tkr hastigheterna är låga på mina SSDer

Permalänk
Medlem

tkr hastigheterna är låga på mina SSDer

Tjenare Sweclockers!

nu äre så att ja är helt ny inom raid och sånt där men nu är det så att ja har 2 st samsung SSD 850 EVO 250GB som är satt i raid 0
och moderkort MSI Z87-GD65 men ja tkr ja får ut för dåliga hastighetsvärden av dessa SSDer har testat med CrystalDiskMark, HDTune och ATTO Disk Benchmark.. och ja får inte ut det dubbla som man ska få när man raid 0, hastigheterna ja får ut motsvarar 1 disk ska prestera så gärna hjälp motages

kan också säga att ja har provat olika portar utan resultat och helt nya sata kablar utan resultat

här är bild resultat med crystaldisk

här är en med ATTO Disk

skulle va tacksam för hjälpen MVH Tim

Permalänk
Medlem

Ser väll fullt normalt ut. Du måsta ha riktig RAID hårdvara för att få någon prestanda boost utav det.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

de är konstigt att många andra får ut över 800 mb/sec i läs och skriv men detta är vad det motsvarar 1 ssd hastighet vilket ja tkr är skumt så nått fel är det ju...

Permalänk
Medlem
Skrivet av gunXzone:

de är konstigt att många andra får ut över 800 mb/sec i läs och skriv men detta är vad det motsvarar 1 ssd hastighet vilket ja tkr är skumt så nått fel är det ju...

Kör du RAID via bios eller windows?

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Kör du RAID via bios eller windows?

ja gjorde raidningen i bios kollade in en kille på youtube som kör 2 st likadana ssder fast i 120gb sorten men fick ut över 900 read och write speeds och har liknande setup som min

https://www.youtube.com/watch?v=5ZjW6HlQx3U

såg nu en sak i crystaldiskinfo min första disk går

överföringsgränssnittet på SATA/600 | SATA/600 men på den andra går den SATA/300 | SATA/600

Permalänk
Medlem

som sagt ena av mina diskar körs i 3gb/s och den andra i 6gb/s hur åtgärdar man detta?

Permalänk
Medlem

Prova byt kabel på den enhet som kör i SATA300 även om det är helt nya kablar som används.
När ena disken körs i SATA300 så körs båda i den hastigheten när de sitter i Raid0 så det är helt korrekta siffror du får ut just nu.
Du bör få ut närmast det dubbla på raiden mot vad du har nu om du bara får ordning på den disk som inte körs i rätt hastighet, behövs absolut inte någon dedikerad raidkontroller för detta.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.