Vik foliehatt med Eset och Inet – Vinn 5 000 kronor i presentkort och mycket mer!

Permalänk

Inspirerat av Eset som skyddar mot virus och annat Här beskjuts jag med en viruspistol men som tur är har jag min skyddande paraplyhatt på mig och klarar mig bra.

http://i.imgur.com/nXCtT69.jpg

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Foliehatt

http://i.imgur.com/5nDYvW8.jpg

http://i.imgur.com/3epnQvp.jpg

Jag känner att marken skakar.
Virus kommer långt bort ifrån.
Vill de stjäla mina tankar?
Innan de kommer över ån,
viker jag en grekisk hatt.
Inget får en trojan att fly lika fort,
än minnet av att förut ner dem krossat*.
Jag njuter sedan av mitt frikort.
Att få handla helt gratis för 5000 på,
en affär med massor datordelar.
Snart kommer lovet och då blir det så,
att jag av alla, bäst nu spelar.

* "Slaget om Troja" där trojanerna till sist besegrades av grekerna.

Visa signatur

:>

Permalänk
Skrivet av Tony32:

AVGN, is that you?

Hah, du är inte den första jag fått höra det ifrån!

Permalänk
Medlem

Foliehatten som säkrar den lilla lantboendes liv.

Mitt fina aluminium skepp till huvudbonad framkallar säkerhet till mig och datorn mot ”hög” feber vid virus och bakterier. Denna fenomenala hatt skyddar det viktigaste jag har, alltså skyddar den hjärnans mittfåra. För om inkräktarna tar sig in den vägen varar inte mitt liv länge till.

Permalänk
Medlem

ryssland skyddet

Ultimata Ryssland skyddet
Med detta så kan varken plan eller ubåtar se dig

Permalänk

ölfångare

Sommaren är här...så vem vill inte ha en ölfångare!?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheWolfbane:

Hatt / Hjälm. Du glömde även nämna "masker", "leksaks tillbehör" man skulle kunna göra listan rätt lång på saker kanske inte är "hatt".

För mycket salt i maten ?
Vet inte om du är seriös eller inte... Men vi antar att du verkligen tycker att vissa personer som lagt ner tid och gjort bidrag inte ska tillåtas. Men det finns säkert några bittra personer som tycker vissa bidrag inte ska tillåtas, så det är väll lika bra att ta mig 5minuter att skriva en reply.

Aluminiumfolie är metall, något man har på huvudet som är gjort av metall, skulle jag personligen se som en hjälm mer än en hatt.

Och om du verkligen funderar på orden. Vad betyder ordet "hatt" vs meningen med ordet "hjälm"
Hatt är något man har på sig för att visa social status, fasion statement osv.
Sedan så tar vi och funderar på ordet hjälm, som dess syfte är att skydda huvudet.

Oki, nu har vi i snabbt brutit ner orden och skillnaden på hatt och hjälm.
Och nu gå vi till nästa steg. Vad är syftet med en "Tin Foil Hatt / Foliehatt"... Jo att skydda din hjärna ifrån exempelvis elektromagnetisk strålning och tankeläsning, till exempel från utomjordingar.

Vilket gör att en hjälm är mer passande ord än hatt.
Bara för ett ord har ett visst annat ord i sig betyder inte att det är vad ordet betyder. "Moderkort" är inte ett kort på din mamma, eller ?
Så ordet "Foliehatt" måste inte vara en hatt av folie medans ordet "Folie Hatt" är det. Skillnaden talas i ämnet "Särskrivning"

Här är ett exempel på särskrivning och hur dom har helt olika betydelser.
"Brunhårig sjuksköterska äter skumkanin med ananassmak"
vs
"Brun hårig sjuk sköterska äter skum kanin med ananassmak"

Men om du ens tog dig några sekunders fundering så skulle du nog inse att det inte är en seriös tävling och går rätt mycket i linje med "ha roligt". Så hoppas alla argument nu ang att vissa bidrag inte skulle vara tillåtna nu är förbi.

