Köpa nycklar på Kinguin,G2play,Gog osv

Permalänk
Medlem

Köpa nycklar på Kinguin,G2play,Gog osv

Hallå Sweclockers!

Jag hade tänkt att köpa Gta V till datorn eftersom jag tröttnat på Xbox 360 men då är Steam så generösa att de lägger ut det för 600 spänn. Har kollat runt på Kinguin med mera och där ligger priset ungefär på 370kr.

Så min fråga är om Steam verkligen godkänner folk att köpa nycklar ifrån de här sidorna? Om dem gör det så undrar jag också vilken sida som är bäst?

Permalänk
Medlem

om du köper på annan sida än steams egna shop får du det bara på rockstar social club och inte steam^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av nexling:

om du köper på annan sida än steams egna shop får du det bara på rockstar social club och inte steam^^

Ahaa! Tänkte inte på det men om det gäller några andra spel då?

Permalänk
Inaktiv

Kan råda dig till att söka på forumet, den här frågan har varit uppe många många gånger förr.

Finns legit sidor som är godkända av Valve, och så finns det gråmarknadssidor (med risk för ban från Valve eller åtminstone spelet borttaget).
Vilka ser du enklast på priset eller genom att googla.

En sida som iaf är legit och där jag köper många spel är http://www.greenmangaming.com/, dom brukar ha helt ok priser och oftast rabattkoder på 20-25%.

Just nu inget för GTA V vad jag kan se, och ligger på 40pund (ca 500sek).. :/ För övrigt koden till Rockstar Social club som säljes.

Permalänk
Medlem

Bästa sidan att kolla de olika erbjudandena + just nu lägsta pris är enligt mig isthereanydeal.com som jag utgår från endast listar garanterat legit sidor. De har även en waitlist där man kan få ett mail om det dyker upp nån bra deal på de spel man bevakar.

Runt 44€/450kr är lägsta priset enligt dem just nu: http://isthereanydeal.com/#/page:game/info?plain=grandtheftau...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

Bästa sidan att kolla de olika erbjudandena + just nu lägsta pris är enligt mig isthereanydeal.com som jag utgår från endast listar garanterat legit sidor. De har även en waitlist där man kan få ett mail om det dyker upp nån bra deal på de spel man bevakar.

Runt 44€/450kr är lägsta priset enligt dem just nu: http://isthereanydeal.com/#/page:game/info?plain=grandtheftau...

44 € är faktiskt omkring 410 kr just nu.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

44 € är faktiskt omkring 410 kr just nu.

Helt korrekt, jag var bara lat och valde SEK på sidan. Deras växelkurs är tydligen helt fel när de räknar om till SEK.

Permalänk

G2play är ingen "licensierad" återförsäljare av spel som aktiveras på Steam , Origin etc. Jag har dock handlat diverse spel där utan några problem.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Will133: håller med föregående talare, jag köper mina spel från steam, gog, greenmangaming, origin, uplay och humblebundle

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord