Permalänk
Medlem

Xeon D produkter?

Japp, jag har väntat relativt tålmodigt i 1-2 månader nu i väntan på lite fler Xeon D produkter men verkar inte gå alltför snabbt på lanseringsfronten, Supermicro släppte ju en bräda ganska snabbt http://www.supermicro.com/products/motherboard/Xeon/D/X10SDV-... men efter det har det ju varit relativt dött.

Har jag missat någon lansering eller rykten om framtida lansering?

Personligen är jag ute efter något i stil med ASRock C2750D4I fast med Xeon D-1520, så japp, någon som sett eller hört något mer?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Jag väntar på samma sak. en platform som pallar massor med ram och ganska ok prestanda i liten formfaktor och drar lite ström. Dock verkar de bli rätt dyra, även de varianter utan 10gbit. Supermicro kortet kostar ju ~8k+moms. känns som man lika gärna kan sikta på en 2011 mb + cpu för samma pengar och betydligt mer funktionalitet.

I prisklass med C2750D4I så skulle jag säga att de riktigt intressant! Har någon fått uppfattningen om att de ska släppas till så lågt pris?

//edit
Verkar som att supermicro släppt två varianter och asrock verkar ha en på G. Men endast hittat supermicro kortet hos mullet. Vet inte var jag kan hitta asrock kortet.

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Medlem

Lite väl saftigt pris som ni säger

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Tycker inte priset är så avskräckande faktiskt, speciellt inte kortet med 10Gbit portar för runt 9'000kr, kollar man strikt på priset så känns 9'000kr ganska mycket för en liten mITX bräda men kollar man vad man får så tycker jag inte att det är så farligt

Ett 10Gbit Intel NIC kostar mellan 3-6'000kr
Motsvarande processor med liknande prestanda 3-4'000kr
Sen moderkort på det osv

Plus att man får en ganska strömsnål plattform som dessutom klarar 128GB ram, tänkte först köpt en E3 processor & bräda men där blir man ju begränsad till 32GB vilket inte räcker för mig.

Visst, tar man en E5 plattform så kan man ju få lite mer flexibilitet & möjligheten att uppgradera CPU i framtiden osv osv osv osv men mja, får se vad man väljer sen när lite fler produkter dykt upp.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Finns ju också en variant utan 10gbit nic från supermicro. Men den är ju bara 500 billigare, tror de beror på att 10gbit nic är integrerat i cpun (Om jag inte fattat fel). Hade de funnits variant utan detta (alltså - 3k) så man får bräda+cpu som pallar 128gb ram för 5-6k hade varit för bra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: Asus P8P67, Intel i5-2500k, Asus 7970 DCII, 8gb ram, 300gb velociraptor
Server: Asus Rampage II, Intel i7-980x, 6970 ref, 30gb ram, SASUC8I + 8st 2tb diskar + 1st 128gb SSD

Permalänk
Medlem

Japp, hade nog sålt ganska bra om det gick att få det för 5-6'000kr, hade jag nog köpt ett par iaf.

Men, ingen garanti men vi som kanske kan nöja oss med 4-kärniga D-1520 kan förhoppningsvis komma undan med några tusenlappar mindre, fast det är bara om Intels rekomenderade pris reflekteras i färdiga produkter också för D-1540 har ett rekomenderat pris på $581 medans D-1520 har ett på $199, är man riktigt optimistisk så kanske man kan få en bräda + cpu för 5-6'000kr, men som sagt, bara om man är riktigt optimistisk

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?