"Antal inlägg per sida", borta?

Permalänk
Medlem

"Antal inlägg per sida", borta?

Som rubriken antyder, är den inställningen borttagen, borttappad eller bortglömd, eller är det helt enkelt jag som är blind? Hoppas att det är ett av de senare tre alternativen. Fruktansvärt störande att läsa långa trådar med 25-30 (vad nu nuvarande standard är).

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Crazy Ferret:

Som rubriken antyder, är den inställningen borttagen, borttappad eller bortglömd, eller är det helt enkelt jag som är blind? Hoppas att det är ett av de senare tre alternativen. Fruktansvärt störande att läsa långa trådar med 25-30 (vad nu nuvarande standard är).

En av anledningarna till att vi lyckats klämma fram mer prestanda och göra sidan snabbare är att vi tagit bort en del användarspecifika inställningar. Det är således en medveten och väl avvägd kompromiss.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

@Dimestam: Tråkigt att höra. Nåja, bara att krypa ihop i duschen och gråta en skvätt.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy Ferret:

@Dimestam: Tråkigt att höra. Nåja, bara att krypa ihop i duschen och gråta en skvätt.

Ska nog också göra det, har vant mig vid att ha 100 inlägg per sida så kommer känna mig helt handikappad nu när man måste byta sida hela tiden i längre trådar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Ska nog också göra det, har vant mig vid att ha 100 inlägg per sida så kommer känna mig helt handikappad nu när man måste byta sida hela tiden i längre trådar.

Ja det var kalas med 100/sida. Men man vänjer sig väl som med allt annat.

Visa signatur
Permalänk

Antal inlägg per sida verkar vara felinställt för mig och jag kan inte ändra det själv längre. Det gör att när jag klickar på länkar av typen "gå till inlägg" så hamnar jag på fel sida i en tråd. Kan någon moderator hjälpa mig?

Eller vad kan det annars bero på att jag hamnar på fel sida när jag klickar på typ gå till senaste inlägg och kommer fel?

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av TobiasStockholm:

Antal inlägg per sida verkar vara felinställt för mig och jag kan inte ändra det själv längre. Det gör att när jag klickar på länkar av typen "gå till inlägg" så hamnar jag på fel sida i en tråd. Kan någon moderator hjälpa mig?

Eller vad kan det annars bero på att jag hamnar på fel sida när jag klickar på typ gå till senaste inlägg och kommer fel?

Om du klickar på länken i cellen för senaste inlägg ("idag hh:mm / av namn") så bör du hamna på det senaste inlägget i tråden (såvida det inte precis skrevs ett nytt svar), och det länkade inlägget bör markeras med en liten skugga. Hamnar det länkade/markerade inlägget utanför skärmen så kan det bero på bilder som laddats senare. Verkar det stämma? Klickar du på något annat?

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Skrivet av Biberu:

Om du klickar på länken i cellen för senaste inlägg ("idag hh:mm / av namn") så bör du hamna på det senaste inlägget i tråden (såvida det inte precis skrevs ett nytt svar), och det länkade inlägget bör markeras med en liten skugga. Hamnar det länkade/markerade inlägget utanför skärmen så kan det bero på bilder som laddats senare. Verkar det stämma? Klickar du på något annat?

Hej nej jag hamnar inte ens på sista sidan utan typ ett tiotal sidor tidigare om det är en lång tråd...

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av TobiasStockholm:

Hej nej jag hamnar inte ens på sista sidan utan typ ett tiotal sidor tidigare om det är en lång tråd...

  • Är det den cellen du klickar på? Klickar man på t.ex. statusikonen så hamnar man istället på det första olästa inlägget.

  • Händer det alla trådar, eller bara någon särskild (i.s.f. vilken)?

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Skrivet av Biberu:
  • Är det den cellen du klickar på? Klickar man på t.ex. statusikonen så hamnar man istället på det första olästa inlägget.

  • Händer det alla trådar, eller bara någon särskild (i.s.f. vilken)?

Oftast märker jag det faktiskt när jag klickar på "gå till inlägget" i mail jag fått om nya inlägg i trådar jag prenumererar på. Går sällan in i trådar via forumet utan läser mest "nytt i forumet" på förstasidan och via mail och prenumerationer på trådar som sagt. Är det svar på din fråga?

Visa signatur

Macbook Pro 14"
10Gb internet 🙌

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av TobiasStockholm:

Oftast märker jag det faktiskt när jag klickar på "gå till inlägget" i mail jag fått om nya inlägg i trådar jag prenumererar på. Går sällan in i trådar via forumet utan läser mest "nytt i forumet" på förstasidan och via mail och prenumerationer på trådar som sagt. Är det svar på din fråga?

Japp! Länken i de mailutskicken bör leda till ett specifikt inlägg, och om det ligger på en annan sida än den du hamnar på så låter det som en glitch där. Skulle du kunna skicka ett exempel på en länk där det inträffar?

Visa signatur

Abstractions all the way down.