Värt att skaffa Bluray läsare?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Apr 2015

Värt att skaffa Bluray läsare?

Idag hämtade jag min nya mini ITX dator som jag ska använda som laptop på semester resan med fullstor skärm.
Jag upptäckte att den inte har någon optisk enhet så att jag behöver köpa en extern DVD/bluray läsare/brännare.
Datorn är redan för tung för att sätta in en intern optisk enhet på grund av GTX kortet med extra kylning.

Får man bättre läsning av DVD skivor om man skaffar en bluray läsare för dubbla priset?

Brukar bluray skivor hålla sämre än DVD eller hjälper det extra hårda skydds lagret?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2011

du kommer inte få något bättre med en dvd för att du har en bluray läsare. skillnaden är att du kan läsa bluray skivor som de flesta filmer kommer på idag eftersom dom har större lagrings kapacitet.

CPU: I7 4770k Noctua DH-14 MOBO: Maximus VI Hero GPU: Nvidia 980 RAM: 16 GB Corsair RAM 1600 MHz SSD: Corsair force GT 120 GB, OC Agility 3 120 GB HDD: WD 2TB Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Ljud: Asus Xonar D2X Hörlurar: AKG K 240 MK II Microfon: Modmic 4 Mus: Logitech G500s Matta: Steelseries QcK Mini Skärmar: en BenQ 22' och en Samsung 19'. V.v. citera mig för att få svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Okt 2011
Skrivet av BlåBävern:

Idag hämtade jag min nya mini ITX dator som jag ska använda som laptop på semester resan med fullstor skärm.
Jag upptäckte att den inte har någon optisk enhet så att jag behöver köpa en extern DVD/bluray läsare/brännare.
Datorn är redan för tung för att sätta in en intern optisk enhet på grund av GTX kortet med extra kylning.

Får man bättre läsning av DVD skivor om man skaffar en bluray läsare för dubbla priset?

Brukar bluray skivor hålla sämre än DVD eller hjälper det extra hårda skydds lagret?

bd skivor håller bättre än dvd skivor.