Permalänk
Medlem

Push pins :(

Var å köpte mig en ny kylare till tantas dator, blev en Cooler Master TX3 EVO http://www.inet.se/produkt/5322073/cooler-master-tx3-evo#/com... då han i butiken sa att jag inte skulle behöva ta bort antec khuler backplaten eftersom tanta trodde den var fast limmad

Hur som helst så visade det sig att jag måste ta bort backplaten ändå och den var inte limmad, som tur va.

Så till frågan kylar push pins kylare sämre och lossnar dom lätt? kommer ihåg när jag byggde min första dator, var en katastrof kylarn vägde så mycket så räckte att man flytta datorn så lossnade den

Har inte öppnat den så om dom är sämre tänkte jag byta ut den till en Cooler Master Hyper 212 EVO i morgon

tacksam för visdom

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig stött på en kylare som inte sitter tillräckligt bra när man monterat den korrekt.
Fästanordningen gör inte att en kylare automatiskt är bättre eller sämre än en annan kylare.
Vilka kylare är det du vill jämföra?

edit: Om frågan va "Finns bättre kylare?" så är svaret givetvis "Ja".

Permalänk
Medlem

Pushpins är generellt sett alltid sämre (porentiellt lägre tryck på processorn, kan kröka moderkortet och viss risk att de släpper eller inte fås ordentligt på plats), och Hyper 212 EVO är betydligt effektivare än den lilla skrutten du fick med dig hem, så jag skulle utan minsta tvekan byta.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk

Dumpa den. Skaffa en Hyper 212 istället, hur mycket mer kostar den, typ 50 kr? Nobrainer!

Permalänk
Medlem

Tackar för svaren pengar spelar ingen roll var bara rädd att det inte gick att få loss backplaten.

Byter i mån tack för snabba svar

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |