CsGo 144hz high fps Lagg

Permalänk

Så fort man har en annan fps än skärmens uppdateringsfrekvens så kommer man få tear mer lr mindre. Testa att tvinga csgo att köra på en specifik fps (samma som din skärm), typ fpsmax=144 i config lr vad det nu är. pröva med vsync på och av också

Permalänk
Medlem

Kolla så att inte grafikkortet byter klockfrekvens medans du spelar.'

Och om det är det så finns det en fix genom att du ändrar överklocknings profilen till att aldrig klocka ner.

Permalänk

När det kommer till CSGO kan det vara hur många olika faktorer som helst när det kommer till vad du kallar "lagg". Allt från en dålig driver till ostabil lina... Din dator skall köra CSGO utan minsta problem. Skriv gärna i tråden om du får/fått bukt med problemet då flera sitter med samma problem!

Permalänk
Medlem

Fick hjälp av en kille från en dator affär han gjorde lite tester och sa att det var min processor som bottleneckar min gpu & helt enkelt inte var gjord för att klara av csgo då den bara har 8 trådar och spelet bara använder max 4. ( Trådarna i sig är väldigt svaga) Efter som att jag kan köra på high/ultra settings utan att min fps påverkas så var han ganska säker på att det är min processor. Så ska nu beställa en Intel Core i7-4790K med ett nytt moderkort :), Han tittade även på grafikkortet och stickorna men allt verkade stämma sa han. Men om det är någon annan som har en amd fx 8320 som kan spela CsGo utan problem skicka mer än gärna ett pm till mig på forumet som man får veta

Permalänk
Medlem

Killen behöver absolut inte F&G-Sync för att fixa problemet. Problemet är något annat. 144 Hz är mycket smooth utan F/G-Sync. Om han har lagg så är det något annat. Jag sitter själv med 144 Hz skärm och det är sinnesjukt hur mjukt allt flyter på. Ingen tearing heller.

Permalänk

Hej! Jag har precis hittat vad som har gjort micro stuttering för mig och det var Teamspeak3
Jag sitter på ett ASUS 970 intel i5 6600k aoc 144hz skärm 250+ fps

Permalänk
Inaktiv

Satt i samma sits med min XL2720z innan jag uppgraderade till en fw900. Bilden blir riktigt skarp med ulmb/bbr men det gör även lcdskärmars brister betydligt synligare. FW900 är till och med smooth med v-sync, men fördröjningen finns då självklart kvar med musen.