Förhållande : jädrans snabbt det går..

Permalänk

Förhållande : jädrans snabbt det går..

Lite luddigt rubrik, men blev singel i januari efter 13år.
Exet fria till mig i november och januari drog hon iväg, sorg.. Men jävla skönt efter jag hörde från gemensamma vänner, satans rubbad kossa.

Hur som helst, singel och började bli bekväm med det.
Medlem på happypancake och kollade lite snabbt efter en månad av inaktivitet, fick ett meddelande precis innan jag tänkte slå av datorn och lägga mig.
Vi skickade lite meddelanden mellan varandra i en vecka ungefär, sent på en lördag kväll så skickar hon ett sms och frågade om jag hade lust att ses.. Paff.. Problemet var bara no cash, no gas, big V8 och 103km enkel resa..
Men lik förbannat så hoppade jag in i bilen och körde till henne och sen hem till mig med henne i sällskap.
Spenderade natten och söndagen med varandra, lånade farsans bil för att lämna hem henne igen.
Halvvägs hem skickade hon sms att hon saknar mig, jag gjorde tvärvändning och körde tillbaka till henne och vi åkte till mig.
Det här är bara 2 veckor sedan, förra torsdagen så förlovade vi oss och på måndag ska bilen tankas så vi kan hämta hennes möbler.

Snacka om att det gick snabbt, men det känns väldigt rätt för oss båda.

Vi har båda lite trassliga förhållande bakom oss, barn mm.
Våra barn kommer överens väldigt bra också.

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

2.6-liters V8?

OnT. Grattis!

Visa signatur

i7-3930K @stock | Fortfarande tillräcklig, slänger ut Windows nästa år

Permalänk
Medlem

Tack för denna berättelsen! Man blir alltid glad av andras lycka och ler. Lycka till med er!

Permalänk

Grattis

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Q4Rspwn:

2.6-liters V8?

OnT. Grattis!

Haha!

Grattis f.ö! Kul att det kan lösa sig så fort för vissa människor

Permalänk
Medlem

Jag undrar när det första inlägget som inte är odelat positivt ramlar in.

edit: OK, kalla mig cynisk.

Permalänk
Medlem

2 veckor var jäkligt snabbt. Vi tog ett halvår på oss iaf och har fortfarande inte flyttat ihop. Blir eventuellt flytt i höst. Vi bor förvisso i samma stad. Grattis iaf.

Permalänk
Medlem

Oj sånt här blir man glad av grattis!

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem

Börjar med att säga stort grattis! Kul att hitta någon som man trivs så bra med och där barnen sen innan kommer så bra överens!

Det som jag dock börjar tänka på och vill inte låta negativ eller så är om det går för snabbt?
I början när man träffar en ny partner och är nykär så ställer man upp förvarandra och gör lite halvtossiga grejer just för att man är så kära. Och man kan kanske lätt bli blind.
Det intressanta är ju hur väl man kommer överens när väl vardagen kommer osv.

Men kul att ni hittat varandra och att det verkligen går som tåget! Att barnen kommer överens måste ju kännas helt underbart dessutom.

Återigen , Grattis!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@quattro-2.6 fan vad gött mannen! låter som att happypancake är där man ska vara, Tur för mig att jag blev indragen i en singelresa till portugal med just happypancake, åker på söndag. Får hoppas på att jag har lika tur som dig och att jag hittar någon som följer med mig hem.

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk

Tack alla, jo det känns att det gick lite för snabbt.
Men imorgon kör vi flyttlasset, tvekar inte ett dugg.

Sen V8an, det dubbla mot 2.6 = 5.2L (mopar 318).
En 85ans Dodge RAM B250 mer exakt, förgasare och ingen rullkam, men klarar av 1.3L milen som tur är..
Men det är lögn att det är en stor motor, bland dom minsta V8or skulle jag tro, dock större än 2.6 som i Audin.

