söker det bästa f2p eller b2p spelet

Permalänk
Medlem

söker det bästa f2p eller b2p spelet

Tjena är sjukt sugen på att börja spela ett rpg spel men har inte så bra koll på vad som finns där ute

Jag har kikat på Gw2 vilket inte är ett f2p men det har ingen månadskostnad och det kan jag gå med på

men undrar om ni där ute känner till något som kan toppa gw2 ? det kan vara b2p också. men om ni har ett f2p spel så ska det vara väldigt balanserat mellan dem som köper en massa och dem som struntar i det.
Jag bryr mig inte om man kan köpa xp boost eller kostymer och sånt, jag vill bara inte att man ska kunna köpa saker som gör en till en bättre spelare

Permalänk
Medlem

@Ca1P3:

Att hitta en F2P spel som har balans mellan betalande och icke betalande spelare är svårt. Jag kan inte nämna några direkt på rak arm.

Guild Wars 2 är ganska kul men det finns inget riktigt dedikerat Tank/Healer system i det spelet vilket är lite tråkig för oss som bara gillar att spela Tank/Healer i PvE.

Elder Scrolls: Online är B2P och kan vara värt att titta på, Jag har dock inte spelat det själv så kan inte säga exakt hur det är.

Visa signatur

UNIX + SFF = <3

Permalänk

"Path Of Exile" är svaret på ditt sökande! Ladda hem och testa.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

@Ca1P3: Kan absolut rekommendera GW2 (vågar inte kolla hur många timmar jag lagt ner på detta spel). Grymt bra spel och en expantion är på väg. Ser extremt lovande ut.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Runescape ez

Visa signatur

Stationär: mITX 4670k GTX770 16gb RAM
Bärbar: Lenovo y50-70 4720HQ 960M 8GB RAM

Permalänk
Medlem

Kolla in TERA, finns på Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av paltkoma:

@ZapboZ: Kan absolut rekommendera GW2 (vågar inte kolla hur många timmar jag lagt ner på detta spel). Grymt bra spel och en expantion är på väg. Ser extremt lovande ut.

Expantions paketen är dem gratis eller du får betala för dem ?
Och vad jag har löst nu så verkar det som att gw2 är det största spelet på marknaden när det kommer till b2p så tror att jag köper det faktiskt
Någon server du rekommenderar ?
Och är där något man måste tänka på mellan EU och US ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Ca1P3: expansionen kommer att kosta. Dock tycker jag absolut det är värt. Man får oerhörd mycket spel för pengarna.

Rekommendera Gandara servern, grymt bra. Spelar med ett Svenskt guild "Friskyttarna" som har oerhör hög "progress" och är en av dom stora på servern. En grymt bra funktion är att man kan "guest" andra servrar. Så man kan hoppa mellan olika servrar. Men du har alltid en "huvudserver" rekommenderar starkt Gandara

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem

Archeage

Visa signatur

Asus VI Hero ::: 4670K @4.4 8 gig Corsair Vengeance 2133 MHZ :::Asus GTX 780 ti

Permalänk
Medlem

Dungeons & Dragons Online - lite annorlunda mmo, F2P.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

@Ca1P3 Marvel Heroes! Gratis arpg i Diablostil, med marvelhjältar. Snabbspelat, och ingen pay-to-win. Att skaffa nya hjältar och team-ups är hyfsat enkelt, man får en helt gratis och andra dagen man loggar in får man tillräckligt med in-game valuta för att köpa två till. Därefter får man fler genom att spela.

De tjänar pengar på mer förvaringsutrymme och nya superhjältedräkter (nya skins, en del med egna voice overs och animationer). I praktiken behöver man så småningom mer utrymme. De delar f.ö. en gratis team-up till alla som loggar in nästa helg. (Antagligen fre-sön, amerikansk tid.)

Spelet är extremt alt-fixerat. Just nu finns det 48 "klasser", i praktiken hjältar, och spelet är uppbyggt kring att spela flera, man får t.ex. en exp bonus för varje hjälte man har på nivå 60.

Det andra sättet MH utmärker sig på är uppdateringstakten. En normal månad kommer det en ny hjälte, en team-up, ett nytt system för att uppgradera sina hjältar och vanligtvis någon ny form av innehåll. Det sistnämnda är ibland bara en ny svårighetsgrad på något som redan finns. Förutom att det innebär att det alltid finns något nytt att göra innebär det också att det brukar introduceras nya buggar varje månad. Det patchar en gång i veckan, så det fixas oftast snabbt, men det finns nästan alltid något som dykt upp.

Svårt beroendeframkallande och alla uppdateringarna gör att det inte är speciellt likt hur det såg ut när spelet släpptes Testade du då, ge det en ny chans nu!

Permalänk

Nu på marknad så ser de ut som Tera är de bästa free to play mmorpg som är ute just nu, glöm inte då Blade & Soul så kommer i år.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ca1P3:

Expantions paketen är dem gratis eller du får betala för dem ?
Och vad jag har löst nu så verkar det som att gw2 är det största spelet på marknaden när det kommer till b2p så tror att jag köper det faktiskt
Någon server du rekommenderar ?
Och är där något man måste tänka på mellan EU och US ?

