Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2015

i7-2660k överhettar

Min prosessors temperatur har börjat stiga rejält och har ingen annin om vad det beror på. Jag har stockkylaren och bytte thermalpaste men det hjälpte bara någon grad.
Idel temp ligger mellan 45-50 grader och när jag spelar så kan den komma upp i 80+

Någon som kan hjälpa?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av PancakeBadger:

Min prosessors temperatur har börjat stiga rejält och har ingen annin om vad det beror på. Jag har stockkylaren och bytte thermalpaste men det hjälpte bara någon grad.
Idel temp ligger mellan 45-50 grader och när jag spelar så kan den komma upp i 80+

Någon som kan hjälpa?

Antar att du menar 2600k, i såna fall bör processorn ha några år på nacken. När du bytte kylpasta, var kylflänsen full med damm? Gjorde du rent den?

Är processorn överklockad eller stock?

Om inget av de två stämmer så prova byta pasta och se till att montera kylaren rätt.

Sista utväg efter det är att köpa en bättre kylare än standardkylaren och hoppas att det hjälper.

| i5 4670k@stock + Noctua NH-U12s | GA-Z87X-UD3H | 16GB Corsair Vengeance LP 1600MHz | Sapphire Radeon R9 Fury Nitro | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A | FD Newton R3 600W | Intel 730 240GB + WD Green 2TB |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Någon som kan hjälpa?

Är Cpun överklockan? Där har du då svaret
om inte så är troligtvis Kylaren felmonterad/Dåligt luftflöde i chassit.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2015

Gjorde rent och bytte pastan idag och har kollat kylaren och den sitter rätt. ingen överklockning.
blir troligen ny kylare eller nytt chassi med bättre luftflöde.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Gjorde rent och bytte pastan idag och har kollat kylaren och den sitter rätt. ingen överklockning.
blir troligen ny kylare eller nytt chassi med bättre luftflöde.

Tror det räcker med ny Fläk, Onödigt att köpa nytt chassi om inte problemet är där.
hoppa det löser sig

//Dellan