Candy Crush Saga följer med Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem

Oj vad mycket känslor som väcktes av det här. Oväntat ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

JAAAAAAAAAAA!
ÄNTLIGEN! VAD NICE!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

Aero är på gång.

https://twitter.com/GabeAul/status/598395640268230656

Hoppas du slutar tjata nu

Skickades från m.sweclockers.com

We added blur effects to Start and Taskbar in 10074 and asked for feedback on it.

Jag tolkar det INTE som AERO, men man får väl se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verminator:

We added blur effects to Start and Taskbar in 10074 and asked for feedback on it.

Jag tolkar det INTE som AERO, men man får väl se.

Huvuddelen med Aero var glas effekten vilket de nu lagt in till 50% av testarna för att göra en bedömning på vad man tycker. Men det kanske inte var Aero för dig, är det kanske 3D flip view du saknar?

Gällande nyheten, shit vad många åsikter som förändrades av Windows 10 pga detta. Ibland kan jag inte förstå hur folk tänkter. Sure, jag håller med att jag inte gillar det och det troligtvis kommer bli en removal direkt av det, men dissa windows pga ett program?

Permalänk
Skrivet av strejf:

Aero är på gång.

https://twitter.com/GabeAul/status/598395640268230656

Hoppas du slutar tjata nu

Skickades från m.sweclockers.com

Kan ju vara en lögn precis som dom ljög ihop win 8 att startmeny skulle komma tillbaks. Så litar inte på deras inlägg för fem öre.

Dessutom när dom överlägger att lägga in en app som kast kostar pengar är riktigt dålig stil. Får hoppas är som tidigare nämnt, inget som ingår i grund os:et utan bara demonstration för deras nya toolkit.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Reyintaz:

Huvuddelen med Aero var glas effekten vilket de nu lagt in till 50% av testarna för att göra en bedömning på vad man tycker. Men det kanske inte var Aero för dig, är det kanske 3D flip view du saknar?

Gällande nyheten, shit vad många åsikter som förändrades av Windows 10 pga detta. Ibland kan jag inte förstå hur folk tänkter. Sure, jag håller med att jag inte gillar det och det troligtvis kommer bli en removal direkt av det, men dissa windows pga ett program?

Ja det är ju förbättring helt klart. Synd att man har dåligt utrymme för att köra virtuellt, så jag får se längre fram om jag lägger in det för att prova. Sen tycker jag det ska bli rundare hörn (rätt kantigt som det sett ut hittills), dessutom ett bra ställe med alla inställningar kontrollpanelen tycker i alla fall jag är bra och ger mycket info. Den andra modern passar bättre på mobil/surfplattor.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Har aldrig fattat mig på Candy Crush Saga. Är detta vad den nya mobilgenerationen spelar?

Permalänk
Medlem

Kan dom inte lägga in 3D Pinball Space Cadet istället?
Många timmar i skolan slösades bort på detta mästerverket.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Reyintaz:

Huvuddelen med Aero var glas effekten vilket de nu lagt in till 50% av testarna för att göra en bedömning på vad man tycker. Men det kanske inte var Aero för dig, är det kanske 3D flip view du saknar?

Gällande nyheten, shit vad många åsikter som förändrades av Windows 10 pga detta. Ibland kan jag inte förstå hur folk tänkter. Sure, jag håller med att jag inte gillar det och det troligtvis kommer bli en removal direkt av det, men dissa windows pga ett program?

Såhär såg ju "Aero" ut:

Jag har inte testat eller sett detta i Windows 10 TP ännu.

Tolkade bara inte "blur effect" som "glaseffekt". Men i det här fallet så är ju faktiskt inte glaset "glasklart". xD

För övrigt så får man väl säga att den där finessen gör varken till eller från. Visst är det snyggare, men då man ändå inte ser det mer än kanske 5% av tiden man använder datorn så kvittar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tilax:

Har aldrig fattat mig på Candy Crush Saga. Är detta vad den nya mobilgenerationen spelar?

Det är nog vad din mamma spelar Kings främsta målgrupp är snarare kvinnor mellan 35-70, än yngre spelare.

Permalänk

Världens undergång är här!

Visa signatur

Ursäktar för stavfel

Permalänk
Medlem

Om de har ett helt spelbibliotek förinstallerat och då även på pro samt enterprise så kommer alla administrator ha roliga jobb snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem

Nu vet man vad win 10 blir för något....

Siktade på att upgradera till win 10, men nu får det nog bli linux för hela slanten...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem

Ser inte problemet. Det är ju ett gratis OS.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Skrivet av Orici:

Ser inte problemet. Det är ju ett gratis OS.

Säg det till spel/programutvecklarna tack. Så byter jag os till det jag gillar:)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Appropå King så vinstvarnar de just idag. Inkomsterna har börjat falla.
http://www.bbc.com/news/business-32747504

I övrigt, är det inte Clash of Clans som är "kungen" på freemiumspel just nu?

Permalänk
Medlem

Jag har kört dual-boot mellan Windows och Linux på (vad helst som varit) min desktop hemma i sjutton år. På sista tiden har jag använt Windows bara till spel men nu när Steam och GOG finns till Linux ser jag inte någon större anledning till dual-boot längre.
Den här nyheten var sista spiken i kistan. Min nästa desktop kommer att bli Windows-fri.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Findecanor:

Jag har kört dual-boot mellan Windows och Linux på (vad helst som varit) min desktop hemma i sjutton år. På sista tiden har jag använt Windows bara till spel men nu när Steam och GOG finns till Linux ser jag inte någon större anledning till dual-boot längre.
Den här nyheten var sista spiken i kistan. Min nästa desktop kommer att bli Windows-fri.

