Lite större portabla högtalare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011

Lite större portabla högtalare

Hej!

I denna uppsjö av dessa trådar angående portabla högtalare kommer jag in där också och behöver lite hjälp. Det finns så många olika där ute och behöver hjälp att hitta rätt.

Över sommaren ska jag flytta hemhem från universitet och jobba men mamma har inget ljudsystem överhuvudtaget. Så det jag letar efter är något jag kan ha hemma, men även ta med till parken. Vill ha av en större storlek så jag kan få lite ordentligt ljud från det. Alltså inget som bara slinker ner i väskan men man ska kunna bära den med en hand (Harman Kardon GO som referens storlek). Vill inte gå över 3000 kr men även det känns lite mycket.

Har ni några bra tips?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tanzcentrum, Stuttgart
Registrerad
Feb 2007

Bose's olika Blåtands högtalare är riktigt bra. Soundlink serien.
Jag blev häpen när jag hörde "Mini" varianten spela. Galet bra ljud från något så litet.

EDIT: Efter lite research hittade jag denna: Divoom Onbeat-500. Samma ljudkvalitet som produkter i 2-3000:- klassen tydligen. Blir nog en sån till mig själv faktiskt.

Das Haus, det bästa inom House.

| ASRock X370 Gaming Pro Fatal1ty | Ryzen 1700@4Ghz | 32GB Corsair DDR4 3200 | MSI 1080ti Gaming X | Intel 600p 1TB M.2 SSD | Dell UP3017 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av kokkojambo:

Bose's olika Blåtands högtalare är riktigt bra. Soundlink serien.
Jag blev häpen när jag hörde "Mini" varianten spela. Galet bra ljud från något så litet.

EDIT: Efter lite research hittade jag denna: Divoom Onbeat-500. Samma ljudkvalitet som produkter i 2-3000:- klassen tydligen. Blir nog en sån till mig själv faktiskt.

Tack för tipset men jag tycker att Divoom Onbeat-500 känns för liten. Jag vill ha en av större storlek med mer "tryck" i sig. Däremot hoppas jag att du är nöjd med den!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Feb 2007

Slår ett slag för Klipsch KMC 3. Bra batteritid, okey pris, bluetooth och kan spela hyfsat starkt med betydligt kraftigare bas än många konkurrerande modeller. I mitt tycke låter den betydligt bättre än merparten av alla Bose högtalare. Ljudet är inte riktigt lika "klart" som det från dyrare modeller men man kan många gånger spela betydligt kraftigare. Rekommenderas starkt!

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1698720

Macbook Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Staun
Registrerad
Feb 2012

http://www.prylinfo.se/blaupunkt-velocity-2go-barbart-hogtala...
Något i den stilen rekommenderar jag! Polaren har en äldre variat som fungerar riktigt bra. Perfekt för sommarens fester.

•i7 4790K•Maximus VII Gene•GTX980 Strix•Fury 4x4GB@1866MHz•
•SM951@128GB•850Pro@256GB•850evo@500GB•830@128GB•2xGreen@1TB•
•Prime@850W•TC14PE•5xNoctua PWM•Allt i ett Define Mini C•
•Swift PG248Q•Masterkeys Pro S RGB•G Pro•QH-90•
•One+X•

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jun 2008

Spana in TDK A73.

3 stycken 5.25" basar slår det mesta!

Server/htpc: i5 4430, 16GB ram, 750gb ssd + 12tb hdd, WIN 10, 55" fullHD, gtx 970, Define R2

kontor/spel: i5 3570k, 16gb ram, 250gb ssd + 2tb hdd, WIN 10, 28" 4k Samsung, gtx 1060 3gb, Define R4