MSI GTX 970 + MSI z97a Gaming 7 + Intel 4790k 4.00ghz Problem!!!

Permalänk
Medlem

MSI GTX 970 + MSI z97a Gaming 7 + Intel 4790k 4.00ghz Problem!!!

Hej där!

Har precis bytt ut gamla enheter och satt in mitt nya moderkort, processor och grafikkort och allt fungerar och alla drivrutiner samt komponenter är installerade! Jag har då ett väldigt stort problem. Jag har jätte låg FPS när jag spelar CS:GO t.ex. samt att när jag ska kolla på ett klipp på twitch, youtube osv laggar det extremt mycket och ser ut att vara fps drop.. J
ag vet inte hur jag ska gå tillväga och vad att göra!

När jag går in på enhetshanteraren ser jag under "processorer" att det finns 8 st vid namn inte i7 4790k och det känns rätt oklart för mig ska de inte stå en av min processor där och är de de som kan vara felet?

Byggde datorn själv och är min första så behöver hjälp nu med att få upp min fps och få allt att fungera som dessa grymma komponenter ska klara av!

Permalänk

Vet inte vad som gör att du har dålig fas i cs:go om inte möjligt vis att värmen på komponenterna är för hög. Vet dock att anledningen till att du ser 8 st av samma processor är för att den visar alla trådar som din processor har.

Visa signatur

|Phanteks Enthoo Evolv ITX|EVGA G2 750W|Asus H81i-plus + 4790K med en Cooler Master Evo 212|8GB 1600Mhz|ASUS GTX 1070 Strix Gaming OC|

Permalänk
Medlem

Japp, rekommenderar att ladda ner exempelvis HWmonitor för att kolla temperaturerna, kan potentiellt vara så att du inte fått dit processorkylaren ordentligt, något som får den att throttla.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Lagg? Kan det vara problem med internetet? har en gaming 5 och det har varit problem med internetlagg om man installerar deras killer program. Löser sig om man bara installerar drivrutinerna.

Permalänk
Medlem

Som föregående talar påpekat:
-Kontrollera temperaturen med HWmonitor
-Avinstallera killernic programmet och dra in bara drivrutinerna för nätverkskortet.

Permalänk
Medlem

Tack för svaren boys! ska prova allt ni sa

Internet är det inte då jag har kabel och 100/100 men laddar ner hwmonitor och ska prova...

Uppdaterar hur de går

Har laddat ner HWmonitor och CPU på alla cores ligger på 92-100 grader konstant! och det känns ju inte bra alls... kan de va de som orsaker felet? och isåfall vad ska jag göra?

Permalänk

@Lillirn:

Vilken kylare har du? Vilken kontakt matar du ström till kylaren ifrån? Om det inte är orginalkylaren, hur mycket kylpasta använder du? Är Chassiefläktarna igång? Kan du verifiera att processorkylarens fläkt snurrar?