dåliga läs/skrivhastigheter i mitt microSD kort?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

dåliga läs/skrivhastigheter i mitt microSD kort?

Hej!
Köpte nyss det här kortet från webhallen. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2625060
Men när jag testar hastigheten på den med CrystalDiskMark så får jag dessa resultat
http://postimg.org/image/cfhzs63c3/

Nu står det visserligen att den ska leverera upp till 90/80 MB/s men får jag bara upp till 20MB/s så ska jag väl kunna reklamera den?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2011

Vad e det för kortläsare du testar i, får du bättre med andra kort?

WS: 4770K, 16GB, 1TB SSD, GTX 970 SLI, Acer XB271HU+Asus PB278Q.
FS: Supermicro X9SCM/CSE-743TQ, Xeon E3-1230, 8GB, 28TB
HP ML350 G6, 2xL5630, 90GB. Qnap TS453A, Asrock HTPC, HP Elitebook, Aruba AP:s, HP Poe switch m.m m.m

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Testade i laptopen med samsung egna adapter som följde med.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

Satte in kortet i mobilen och testade med A1 SD Bench och fick då 21.9 R och 19.7 W
Blir nog att lämna tillbaks den imorgon och se om man kan reklamera den.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2012

Får dessa resultat med exakt samma kort genom en Kingston card reader USB 3.0 så det är nog något fel...

AMD x6 1090t BE - Noctua NH-U9B SE2 - 2x4gb- ASUS GTX670 4gb - CX750M -Sabertooth 990FX R2.0 - SSD 120gb - 2 HDD:s - CM HAF 912 Plus - Benq GL2440 + Dell U2312HM + Samsung 731BF - Allt köpt begagnat! -- Sidewinder X2 - R.A.T TE - AT ATH-M50x - Logitech Z323 - Begringer Xenyx QZ1202USB - t.Bone SC400 - Samsung NX30 - Note 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2009

Kan vara så att kortläsaren i laptopen är kopplad via USB2, då får du inga högre hastigheter. Telefoner brukar inte heller kunna läsa mycket snabbare än så.
Tror inte att du får ett bättre resultat oavsett kort.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av tomle:

Kan vara så att kortläsaren i laptopen är kopplad via USB2, då får du inga högre hastigheter. Telefoner brukar inte heller kunna läsa mycket snabbare än så.
Tror inte att du får ett bättre resultat oavsett kort.

Jepp. Väldigt få kortläsare som sitter inbyggda är mer än billigaste skit läsaren, då det är pengar de kan spara in på.

Du behöver skaffa en bra USB3 läsare för att kunna använda dessa bättre hastigheter. Väldigt få kameror klarar att skriva fort också, då det hänger på hur gammal kameran är, och hur "dyr" den är.
De måste alla stöda UHS-I (Ultra High Speed) iaf, annars kan du glömma över 25MB/s.

Att kortet klarar att läsa/skriva i några MB/s i 4k är verkligen bevis på att det är ett bra och dyrt kort. Billiga SD kort klarar max några 100kB/s i de aspekterna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013

oj, detta hade jag ingen aning om. Då behåller jag kortet.
Tack så mycket för utförliga svar tomle och Paddanx