Have a nice day *Smiles*

Det han menade i all mening är att man använder ett föremål som mall, meningen är väl att skapa något eget och inte utgå från en mall såsom en hatt, hjälm eller annat materia?
Tror han förstår skillnaden på dessa föremål du jämför och även syftet med en foliehatt, att det skulle skydda mot utomjordingar osv har nog alla hört någon gång

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk

Tillhör du eliten? Vaskar du frukost, lunch och middag? ...ÄR DU PARANOID? Vi presenterar Top Hat Foil Hat. Den stilsäkra lösningen för att hålla tankarna på plats. Regeringen kommer inte längre kunna avläsa ditt skattefiffel, polisen kan inte höra dina planer för populationsreduktion, utomjordingarna kommer aldrig få reda på dina sexuella preferenser och du kan tryggt äta middag med flickvännen och fantisera om kyparen. För bara 49 999 kr får du också den tillhörande flugan, pipan, monokeln och mustaschen - tveka inte, köp NU!

Vi förbehåller oss rätten att avsäga oss ansvaret för alla bortföranden, äktenskapsbrott och skattebrott.

Visa signatur

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Permalänk
Medlem

Foliehatt

Med lite ESET antivirus i jorden utplånar denna blomman alla virus som kommer i närheten...

http://imgur.com/7oGG0ju

Permalänk

Med tänkarmössan Inet Tinfoil Deluxe blir inga virus längre någon match att hantera. Intelligenskvoten skjuter i taket och trojaner, maskar och allt vad det heter kan inte annat än att se upp, dessutom blir spelande en barnlek då den patenterade tekniken i glasögonen tillåter dig att se vad motståndaren planerar (den moraliska aspekten i det hela går dock att diskutera). Skulle ett otyg av en händelse ändå leta sig in i systemet finns det ytterligare ett äss i rockärmen med antivirusprogram från ESET!

Se så glad man blir av en frisk o kry dator!

Permalänk
Medlem

F'n, läste igenom reglerna igen och hade missat att man själv måste medverka. Nåja, det ger lite mer förhandstur till någon annan även om de 5k'na hade suttit fint om man vunnit ^^
Dessutom så har vi inte mer folie haha

Visa signatur

Futureproofing explained
Temp "sensorers" riktiga utseende!
^Är även anledningen till att inte alla program visar samma temperatur på samma hårdvara.
Ryzen 7800x3D | TUF GAMING B650-PLUS | Asus 4070 || 8700k | Aorus gaming k3 | XFX core 650 Bronze | 1070ti | Fractal Design XL R2 |

Permalänk
Medlem

På internet vet ingen att man är en vuxen man.

Visa signatur

<?php echo $me > $you ? 'I own you!' : 'Hello, sir!'; ?>

Permalänk

Silver Samurajen

Den starkaste och äldsta klanen Inet-su är dem enda som har krigare starka nog att kunna kämpa emot den hjärntvättande nya-världs-ordern. Bepansrade med aluminium som vikts över hundra tals gånger, det finns ingen chans att mikrovågorna kan penetrera dessa härdade krigare.

Här är ett galleri jag gjorde med flera foton jag tog för att visa lite fler vinklar på mitt bidrag till tävlingen.
http://imgur.com/a/n09c6

ps. allt är gjort i folie.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator - Dell Alienware Oled AW3423DW, Phantek Enthoo Pro, Intel i7 8700K, Noctua NH-14, Asus TUF Z370-PRO, Samsung SSD 840 Pro 128GB, 32 GB DDR4, Gigabyte Geforce GTX 1080 Ti, 2st x 3 TB WD RED, Logitech MX518, Sennheiser Momentum, Qpad Pro MK80.

Permalänk

Låt mig presentera den unika B.I.S.H.O.P. (Brutal Interferens Skapande Hjälm (OverPowered))

Funktionen lika enkel som genial, alfaneuron-strålningen från hjärnan växelverkar vid reflektorn med destruktiv interferens och på så sätt släcker ut supermakternas försök att ta kontroll över tanken. Smileyn uppgift är naturligtvis uppenbar för alla.

Glömde namnlapp
Permalänk
Medlem

här kommer min hatt/hjälm... kalla det vad du vill. . Maximus Decimus Meridius i filmen Gladiator dog när han tog av sin liknande hjälm och för att jag inte ska möta samma öde så ska jag ALDRIG ta av den igen. Inte en alien eller NSA signaler kan spionera på mig. nackdelen med designen är väl att alla jag möter på mina kvällspromenader flyr panikartade, undra varför....