Gå över till att köra linux i grunden och kör sedan windows virtuellt för de ändamål som du behöver ha det. Att dualbota är bara jobbigt och ofta har man behov av ha igång flera os samtidigt.
Det är lätt att säga att man ska överge windows tyvärr så har de monopol inom många områden, spelutbudet börjar dock nu bli hyfsat i linux.

Permalänk
Medlem

Åh FY fan. Jajja, är det inte avinstallerbart så får man väl nuka skiten manuellt. Vore förvånad om det inte dyker upp en hemmabryggd uninstaller ganska fort.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Hade förväntat mig att se Minecraft i Windows 10

Nja, jag förstår inte hur man kan hänga upp sig på vilka spel som medföljer i Windows. Oh no, jag får gratisspel som jag inte spelar! Världen går under! I-landsproblemen börjar verkligen oroa mig.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Hoppas dom ens gör installering enklare för 10an, eller jag har alltid tycket det är en aning besvärligt och störande att måsta börja göra säkerhetskopior på saker och stuff. Skulle vara så najs om du kunde bara uppgradera till den nya Windows, spara alla dina egna filer punkt slut inget mera flytta hit & flytta dit & flytta upp & flytta ner etc etc...

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Jag har riktigt svårt att förstå detta. Detta är ju som om King just vann på lotto och Microsoft gick ner i skiten. Jag undrar verkligen hur avtalet såg ut.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Equilibrium:

Hoppas dom ens gör installering enklare för 10an, eller jag har alltid tycket det är en aning besvärligt och störande att måsta börja göra säkerhetskopior på saker och stuff. Skulle vara så najs om du kunde bara uppgradera till den nya Windows, spara alla dina egna filer punkt slut inget mera flytta hit & flytta dit & flytta upp & flytta ner etc etc...

Om jag inte minns fel var W8 och senare så, Iaf från W7. Kan dock vara 8.1 jag tänker på.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verminator:

Såhär såg ju "Aero" ut: http://fc05.deviantart.net/fs23/i/2008/001/f/b/Windows_Aero_Beta_for_WB_by_fediaFedia.png

Jag har inte testat eller sett detta i Windows 10 TP ännu.

Tolkade bara inte "blur effect" som "glaseffekt". Men i det här fallet så är ju faktiskt inte glaset "glasklart". xD

För övrigt så får man väl säga att den där finessen gör varken till eller från. Visst är det snyggare, men då man ändå inte ser det mer än kanske 5% av tiden man använder datorn så kvittar det.

Citat:

Aero har en design som ser ut som genomskinligt glas med diskreta fönsteranimeringar och nya fönsterfärger.

Så står det på Microsoft hemsida om Aero för windows 7 http://windows.microsoft.com/sv-se/windows7/what-is-the-aero-...

I W10 så är bara den effekten på startmenyn. Men om det är omtyckt att det kommer tillbaka kanske det kommer till fönster också. Who knows?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Reyintaz:

Så står det på Microsoft hemsida om Aero för windows 7 http://windows.microsoft.com/sv-se/windows7/what-is-the-aero-...

I W10 så är bara den effekten på startmenyn. Men om det är omtyckt att det kommer tillbaka kanske det kommer till fönster också. Who knows?

Jag ser gärna att AERO från Windows 7 återkommer. Även om det är en relativt oviktig/onödig grej så gör det ju rätt mycket för utseendet på skrivbordet.

Permalänk
Medlem

Verkligen tråkigt att läsa. :/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Orici:

Ser inte problemet. Det är ju ett gratis OS.

Det största problemet med gratis OS är att man får annan skit man inte vill ha som i det här fallet Candy Crush Saga detta gäller andra produkter i allmänhet också som är "gratis"
Man får det man betalar för helt enkelt, i det här fallet ingenting och då får man räkna med skit.
Dessutom finns det alltid en baktanke med allt som är gratis och man ska vara noga med att läsa det finstilta.

Jag är glad att jag hittade den här nyheten, ytterligare en anledning till att inte skaffa Windows 10 utan stanna på 8.1

Windows 8.1 för mig är ett väldigt rent OS utan skit, visst finns det lite appar installerade men de är från Microsoft själva och ryker varje gång vid ominstallation.

Jag gillar verkligen inte utvecklingen och vart vi är på väg, vem vet vad allt det här leder till.
Snart är väl Windows ett ända bloatware OS fullt med gratisspel och annat spyware skräp.

Tummen ner!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon183825:

Det största problemet med gratis OS är att man får annan skit man inte vill ha som i det här fallet Candy Crush Saga detta gäller andra produkter i allmänhet också som är "gratis"
Man får det man betalar för helt enkelt, i det här fallet ingenting och då får man räkna med skit.
Dessutom finns det alltid en baktanke med allt som är gratis och man ska vara noga med att läsa det finstilta.

Jag är glad att jag hittade den här nyheten, ytterligare en anledning till att inte skaffa Windows 10 utan stanna på 8.1

Windows 8.1 för mig är ett väldigt rent OS utan skit, visst finns det lite appar installerade men de är från Microsoft själva och ryker varje gång vid ominstallation.

Jag gillar verkligen inte utvecklingen och vart vi är på väg, vem vet vad allt det här leder till.
Snart är väl Windows ett ända bloatware OS fullt med gratisspel och annat spyware skräp.

Tummen ner!

Du bryr dig inte om förinstallerade appar på 8.1, men på 10 gör du det?

Jaja, det är bara du själv som förlorar på det.

Permalänk
Inaktiv

Lite skillnad på appar från Microsoft och ett äckligt företag som King som är känt för skit.
Men tack för bilden den värmde!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon183825:

Lite skillnad på appar från Microsoft och ett äckligt företag som King som är känt för skit.
Men tack för bilden den värmde!

Varsågod ^^