Fungerar Apple-hörlurar med Android-enheter?

Permalänk

Fungerar Apple-hörlurar med Android-enheter?

Hej Alla,

Jag vill få lite bättre ljud än vad stock-headsetet (Samsung Galaxy S5) ger, utan att springa upp i HIFI-prisklasser.
Har hittat Sennheiser Momentum som har fått bra recensioner och som går att få för 600 spänn. MEN det står att dom är för iPhone hos leverantörerna.
Har aldrig sett de på någon annan in ear-lur, modell bättre.. kan det stämma?

Visa signatur

CPU: i9 14900K GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte Z790 Gaming X RAM: 32 GB DDR 5
PSU: EVGA SuperNova G3 850 CPU-Kylare: Corsair iCUE H150 RGB 360
Chassi: Aerocool APNX Creator C1 Lagring: M.2 1 TB + SSD 4 TB + HDD 4 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaddyCoolSwe:

Hej Alla,

Jag vill få lite bättre ljud än vad stock-headsetet (Samsung Galaxy S5) ger, utan att springa upp i HIFI-prisklasser.
Har hittat Sennheiser Momentum som har fått bra recensioner och som går att få för 600 spänn. MEN det står att dom är för iPhone hos leverantörerna.
Har aldrig sett de på någon annan in ear-lur, modell bättre.. kan det stämma?

När det står Ipod betyder det att mic som följer med är för Ipod. Resten är en helt vanlig 3,5mm kontakt. I övrigt är det Sennheiser:s svar på på beats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaddyCoolSwe:

Hej Alla,

Jag vill få lite bättre ljud än vad stock-headsetet (Samsung Galaxy S5) ger, utan att springa upp i HIFI-prisklasser.
Har hittat Sennheiser Momentum som har fått bra recensioner och som går att få för 600 spänn. MEN det står att dom är för iPhone hos leverantörerna.
Har aldrig sett de på någon annan in ear-lur, modell bättre.. kan det stämma?

Dom kommer funka ink mic. Vad som inte funkar är att reglera volymen via lurarna.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Som @buddaz hintar om så kommer troligen varken mic eller fjärrkontroll fungera med S5:an. Blir nästan lite sugen på att slå till själv, om nu passformen fungerar lika bra för mina öron som tidigare Sennheiser in-ears förstås.

EDIT: Verkar som om @ggustavsson hade mer koll på detta med iPhone-lurar under Android.

Visa signatur

Stationärt: i7 3770k, Gigabyte GTX 780 WF, 4x8GB XMS3, MSI Z77A-GD65, Samsung 830 + 840, FD Newton 650W, FD Define R2
Bärbart: MacBook Pro 13" Tidigt 2011, Core i5, 8GB DDR3, OCZ Vertex 3 LT 240GB
Hemmaserver: HP Microserver N54L, 4GB ECC, Debian