Permalänk

Vad skall jag köpa?

Jag har i dag en stationär dator som är trådat till vår router och det känns som att jag tappat mycket av vad som hänt de senaste åren när det gäller nätverk och streaming.

Förutom datorn har jag en WD TV Live med en extern HDD. Varje gång jag vill kolla på något nytt så måste jag koppla ur HDD:n ur WD TV:n och in i datorn. Föra över filerna och sedan tillbaka med HDD:n.

Detta börjar bli ohållbart och det känns som att jag fastnat 10 år bak i tiden.
Men nu vet jag inte riktigt vad jag skall byta ut mot.

Vi har en Samsung SMART-TV.

Skall jag byta mot en ny mediaspelare, HTPC eller kanske en NAS?
Jag vill gärna ha kvar en fysisk fjärrkontroll och slippa hålla på med en app eller behöva springa till datorn.
Förutom det så tycker jag att WD TV:n är kass när det kommer till undertexter. Den vill bara spela upp .srt-filer och inte .sub eller andra format.

Kan någon hjälpa mig som är helt novis inom ämnet med vad jag skall köpa, och varför?

Tack!

Permalänk
Medlem

Det dyker upp allt fler mini-pc (framförallt från kinesiska tillverkare) som inte är större än Apple-TV-boxen:
http://www.aliexpress.com/item/Newest-Windows-VOYO-mini-PC-In...

Jag vet inte hur pass bra dessa är som mediaspelare, men jag är själv lite sugen på att skaffa en när Win10 släppts.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital