Permalänk
Medlem

Paypal

Hej på er!

Jag har startat en Twitch kanal och nu försöker jag få igång donation möjligheter, så om personer vill så ska dem kunna donera, men vill inte att dem ska se mitt förnamn samt efternamn, och för att slippa att dem ska se det, så kan man starta ett företagskonto i paypal, men det känns som det är väldigt mycket regler angående det och jag vill inte bli avstängd på grund av att jag använder mig av någonting jag inte ska göra, så frågan är då... ska jag använda mig utav ett företagskonto eller tror ni att dem stänger av det på grund av att det inte är ett " riktigt " företag jag har.
Eller är det så att privatkonton på paypal är de enda valet jag har för att dem ska kunna donera till mig?
Tack

Inlägg återställt.
Visa signatur

Zezaw

Permalänk
Medlem

Vad exakt vill du ha hjälp med?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Keeper of Traditions

Det låter som att du svarat på din fråga redan..?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Avstängd

Nominerad för "Thread of the Year"

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem

Det jag vill ha hjälp med är, ska jag köra med business konto genom paypal eller ska jag köra med min privata?
För det känns som jag borde göra grejor när man har " företags konto ", och sen sitta och skicka över från det kontot till mitt vanliga, jag vet inte vad som är bäst

Visa signatur

Zezaw

Permalänk
Medlem

Har väl mer med Paypal att göra och inte Twitch?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

ja det är klart det är paypal, men jag sa bara att det går igenom min twitch kanal

Visa signatur

Zezaw

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av zezaw123:

Det jag vill ha hjälp med är, ska jag köra med business konto genom paypal eller ska jag köra med min privata?
För det känns som jag borde göra grejor när man har " företags konto ", och sen sitta och skicka över från det kontot till mitt vanliga, jag vet inte vad som är bäst

Du skrev ju att du inte vill köra med ett privatkonto, så frågan är väl redan besvarad?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Men snälla va inte så tröga lol, jag ställer ju frågan " vad är bäst ", jag kan ju köra med mitt " business konto " som jag gjorde, men jag vill inte att det blir så sen att jag inte kan ta ut pengarna från det kontot, eller att paypal kräver massa saker på grund av att det är företagskonto, och är det mycket sånt, så får jag ju isåfall köra med mitt privatkonto

Visa signatur

Zezaw

Permalänk
Avstängd

Ingen åldersgräns för att få streama på Twitch?

...om inte så borde det va det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zezaw123:

Tjena
Jag har dragit igång en twitch kanal för ett tag sen och även fixat en donation button, jag har den kopplat till Streamtip
Men ska jag göra ett nytt Paypal konto då och sätta som " Business account ", för jag vill inte köra med mitt privata paypal konto, då ser dem ju
både namn och efternamn och allt sånt när dem donera till mig. För när man väljer Business account, så står det bara mitt företagsnamn när man donera till mig, och som företagsnamn valde jag bara min twitch kanal. Så vad tycker ni är bäst, vad bör jag välja, det känns som att använda Business account genom paypal till twitch kräver andra grejor också jag vet inte, för det är liksom ett " företagskonto ", sen får jag sitta och skicka över pengar där ifrån till mitt privata konto eller?

Tack snälla för hjälp!

Ursäkta? Så du vill inte ha ett paypalkonto som din privata utan du vill sätta upp det som Business account? Och du gör alltså en tråd för att berätta detta och svarar sen själv på den fråga du ställer i tråden? Har jag uppfattat det rätt nu?

Skrivet av zezaw123:

Det jag vill ha hjälp med är, ska jag köra med business konto genom paypal eller ska jag köra med min privata?
För det känns som jag borde göra grejor när man har " företags konto ", och sen sitta och skicka över från det kontot till mitt vanliga, jag vet inte vad som är bäst

I tråden nämner du specifikt att du inte vill köra med din privata för att du inte vill att folk ska se ditt namn för att sedan fråga oss om du ska köra med ditt privata paypal konto?

Skrivet av zezaw123:

Men snälla va inte så tröga lol, jag ställer ju frågan " vad är bäst ", jag kan ju köra med mitt " business konto " som jag gjorde, men jag vill inte att det blir så sen att jag inte kan ta ut pengarna från det kontot, eller att paypal kräver massa saker på grund av att det är företagskonto, och är det mycket sånt, så får jag ju isåfall köra med mitt privatkonto

Nu är det väl så att du skriver att du inte vill ha en sak och sedan frågar du om du borde skaffa den. Du har svarat på din egen fråga och sedan påstår du att andra är tröga. Det är snarare din beskrivning av problemet det är fel på och inte på de som svarar.

Jag skulle rekommendera att du antingen tog dig tid och läste igenom dina svar och frågor innan du lägger upp dem alt. låter en polare skriva ned dem åt dig för din tråd gör bara folk förvirrade. De är slafsigt skrivet och det går inte att få ut vad du egentligen frågar om. Vad som är bäst att köra med? Det är väl helt upp till dig?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

"Genom att öppna ett företagskonto och godkänna villkoren så som de beskrivs i det här avtalet intygar du att du inte skapar kontot främst för privat, familje- eller hushållsbruk."

Låter som ett utmärkt sätt att få paypal att stänga av kontot och konfiskera de korvören du fått dig till skänks.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Avstängd

Om jag var dig så skulle jag bara hoppa över Paypal.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem

Du borde lägga mer fokus på att faktiskt få tittare.
Vet inte vilket alternativ som är bäst, men det känns som om företagskonton är för just företag.
Gör ett nytt privat konto isåfall.

Off topic:
En snabb googling av ditt användarnamn gav väldigt dålig reklam, bl.a en avstängning från flashback, ett youtube-konto utan content (nej en video där du dödar en mob i world of warcraft utan ljud räknas inte), samt en profil från en sida för fusk i multiplayerspel.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Jag skriver om inlägget så kan ni läsa igen tack

Fixat

Visa signatur

Zezaw

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaxieTheHatter:

Du borde lägga mer fokus på att faktiskt få tittare.
Vet inte vilket alternativ som är bäst, men det känns som om företagskonton är för just företag.
Gör ett nytt privat konto isåfall.

Off topic:
En snabb googling av ditt användarnamn gav väldigt dålig reklam, bl.a en avstängning från flashback, ett youtube-konto utan content (nej en video där du dödar en mob i world of warcraft utan ljud räknas inte), samt en profil från en sida för fusk i multiplayerspel.

Gör jag ett nytt privatkonto på paypal så står det ju namn och det endå, eller du menar att jag ska fake hela mitt nya paypal account då? På tal om att bryta mot regler................
Och detta namnet gjorde jag för ungefär 8 år sen, så om du kollar vad jag gjorde när jag var ett litet barn så har du ett otroligt tråkigt liv, vem fan sökte inte på fusk någon gång i sitt liv, och detta namnet har ingeting med min twitch kanal och göra, så bara lägg ner nu tack

( Psst.... om man söker på ditt namn så kör du speedruns på mickeymouse med 40 followers, så sköt ditt egna liv tack )

Visa signatur

Zezaw

Permalänk

Jag förstår verkligen inte din fråga, hur är det ens en frågeställning du kan ha?

Är du ett företag / juridisk person? Ja / Nej?

Skall du som verkar i egenskap av privatperson registrera dig med ett företagskonto? Ja / Nej?

-Nej
-Nej

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av zezaw123:

Jag skriver om inlägget så kan ni läsa igen tack

Fixat

Tycker det blev bättre. Dock så undrar ju du om du följer reglerna som paypal har ang företagskonto. Då undrar jag lite om du läst dom reglerna? Har du gjort det och anser att ja allt stämmer så skapa ett företagskonto, om inte, så skapa inte företagskonto. Vad är det svåra?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

*Trådskaparens inlägg återställda*

Om man skapar en tråd och får andra användare att försöka hjälpa till genom att skriva svar så är det inte uppskattat att förstöra sina trådar i efterhand.

*Tråd låst*

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.