Westone UM PRO 30 via Amazon

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2012

Westone UM PRO 30 via Amazon

Vet inte riktigt var jag ska slänga in den här tråden, men den fick hamna här.

Mina Westone 4R inear lurar gick sönder i går och nu är jag på jakt efter nya. Har kikat på både Shure SE846 och Westone W60, men känner att jag inte har lust att lägga ut 10.000 kronor.

Hittade Westone UM PRO 30 via Amazon i England och tänkte beställa därifrån. Tyvärr så verkar inte leverans till Sverige godkännas och detta har jag haft problem med massor med gånger tidigare. Tycker aldrig att mina önskade köp beviljas. Är det något med mitt konto eller är det så skenerellt att man inte levererar varor till Sverige via Amazon?

Antec Darkfleet F-85 ll Intel i7-4790K ll Asus Z97-A ll 32GB Corsair Vengeance 1600MHz DDR3 ll Asus GTX 780 Strix 6GB SLI ll Corsair AX1200i PSU ll Corsair H100 Hydro Series ll Plextor Blu-Ray Writer PX-B950SA ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Segate Desktop 3TB HDD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Corsair G65 II Thrustmaster Hotas Warthog ll

Trädvy Permalänk
Fyndjägare
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2010

http://www.amazon.co.uk/Westone-UM-Pro-Smoke-Earphones/dp/B00...

Står ju klart och tydligt (om du är inloggad)

"Dispatched from and sold by Hihi Electronic.
Sorry, this Seller doesn’t deliver to Sweden"

Väljer du "Seven Ocean JP" som säljare så skickar de till Sverige. Dock 16,50£ högre pris.

Bra lurar förövrigt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2012
Skrivet av Mumu55:

http://www.amazon.co.uk/Westone-UM-Pro-Smoke-Earphones/dp/B00...

Står ju klart och tydligt (om du är inloggad)

"Dispatched from and sold by Hihi Electronic.
Sorry, this Seller doesn’t deliver to Sweden"

Väljer du "Seven Ocean JP" som säljare så skickar de till Sverige. Dock 16,50£ högre pris.

Bra lurar förövrigt.

Tack för ditt svar. Har som sagt var provat flertalet varor utan att det fungerat. Man får väl börja grotta ner sig ännu mer för att eventuellt hitta återförsäljare som skickar till Sverige.

Har du lurarna själv förresten? Berätta gärna vad du tycker i så fall.

Edit: Seven ocean hade för övrigt inget vidare bra omdöme om jag såg rätt. Dessutom skickades lurarna från Japan och då vet man inte om försäljaren är en godkänd återförsäljare.

Antec Darkfleet F-85 ll Intel i7-4790K ll Asus Z97-A ll 32GB Corsair Vengeance 1600MHz DDR3 ll Asus GTX 780 Strix 6GB SLI ll Corsair AX1200i PSU ll Corsair H100 Hydro Series ll Plextor Blu-Ray Writer PX-B950SA ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Segate Desktop 3TB HDD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Corsair G65 II Thrustmaster Hotas Warthog ll

Trädvy Permalänk
Fyndjägare
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2010
Skrivet av Aqua_HeaD:

Tack för ditt svar. Har som sagt var provat flertalet varor utan att det fungerat. Man får väl börja grotta ner sig ännu mer för att eventuellt hitta återförsäljare som skickar till Sverige.

Har du lurarna själv förresten? Berätta gärna vad du tycker i så fall.

Edit: Seven ocean hade för övrigt inget vidare bra omdöme om jag såg rätt. Dessutom skickades lurarna från Japan och då vet man inte om försäljaren är en godkänd återförsäljare.

Amazon Spanien då. 355€ inkl frakt till Sverige. Färg Clear.
http://www.amazon.es/gp/product/B00FKY205O/ref=ox_sc_act_titl...

Har dom och tycker de är hur bra som helst. Gillar det direkta dynamiska ljudet som passar modern musik, jag lyssnar mycket elektroniskt med en hel del röster i. Utan att diskant eller något annat låter jobbigt eller onaturligt/överdrivet. Dessutom tillräckligt med bas =). En del in-ears med balanserade armaturer är ju så jäkla tunade för mellanregister, diskant och luftighet. Har tyvärr inte hört 4R men ska den inte vara ganska lik W40? UM 30 Pro är väl efterföljaren till UM3X eller hur det nu var. Tror W serien och UM har lite olika ljudkaraktär där UM serien passar mig lite bättre.

Vad lyssnar du på för musik?
Tänk på att de har ännu högre känslighet än dina 4R, och kommer låta högre än tidigare. Kör du från mobilen eller någon hörlursförstärkare?

Westone 4R
Sensitivity: 118 dB SPL @ 1Mw
Frequency Response: 10Hz - 18kHz
Impedance: 31 ohms @ 1kHz
Driver: Four balanced armature drivers

Westone UM 30 Pro
Sensitivity: 124 dB @ 1 mW
Frequency response: 20 Hz - 18 kHz
Impedance: 56 ohms @ 1 kHz
Passive Noise Attenuation: 25 dB
Driver: 3 balanced armature drivers with passive 3-way crossover

Trädvy Permalänk
Fyndjägare
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2010

Eller
Amazon Tyskland. Färg smoke.
335,39€ inkl frakt
där faktiskt Hi Hi electronic skickar till Sverige. Vilket de inte gjorde via Amazon UK, skumt.

Välj
"4 neu ab EUR 329,99" i länken nedan och sedan Hi Hi electronics

http://www.amazon.de/gp/product/B00FKY3IFA/ref=ox_sc_act_titl...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2012

Tack för alla era svar. Var i dag och nödköpte ett par Sennheiser Momentum inear. Otroligt förvånad hur bra ljud det är i dom. Ljudmässigt så är det bättre bas i dessa vilket jag gärna vill ha. Diskant och mellanregister kanske inte är fullt lika klara, men är helt okej. Måste dock dra upp volymen mer jämfört med R4. Beställde även en DAC FiiO E17 som får jobba på och dra upp volymen i min IPhone 6.

Lyssnar mycket på trance och vill ha lite mer spark i basen.

Ska bränna in dessa lurar och invänta DAC:en och sedan göra en ny utvärdering. I värsta fall blir den en beställning framöver av Westone.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2012

Uppdatering: Försökte lägga min ner i sängen med Sennheiser Momentum och det var ingen fröjd att lyssna på dom liggandes med huvudet på kudden. Dom sticker ut för mycket på sidan så man kan inte ligga med örat mot kudden.

Nu hittade jag ett par Westone UM PRO 30 via ebay för 2500:- inklusive frakt. Så får det bli och Sennheiserlurarna lämnas tillbaka i dag trots bra ljud.