Erfarenhet från Rocketblast - Krediter borttagna och ingen support.

Permalänk
Medlem

Erfarenhet från Rocketblast - Krediter borttagna och ingen support.

Tjena! Så här ligger det till att rocketblast har uppgraderad deras hemsida och då fick de köra på en ny databas.
På den gamla sidan hade jag ca 1200 krediter = 1200kr ca.
Och på den uppdaterade sidan har jag inte fått tillbaka mina krediter och de har inte svarat på support nu på ca 3veckor.

Vad har jag för rättigheter? Finns det något jag kan göra åt det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NewCamps:

Tjena! Så här ligger det till att rocketblast har uppgraderad deras hemsida och då fick de köra på en ny databas.
På den gamla sidan hade jag ca 1200 krediter = 1200kr ca.
Och på den uppdaterade sidan har jag inte fått tillbaka mina krediter och de har inte svarat på support nu på ca 3veckor.

Vad har jag för rättigheter? Finns det något jag kan göra åt det?

Hej,

Såg ingen hade svarat dig, självklart ska du ha dina pengar/krediter.
Men i och med att det inte är ett svenskt bolag så är det svårt och göra något tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NewCamps:

Tjena! Så här ligger det till att rocketblast har uppgraderad deras hemsida och då fick de köra på en ny databas.
På den gamla sidan hade jag ca 1200 krediter = 1200kr ca.
Och på den uppdaterade sidan har jag inte fått tillbaka mina krediter och de har inte svarat på support nu på ca 3veckor.

Vad har jag för rättigheter? Finns det något jag kan göra åt det?

Skrivet av niklasloow:

Hej,

Såg ingen hade svarat dig, självklart ska du ha dina pengar/krediter.
Men i och med att det inte är ett svenskt bolag så är det svårt och göra något tyvärr.

Rocketblast är svensk. De ligger i Stockholm. https://www.rocketblast.com/about/

Hyrde flera servrar av de, sen brukte de köra alla BF Webhallen servrar också.
Men jag tror inte att de har svensk support. Tror de ligger lite sprida överallt.
Menar att de hade en chat funktion, men det är några år sedan jag har varit kund.

Det är bra om du har någon bevis på din saldo status före uppgraderingen.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av niklasloow:

Hej,

Såg ingen hade svarat dig, självklart ska du ha dina pengar/krediter.
Men i och med att det inte är ett svenskt bolag så är det svårt och göra något tyvärr.

Fast enligt deras hemsida (om det är serverhostföretaget) så är de baserade i stockholm.

Att de inte har någon kontaktinfo utöver ett mailformulär är dock extremt oseriöst.

Skulle föreslå att ringa 073-9046846 då det r numret som uppges på http://www.allabolag.se/5568611254/Rocket_Blast_AB

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av NewCamps:

Tjena! Så här ligger det till att rocketblast har uppgraderad deras hemsida och då fick de köra på en ny databas.
På den gamla sidan hade jag ca 1200 krediter = 1200kr ca.
Och på den uppdaterade sidan har jag inte fått tillbaka mina krediter och de har inte svarat på support nu på ca 3veckor.

Vad har jag för rättigheter? Finns det något jag kan göra åt det?

I grunden så är det upp till vilka villkor företaget har satt upp för krediter.
Vad är krediter? Har du köpt 1200 krediter för 1200 kr så har du köpt en produkt som du nu inte kan använda. Även om de kan ha en klausul för det i sina villkor så har du ett lite starkare läge i och med att du betalat specifikt för något.
Om du har tjänat krediter genom att köpa andra saker, som ett bonusprogram, så är det nog lite värre.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Jag har fått svar nu från rocketblast Så detta är lungt.