Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje, Stockholm
Registrerad
Feb 2012

asus sabertooth p67 red vga led

Tja håller på att bygga ihop en dator med lite delar jag har liggandes.
Har ett asus sabertooth p67 men när jag försöker starta så får jag bara att vga led som lyser rött
Någon som har någon idé om hur man kan fixa det eller är det bara att köpa en nytt moderkort?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hufvudstaden
Registrerad
Jan 2007

Sitter grafikkortet i ordentligt? Satt i alla extra strömkablar till grafikkortet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2013

dubbel kolla alla sladdar och sånt

AMD FX-8350|Sapphire R9 280|Obsidian 800D|Argon AR01

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje, Stockholm
Registrerad
Feb 2012

Allting är dubbelkollat. Testat rem minnen,grafikkort och nätagg i en annan dator och allting fungerade. Även testat 3 grafikkort på det moderkortet men samma resultat

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värnamo
Registrerad
Jul 2010
Skrivet av spelarn1995:

Allting är dubbelkollat. Testat rem minnen,grafikkort och nätagg i en annan dator och allting fungerade. Även testat 3 grafikkort på det moderkortet men samma resultat

Testa att reseta cmos genom att ta bort batteriet och använda jumpern, ifall de skiter sig testa att uppdatera bios med hjälp utav usb minne

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje, Stockholm
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av Fakkahe:

Testa att reseta cmos genom att ta bort batteriet och använda jumpern, ifall de skiter sig testa att uppdatera bios med hjälp utav usb minne

Hur uppdaterar man bios när man inte ser någonting och kan inte därför komma in i bios?