Hon är extremt trevlig alla fall, kan skruva med bilen med, blev lite chockad.. Sen har hon snott åt sig mina datorer och surfplattor

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Snabbt jobbat, drygt 2 år senare efter 10+ år och ett barn har jag inte ens kommit igång med att dejta.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

hatar att låta som "den där pessimistiske" nu men 2 veckor sedan förlovning och flytt ihop? har ni ens haft tid att lära känna varandra? nu menar jag inte bara krafsat lite på ytan utan verkligen lärt känna varandra så pass väl?
inte min mening att bring you down eller nått absolut inte, men blev lite fundersam bara.
bara att säga grattis:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Roligt... Självklart skulle jag säga att lär känna varandra ordentligt först osv. Jag har varit med min kvinna i över halva mitt liv nu och vi lär oss nya saker om varandra hela tiden
Men, o andra sidan träffades vi när vi var 15 och är idag 35 med tre barn, hus och hela baletten. Så visst kan man träffa "rätt" fort. Jag vill dock minnas att vi bestämde oss för att lära känna varandra när vi träffades och gick på långa promenader varje dag och pratade om allt mellan himmel och jord för att liksom se om vi passade :)... Lycka till och hoppas det går super för er!

Visa signatur

Huvudriggen är en Gigabyte Aorus Xtreme | 128gb DDR5 6000 | Ryzen 7950X | 3080Ti
Utöver det är det för många datorer, boxar och servar för att lista :P

Permalänk
Avstängd

@quattro-2.6 Har du någon bra råd på hur man kan hitta tjejer?

Har aldrig haft någon tjej eller tjej kompisar, så vad bör man tänka på?

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

@quattro-2.6 Har du någon bra råd på hur man kan hitta tjejer?

Har aldrig haft någon tjej eller tjej kompisar, så vad bör man tänka på?

En stadig början är nog att fråga dig varför du aldrig skaffat tjej eller tjejkompisar?
Menar inte att låta spydig alls, utan det kan nog vara en nödvändig grund för framgång.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

En stadig början är nog att fråga dig varför du aldrig skaffat tjej eller tjejkompisar?
Menar inte att låta spydig alls, utan det kan nog vara en nödvändig grund för framgång.

Jag kanske missförstår dig, men det låter ju som att zxhosting inte vet hur man gör.
Du kanske menade: "Vad tror du själv är anledningen till att du inte haft någon tjej eller tjejkompis?".
Den frågan tycker iaf inte jag låter spydig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gorian:

En stadig början är nog att fråga dig varför du aldrig skaffat tjej eller tjejkompisar?
Menar inte att låta spydig alls, utan det kan nog vara en nödvändig grund för framgång.

För att det har aldrig gått tjejer i mina skolor.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

För att det har aldrig gått tjejer i mina skolor.

Så det är en extern aspekt som inte möjliggjort dig att skaffa tjej?
Det finns tjejer utanför skolan? Varför har du inte skaffat en tjej där? Vänners systrar? Den söta tjejen på Ica? Varför har du inte försökt med dem? Om det hade gått en tjej i din skola, skulle det automatiskt göra henne till din flickvän? Om du skaffat dig en flickvän, hade anledningen då varit "För att hon gick i min skola", snarare än "För att jag tog mitt mod till fånga och pratade med henne"?
Jag tror väl ändå inte att den avgörande faktorn är att när du kliver ut genom dörren så finns det inte en enda tjej att tillgå?

Än en gång; jag förstår att jag kan framstå som provokativ, men det är av vital anledning att man förstår att även om de externa aspekterna (situationen, miljön) kan vara mer eller mindre underlättande, så måste det i de absolut flesta fall till en intern förändring för att bryta det mönster av beteende som håller en tillbaka från framgång.

