Permalänk
Medlem

En gång noctua alltid noctua satan vilken bra kylare dh 14 är köptes för 400kr med frakt begagnad med fläktar blev väldigt nöjd prestandan. Tystare en vatten inget som kan gå sönder som pump slangar och fläktarna håller väldigt länge. Väldigt enkel att montera också.
Kommer nog alltid köra noctua i den dator jag sitter mest vid iallfall. Antagligen letar jag upp en begagnad noctua senare till andra htpc också

Annars ska väll Cooler Master Hyper 212 EVO vara bra också köpte en för 99kr på inet sweclockers rea för snart 2 års sen men har inte använt den kommer bli senare ska försöka få tag på 2 st amd phenome 955/965 till mina htpc.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Räcker 2 stycken NF-S12B redux-700 som chassi fläktar i ett Fractal design node 605 chassi? Kör en 4670k som inte ens kommer överklockas. Åtminstone inte till en början då den sitter i en htpc

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB

Permalänk
Skrivet av pompa_kumla:

En gång noctua alltid noctua satan vilken bra kylare dh 14 är köptes för 400kr med frakt begagnad med fläktar blev väldigt nöjd prestandan. Tystare en vatten inget som kan gå sönder som pump slangar och fläktarna håller väldigt länge. Väldigt enkel att montera också.
[klipp..]

Håller med. Jag är inte den som köper nya kylare speciellt ofta, är mest van vid de där intel-plast-gängor som man ska trycka ner och ibland måste man trycka så hårt att moderkortet böjs.

Jag trodde att Noctuas stora kylare skulle vara svår att montera. Det enda som var lite knepigt var att stadigt och stilla hålla fast kylaren medans man skulle skruva åt de två skruvarna men jämfört med andra kylare var det ändå lättare. Ett stort plus att de skickar med verktyg så att man kommer åt ordentligt!
Jag blev speciellt glad över att fläkthållarna var så bra designade - att man knäpper fast dem på fläkt och kylare på ett par sekunder istället för att slita och dra i dem som det var på exempelvis Scythe Ninja Mini.