Plex fungerar ej med min iPhone

Permalänk
Medlem

Plex fungerar ej med min iPhone

Hej Alla

Installerade Plex program på min server. och den fungerar med min iPas men kan inte få igång med min telefon iPhone 6 Plus.
Får upp ett meddelande där står att jag måste synka, när jag synkar på min server då kommer upp en ruta där står att jag måste
prenumerera mig.

Någon som har testat den här appan. Jag betalade 50kr men skiten fungerar inte som det ska, frågan är kan jag ångra mig, Apple har inte dragig pengar än från kontot.

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem

Om du är på samma nätverk med telefonen som med servern, eller om du är på ett externt nätverk men portar öppen på servern så kan du streama utan att prenumerera på något. Om du däremot vill ladda ner serierna/filmerna på din telefon för att kolla vid senare/offline tillfälle så måste du prenumerera.

Iaf så testade jag just streama från min Plex Server på min Iphone 6 Plus utan problem så det är något du gör fel.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av lambdan:

Om du är på samma nätverk med telefonen som med servern, eller om du är på ett externt nätverk men portar öppen på servern så kan du streama utan att prenumerera på något. Om du däremot vill ladda ner serierna/filmerna på din telefon för att kolla vid senare/offline tillfälle så måste du prenumerera.

Iaf så testade jag just streama från min Plex Server på min Iphone 6 Plus utan problem så det är något du gör fel.

Hej

Tack för ett snabb svar. Som jag skrev den fungerar på min iPad, som ligger på .192.168.1.1 nätet. Server ligger på 10.10.10.10 nätet. Telefon ligger på samma nät som iPad. Portar i router är OK. När det gäller att ladda, jag ska inte ladda nåt dom är redan laddat, jag ska bara titta på dom. och dem fungerar ej på telefonen.
Jag kontaktade Apple och gjorde en "Ångra en köp" på deras sida, så jag fick pengar tillbaka för appen.

mvh
Njanja

Visa signatur

Server
FUJITSU PRIMERGY TX100 S3P XE E3-1220V2 3.5-8MB 24GB

Permalänk
Medlem

Plex har ett eget forum, rekommenderar att läsa/posta där!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Du kan lägga till servern manuellt annars i appen. Tror jag. Har bara testat på android.

Permalänk
Medlem

Du måste väl ha premium på plex server för att kunna streama ner till dina enheter ?

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av njanja:

Hej

Tack för ett snabb svar. Som jag skrev den fungerar på min iPad, som ligger på .192.168.1.1 nätet. Server ligger på 10.10.10.10 nätet. Telefon ligger på samma nät som iPad. Portar i router är OK. När det gäller att ladda, jag ska inte ladda nåt dom är redan laddat, jag ska bara titta på dom. och dem fungerar ej på telefonen.
Jag kontaktade Apple och gjorde en "Ångra en köp" på deras sida, så jag fick pengar tillbaka för appen.

mvh
Njanja

Hmm ok väldigt konstigt iaf, då det som sagt funkar på min telefon och även iPaden i huset (samma server, inge Plex pass/prenumeration). Men aja är du nöjd med att ha fått pengarna tillbaka så är jag nöjd.

Visa signatur

13600KF, RTX 4070 FE, B760I, 32GB DDR4, NR200P