Visa signatur

intel i7 8700k | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000Mhz 16 GB | EVGA GTX1080Ti FTW3 | Asus ROG strix Z370-F | Be Quiet! straight power E9 700W | 2x samsung 850 evo 250GB raid + samsung 850 evo 500 GB + 3tb WD Red | Noctua NH-D15 | Fractal Design define C

Permalänk
Medlem
Skrivet av redheadSWE:

här kommer min hatt/hjälm... kalla det vad du vill. . Maximus Decimus Meridius i filmen Gladiator dog när han tog av sin liknande hjälm och för att jag inte ska möta samma öde så ska jag ALDRIG ta av den igen. Inte en alien eller NSA signaler kan spionera på mig. nackdelen med designen är väl att alla jag möter på mina kvällspromenader flyr panikartade, undra varför....

http://i.imgur.com/NWoF0lw.jpg
http://i.imgur.com/M6svfZ5.jpg

2.Ta fram kameran och knäpp en bild på dig och din foliehatt.

Permalänk
Medlem

Här kommer min foliehatt, den är en helt normal foliehatt med allt förutom parabolen uppå. Den har som uppgift att analysera den inkommande strålningen och ta reda på sändarens position. Den skickar sedan signaler som stör ut sändaren och skyddar då även folk utan foliehatt.

Visa signatur

| i5 4690k 4.7GHz @ 1.245V på Luft | 16GB | R9 280X @ 1200MHz |

Permalänk

Det här är min foliehatt, P.A.N.D.A.
Med hjälp av öronen uppe på hatten så fångas strålningen som försöker kontrollera din hjärna upp och omvandlas till värme som värmer upp hatten för kalla vinterdagar.

Permalänk

Nu är den äntligen här "Folie Y2K" enbart 15 år efter utlovat datum, men som mitt mjölkbud alltid säger bättre sent än aldrig.
Tack vare den nya spegeltekniken och specialvikningen i den övre cirkeln skyddar inte bara Folie Y2K mot radiovågor utan reflekterar även marken under dig upp till det övre lagret på cirkeln så inga lågflygande tefat, drönare eller någon av alla dessa satelliter som kretsar runt oss idag kan fånga dig på kort.

Beställer du innan dagens slut skickar jag även med en polaroidkamera byggd i enbart aluminiumfolie och tillhörande selfipinne så du fortfarande kan göra dina fotomontage som du brukade lägga ut på sociala nätverk fast nu får göra i pappersform.

Dold text
Permalänk
Medlem

Har läst här i många år, men den här tävlingen är så kul att jag inte kunde låta bli att vara med!

Låt mig presentera:

Faradays foliehatt!
Det viktigaste med ett tankeskydd är att man har ett sammankopplat ledande material som täcker hela hjärnan så att man släcker ut strålningen över hjärnan (wiki). Denna bur uppnår detta samtidigt som den erbjuder oöverträffad ventilation, perfekt för längre tankepass!

Passar även utmärkt för att skydda dina husdjur!

Permalänk
Medlem

Håll huvudet kallt i vaccinationshetsen. Inget virus biter på en foliehatt!

Permalänk

Syftet Thundergrill anti virus X9000 T3 Thor Edition förklaras i följande rim:

För att skydda burken
från skurken
och den kommande attacken
viker jag den beskyddande vikaingahatten.

Och med Tors styrka
vill jag yrka
att burkens säkerhet är värd att dyrka!

Materialet som använts är två rullar med ICA's egna foliepapper och hatten består av 7 delar som kramat och vikits ihop.

Del 1 (Turkos)
Jag klippte pappret så att jag fick flera 4 meter långa foliebitar, som jag sedan vek 4 gånger och sedan formade runt en popcornskål, vilket var ganska nära huvudets passform.
Basen är därmed klar.

Del 2 (Grön)
Därefter var det dags att vika 4 meter foliepapper 4 gånger, men sedan två gånger på längden och applicera över basen och vikas in under hatten för fäste.

Del 3 (Orange)
Fyra stycken 4 meter långa foliepapper, alla vikta på längden 8 gånger vardera och sedan ihopflätade för dekoration och invikt likt exempel ovan.

Del 4 (Blå)
För ytterligare fäste och dekoration gjordes samma sak på kanten av hatten, för att sedan vikas in och klämmas fast för fäste.

Del 5 (Röd)
Hornen gjordes genom att klippa hål i hjälmen och trycka in en jävla massa ihopklämt och knådat folie för att göra en bas för resten av hornen att vikas runt. När tillräckligt mycket folie vikts och knådats och hornen såg bra ut böjdes de till önskad vinkel.

Del 6 (Gul)
Kortfattat en ansiktsmask som är invikt under del 4 för fäste.
Masken är gjort av 5 meter folie vikt 10 gånger med utklippta ögonhål.

