Vill tömma min gamla hårddisk

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade enligt §3.3 och flyttade*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KungFredda:

Jag gjorde på det civiliserade sättet - skruvdragare och gipsskruv. För en 3½" så är det nog lite svårare, så kör med hammare eller motsvarande verktyg. Jag brukar skruva isär mina kassa 3½"-diskar, använda magneterna (riktigt starka) som kylskåpsmagneter och skivorna lägger jag på hög då de är väldigt blanka o fina.

Gjorde liknande sak med en ide disk som stendog (200 gb disk som upplevde åskväder så den inte längre hittades i bios ens)

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Skrivet av '[Mr.K:

;15399433']Om jag kör en Killdisk på hårddisken - kommer jag då aldrig mer kunna använda den igen?
Eller raderar den bara innehållet permanent?

Du använder programmet direkt mot extrtadisk eller skapar en bootbar CD eller USB-minne och startar upp datorn med den. Sedan skall programmet på ett säkert sätt skriva över disken på tre olika sätt. Disken blir inte förstörd utan bara dess innehåll rensas.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Ta isär den och ta ur magneterna och skivorna, magneterna är superstarka och skivorna är fina...

Gör nu som skogsvilden skriver!!!!!

Det gör verkligen ont i mig och se att andra kraschar hårddiskar, när det finns så fina delar att ta vara på!

T e x Magneten! En Neodymium magnet som är superstark. Jag vet inte hur många hårddiskar jag har dödat för att komma åt härligheten
Men det är minst 100st

I Love It verkligen!
Så många användningsområde jag har har hittat åt den, ni skulle bara veta

Verktygstavlan & köksverktyg är få, men några av många användningsområde

Har frågat vänner/släktingar/arbetskompisar om dom ska köra till återvinningen, så tar jag gärna hårddisken.

Det är verkligen en grym magnet.

Neodymium magnet i en hårddisk

Och så kommer vi till skivorna

Ja vad kan man göra med dom?

Såg en medlem här som gjorde en klocka t e x, så då gjorde jag en pendelklocka med skrivhuvudet som en pendel.
Eller varför inte som grogg/Öl/läsk underlägg Ser väldigt trevligt ut. Speciellt när man säger till gäster som frågar vart man köpt dom fina underläggen, och så svarar jag - Det är en hårddisk skiva. Ansiktsuttrycket på alla är priceless

Det är enbart din egenfantasi som sätter gränser!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]