Vi har alla en tendens att skylla våra motgångar på externa, situationsbaserade, faktorer och våra framgångar på interna, personliga, faktorer. (Self-serving bias)

Utan att veta mer specifikt vad det är som håller just dig tillbaka, så är det svårt att ge ett specifikt råd till hur du ska bryta mönstret.
Men en viktig sak att poängtera ut är; det GÅR att bryta.
Om du själv känner att "jag kanske är lite blyg", så börja där. Utmana dig själv i små steg. När kroppen instinktivt säger "nehe du! Detta ska vi definitivt inte göra", så acceptera den känslan, och gör det ändå. Det kan gå åt helvete den här gången, men då har du åtminstone försökt.

Klassisk KBT-terapi, om än kraftigt nedskalad och levererad från en iPhone
Ledsen för OT!

Visa signatur

---

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gorian:

Så det är en extern aspekt som inte möjliggjort dig att skaffa tjej?
Det finns tjejer utanför skolan? Varför har du inte skaffat en tjej där? Vänners systrar? Den söta tjejen på Ica? Varför har du inte försökt med dem? Om det hade gått en tjej i din skola, skulle det automatiskt göra henne till din flickvän? Om du skaffat dig en flickvän, hade anledningen då varit "För att hon gick i min skola", snarare än "För att jag tog mitt mod till fånga och pratade med henne"?
Jag tror väl ändå inte att den avgörande faktorn är att när du kliver ut genom dörren så finns det inte en enda tjej att tillgå?

Än en gång; jag förstår att jag kan framstå som provokativ, men det är av vital anledning att man förstår att även om de externa aspekterna (situationen, miljön) kan vara mer eller mindre underlättande, så måste det i de absolut flesta fall till en intern förändring för att bryta det mönster av beteende som håller en tillbaka från framgång.

Vi har alla en tendens att skylla våra motgångar på externa, situationsbaserade, faktorer och våra framgångar på interna, personliga, faktorer. (Self-serving bias)

Utan att veta mer specifikt vad det är som håller just dig tillbaka, så är det svårt att ge ett specifikt råd till hur du ska bryta mönstret.
Men en viktig sak att poängtera ut är; det GÅR att bryta.
Om du själv känner att "jag kanske är lite blyg", så börja där. Utmana dig själv i små steg. När kroppen instinktivt säger "nehe du! Detta ska vi definitivt inte göra", så acceptera den känslan, och gör det ändå. Det kan gå åt helvete den här gången, men då har du åtminstone försökt.

Klassisk KBT-terapi, om än kraftigt nedskalad och levererad från en iPhone
Ledsen för OT!

Nästan alla hitta sin tjej i skolan men jag går aldrig ut bara för att köpa mat en gång i månad.

Jag vet ju inte hur tjejer funkar eller så.

Visste det finns söta tjejer på Coop och ICA men hur man raggar upp dom vet jag ju inte hur man gör.

Min ide var att börja jobba och försöka hitta någon tjej där dock så måste jag börja på en särskola för att jobba upp mina betyg för att kunna fortsätta och sen försöka hitta ett jobb där jag kanske kan hitta någon tjejer.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Nästan alla hitta sin tjej i skolan men jag går aldrig ut bara för att köpa mat en gång i månad.

Jag vet ju inte hur tjejer funkar eller så.

Visste det finns söta tjejer på Coop och ICA men hur man raggar upp dom vet jag ju inte hur man gör.

Min ide var att börja jobba och försöka hitta någon tjej där dock så måste jag börja på en särskola för att jobba upp mina betyg för att kunna fortsätta och sen försöka hitta ett jobb där jag kanske kan hitta någon tjejer.

Du kanske har svårt att få kontakt med folk då. Men att ha människor omkring sig är förstås steg ett.
Men tänk inte i termer av att ragga. Om du kan få kontakt med folk så kommer du förr eller senare att få kontakt med någon speciell.
Om det verkar som att du stöter bort tjejer specifikt så blir det nästa steg.