Del 7 (Lila)
Enkelt nässkydd av resterande folie.

Notera de fina flätorna vilket var ett pain in the ass att fläta.

Hammaren är dock inte en seriös del av bidraget, då den är gjord av en kartongrulle och ett juicepaket inlindat i folie.

Tack för mig.

Permalänk
Medlem

Jag tyckte mig se en allvarlig säkerhetsbrist i nästan alla bidrag. Utan jordanslutning att leda undan EM-signalerna riskerar foliehattarna att fungera som antenn istället för skärm! En foliehatt utan jordning är lika osäker som en dator utan ESET!

Min hatt har därför en jordkabel kopplad till en stickprop för att enkelt kunna ansluta skärmen till ett vanligt jordat vägguttag.
Önskas hatten användas för skydd även utomhus kan man istället ansluta kabeln till ett portabelt jordspett.

Dimensionerna på faraday-skärmen har noggrant beräknats för att blockera alla viktiga hjärnvågsfrekvenser men samtidigt släppa igenom livsviktig jordlig kommunikation t.ex FM-radio och GPS.

Som extra bonus finns även en anonymitetsskärm av trendig guldfolie, samt möjlighet att förvara en burk salt som kan användas rikligt vid t.ex obekräftade forumrykten och marknadsföringshyper.

Permalänk

Vill du skydda dig mot aliens och regeringens övervakning och samtidigt se snygg ut? Vi har lösningen för dig. Denna hatt är inspirerad av naturens skönhet och följer de nyaste och hetaste trenderna. Den skyddar mot allt från tankeläsning och mikrovågsstrålning till diverse sjukdomar och virus. Hatten har även en lindrande effekt vid elallergi*. Är du trött på att bli undvikt och utstött av alla du möter bara för att du är den enda som förstår vilka faror som vår moderna värld innebär. Med vår revolutionerande produkt kommer ingen att fråga varför du har en folie hatt. De kommer endast att fråga varifrån du har köpt den. Denna hatt är nyckeln till samhällets acceptans. Vad väntar du på?
Köp nu för endast 15990:- exkl. moms

Album med fler bilder
Imgur Album
©Pingu Industries - Säkerhet och Skönhet kombinerat

*Effekten kan variera från person till person och kan i vissa fall förstärka allergin.

Visa signatur

Diverse komponenter och annat kul

Permalänk

The CoolDownHat

"The CoolDownHat" är den perfekta foliehatten för dig som behöver hålla lugnet vid möte av virus när du är oskyddad.

Foliehattens otroliga Funktioner:
-Fullt fungerande fläkt för att "hålla huvudet kallt" vid möte av listiga virus på det världsomspända intranätet *.
-Inbyggd termometer för att kontrollera och återställa dig till ett friskt stadie.
-Hatt med Funktionerande avskärmningar som skyddar mot det idiotiska parasiterna.
-FörstorningsGoggles som hjälper dig att förutse den åtgärd du behöver göra vid möte av oväntade virus.

*Drivs av våran egna patenterade: SnotPower.

Visa signatur

Intel I7 8700K/Asus Z390F/ASUS ROG 2070 Super/Phanteks P600S/Corsair Virtuoso/ASUS ROG Swift PG289Q

Permalänk

Iförd strålskyddsdräkt och luftrening för att motverka lokala utbrott av förkylningsvirus

Update: kolla mitt galleri också, tog några extra bilder efter att tävlingen var avslutad

Permalänk
Medlem

Ack ni paranoida dumbommar! Tror ni verkligen att en "foliehatt" kan skydda era hjärnor från att avläsas från staten? Hah! Ni glömmer ju all teknologi som finns , alla dessa "smartphones" och "tablets" och "smart-TV:n" som avläser era ansikten!!!

Ja visst minsann, alla era ansiktsuttryck, all den luft ni andas in och ut och allt som reflekteras från era ögon AVLÄSES AV NSA!!! Det enda som skyddar är en folieMASK!

Se här och lär - en äkta foliemask som skyddar ögon, öron, mun, ögonbryn, kinder, näsborrar och skägg från att avläsas av alla kameror som finnes runtomkring oss. Svår att andas i, javisst, och blind blir man också, kostar även 23999.99 kr, men är inte detta ett pris värt o' betala för din egen SÄKERHET!? Glöm hjärnvågor - ditt ansikte säger mer än tusen ord! ÄVEN LÖSENORD!!!!!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII