därav livstid garanti. Mina två senaste Porta Pro glappade.

1090T | NH-U9S | GA-MA770T-UD3P | GTX 960 | 8 GB DDR3 | MX300 275 GB
Asus Book T100HA-FU029T | x5-Z8500 | 4 GB DDR3 | 64 GB
WD My Cloud 4 TB
iPod 16GB 7th generation

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2011

Jag är riktigt nöjd med mina. Riktigt bra ljud för pengarna och det är ingen nackdel att de är lätta och smidiga
Men problemet att de drar ihop sig som du beskriver har jag inte på mina. Ska jag justera dom är det ett visst motstånd som håller lurarna i rätt position.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2010

mina glider ihop men enligt mig inget som stör då jag bara ''drar'' på dom på huvudet och dom justerar sig själv

CPU: 4690k@4.7GHz Kylning:Custom Water MB: Asus Z97-AR GFX: Gigabyte Gtx 970 RAM: 16g 1866 Mhz PSU: EVGA SuperNOVA 650 G2 OS: Windows 10 x64 CASE: Define R5 MUS: Mionix Naos 7000 LURAR: Sennheiser GSP 300 -BORD: Xtrfy xg1-r led

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Jan 2008

Mina glider ihop också och jag är 99.9% säker att det är tänkt att det ska vara så. När man inte har dom på sig så är det nog tänkt att dom ska vara ihopvikta och nerstoppade i en ficka eller liknande.

Angående hållbarhet så kan jag ju säga att mina håller fortfarande, trots att dom varit med typ två år och ofta varit nedslängda i träningsväskan utan att ens vara ihopvikta. Inget glapp någonstans och dom är inte böjda heller.

O2+ODAC - Denon AH-D2000 - Koss Porta Pro
Harman Kardon HK3490 - Had Oy högtalare - 2st Eminence LAB12 slutna baslådor drivna av Behringer iNuke NU6000 MiniDSP och UMIK-1
Min musik/ljudblogg - Phimusic