Funderingar angående Mixer/DAC som hörlursförstärkare, finns det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Sep 2002

Funderingar angående Mixer/DAC som hörlursförstärkare, finns det?

Då jag inte är så insatt (iaf inte aktuella produkter) så undrar jag över om en Mixer/DAC kan uppfylla detta:

* Extra 'kraft' till hörlurarna (som det integrerade inte klarar av att ge), vill kunna spela högre.
* Gärna agera splitter (ifall man vill koppla in mer lyssningskällor), inte nödvändigt dock.
* Kring 1000 kr (annars kanske det är lika vettigt att köpa ny förstärkare till datorn).

Hörlurar använder jag bara av till att lyssna på musik när man inte vill störa andra, sena kvällar/nätter

Iaf, det jag undrar över är om ni har några förslag på sådana. Tack på förhand.

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svartå
Registrerad
Jan 2012

1

2

Där har du två stycken som nog skulle passa dig.

Men det bästa till sist helt enkelt, här har du både 4st 6.3mm och 4st 3.5mm, bättre kan det inte bli.

3

/Lifooz

Charles Bukowski, poet och författare

"Hur i helvete ska en människa kunna njuta av att väckas 6.30 på morgonen av en alarmklocka, hoppa upp ur sängen, klä på sig, tvinga i sig mat, borsta tänder och hår, och kämpa sig genom trafiken för att ta sig till en plats där man i all väsentlighet tjänar massor av pengar åt någon annan och samtidigt förväntas vara tacksam över möjligheten?"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Sep 2002

Tackar, ska kolla på de alternativen.

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.