Skickades från m.sweclockers.com

Det kan være verdt å undersøke dersom du vil få både grunnspillet Guild Wars 2 når du kjøper Heart of Thorns ekspansjonen (egentlig før-kjøp av ekspansjonen ettersom denne er fortsatt kun i beta stadiet og ikke helt ferdig; grunnspillet GW2 er også i utvikling gjennom Living Story). Det er rett hete diskusjoner på nettet om denne "pakke" fra A-Net til nye spillere, men for nye spillere vil det bety at du skaper et konto der du vil få klienten til både GW2 og ekspansjonen. Nå må du selv sjekke slik at dette stemmer ettersom ANet selve gitt litt selvmotsigende beskjeder vedrørende dette.

EDIT:

Her er det siste offentlige informasjon om ekspansjonen: https://www.guildwars2.com/en/news/pre-purchase-community-add...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kujo:

@ZapboZ:

Att hitta en F2P spel som har balans mellan betalande och icke betalande spelare är svårt. Jag kan inte nämna några direkt på rak arm.

Guild Wars 2 är ganska kul men det finns inget riktigt dedikerat Tank/Healer system i det spelet vilket är lite tråkig för oss som bara gillar att spela Tank/Healer i PvE.

Elder Scrolls: Online är B2P och kan vara värt att titta på, Jag har dock inte spelat det själv så kan inte säga exakt hur det är.

Togs inte betalningen bort för Elder Scrolls Online?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Togs inte betalningen bort för Elder Scrolls Online?

Nej, dom tog bort subscription. Du får fortfarande köpa spelet, precis som med GW2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziwe:

Nej, dom tog bort subscription. Du får fortfarande köpa spelet, precis som med GW2

Jag menar månadsavgiften. Jag vet att man måste betala för spelet

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv

EVE online. Jämfört med den är alla andra spel tetris kloner.

Permalänk

Roligt att ingen har sagt Rift. Ett F2P spel som fungerar sjukt bra i tankarna "vs betalande".
Du kan köpa gear osv för riktiga pengar. Men aldrig senaste gearet. Både PvE o PvP är balanserat.
Värt att kolla in enligt mig

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk

Cabal 2 ska komma i öppen beta för eu den 2 juli.

Visa signatur

i7 4770k @ 4.4 with 1080ti 2050/11800 med PQ438Q
Retired 680 GTX SLI @ +120 +500

Retired i5 750@4116 speedstep+vcoreoffset = Love idle/load 1.02-1.34
5970@925/1250

Permalänk
Medlem
Skrivet av tretton37:

Cabal 2 ska komma i öppen beta för eu den 2 juli.

Ser spännande ut, måste testas!

Permalänk
Medlem

wildstar övergår till ftp i höst. Tror det kommer att bli väldigt populärt.

Permalänk
Medlem

@AMD-FX: Ja, månadskostnaden är borta.

Visa signatur

UNIX + SFF = <3

Permalänk
Medlem

Blacklight Retribution. Bara ladda ner det, snälla. Det är så jävla bra.

Permalänk
Medlem

POE är det enda vettiga F2P spelet jag har hittat, många andra spel är P2W

Permalänk

SwToR har du också som är helt F2P, går att subscriba för lite perks annars är det ett grymt roligt spel!

Visa signatur

Citera gärna för svar!

Permalänk

Neverwinter?
förvånad att det äldre dnd online nämnts men inte neverwinter som är liknande.

f2p kan sen betala för att få expansioner eller boosts, väskor, mounts och material i i game shopen om man vill boosta sina yrken lite.

tycker det är ganska balanserat mellan payers och freeloaders då det man kan köpa ingame är mest bara smågrejjor som inte modifierar du gubbe stridsmässigt utan mer bara funktionsmässigt som lite snabbare resor mha mount eller mer bärkapasitet mha större väskor.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av karizmatic:

SwToR har du också som är helt F2P, går att subscriba för lite perks annars är det ett grymt roligt spel!

Har dom ändrat något i SWTOR's f2p system? För sista jag tänkte testa det som free (har köpt spelet o spelet innan det gick f2p) så var det extremt mycket som var låst och begränsat. Man kunde ju bara göra ett fåtal dungeons/pvp per dag/vecka osv.
Någon ändring där? Annars är ju inte swtor ett vettigt f2p spel enligt mig men ett jäkligt bra sub-spel

Visa signatur

PC: AMD FX-8320 @ 4.6GHz, Asus Sabertooth 990FX, 2x 8GB Corsair Dominator Platinum
Sapphire HD7970 Vapor-X GHz Edition, Samsung SSD 840 PROSeries 256GB, 5TB Storage
Ex-PC: AMD Phenom II X3 720 @ 2.8GHz, Gigabyte 790X, 2x 2GB Corsiar XMS2
Sapphire HD4870 512MB, OCZ Vertex 3 128GB, 320GB Storage
TV: LG 42", Raspberry Pi, Xbox360 Slim 250GB, Nintendo Wii /w softmod

Permalänk

@Christoffer1989: Jag skrev nog i all hast.. Dom har inte ändrat jättemycket det är fortfarande ett tak på pvp/pve's man kan göra. Ber om ursäkt för falska förhoppningar. Men ett bra sub-spel

Visa signatur

Citera gärna för svar!