Så tänker jag iaf.

Permalänk
Medlem

Jäkligt kul att läsa! Det gav mig hopp om livet.
Stort grattis och lycka till TS.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Allting gott som slutar gott! Härligt!

Träffade min fru i februari -03, vi gifte oss i september -03, då hon bott i Sverige i 4 månader, men du var snabbare haha :).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

Stort grattis och lycka till TS 😊 Alltid kul att höra om andras upplevelser, vissa tar otroligt lång tid på sig med att ingå i någon form av parterskap medans för andra så rullar det bara på. Alla är vi olika men bara det känns rätt för dig/er.

Jag själv undviker helst förhållanden. Jag vill inte ha någonting och är nöjd med mitt liv i alla fall. För mig så känns det bättre att vara själv. Har dock undvikit förhållanden sedan många år tillbaka. Antagligen för att jag har problem med att binda mig 😑

Visa signatur

Nuvarande Rigg: EVGA Supernova G2 750W | i5-4690K | ASUS Gryphon Z97 | 4x4GB Kingston HyperX Fury 1600MHz | ZOTAC GTX 660 Ti AMP | Cooler Master Nepton 120XL | Corsair Force Series GS 240GB | Intel 730 240GB | SilverStone TJ08-E

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen du blir lycklig. MEN, att förlova sig efter 1v och sedan flytta ihop efter 2v är väääldigt snabbt. Jag skulle personligen vänta tills honeymoon perioden har gått över så att man fortfarande känner att man trivs bra tillsammans. Är ett vetenskapligt bevisat fenomen att man tycker om människor bäst i början och det kallas för honeymoon perioden. Då är allt nytt och spännande. Samma sak när man träffar nya roliga kompisar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zxhosting:

Nästan alla hitta sin tjej i skolan men jag går aldrig ut bara för att köpa mat en gång i månad.

Jag vet ju inte hur tjejer funkar eller så.

Visste det finns söta tjejer på Coop och ICA men hur man raggar upp dom vet jag ju inte hur man gör.

Min ide var att börja jobba och försöka hitta någon tjej där dock så måste jag börja på en särskola för att jobba upp mina betyg för att kunna fortsätta och sen försöka hitta ett jobb där jag kanske kan hitta någon tjejer.

Du överanalyserar allting.

Tänk inte så mycket utan bara va! Använd sunt förnuft.

Tjejer är människor precis som killar. Tjejer tänker på precis samma saker som killar.
Med det sagt så tänker ju alla olika, killar som tjejer.
Va dig själv, du kanske som en annan ses som lite udda av många personer, men fråga dig själv, är det viktigast att du trivs med dig själv eller att andra gör det?
Jag lovar att du hittar någon som passar dig nån dag. Va dig själv så behöver du inte låtsas vara någon annan i framtiden heller. Livet är rätt långt ändå

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk

Det är svårt att hitta någon, det tog mig 6 månader och jag gav upp i princip.
Det gäller att vara ärlig och sig själv

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Skrivet av 2infinity:

Hoppas verkligen du blir lycklig. MEN, att förlova sig efter 1v och sedan flytta ihop efter 2v är väääldigt snabbt. Jag skulle personligen vänta tills honeymoon perioden har gått över så att man fortfarande känner att man trivs bra tillsammans. Är ett vetenskapligt bevisat fenomen att man tycker om människor bäst i början och det kallas för honeymoon perioden. Då är allt nytt och spännande. Samma sak när man träffar nya roliga kompisar.

detta x10.
när man är nykär så är man kapabel till att lova ens partner vad som helst. ens hjärna tänker, resonerar och uppför sig inte normalt när man är nykär, är man nykär så svävar man högt där uppe, känns som att det inte finns några bekymmer, alla tankar och all energi går åt till ens partner och allt som sägs från partnern är som ljuvliga ord i ens öron.
men i själva verket så blir man blind när man är nykär, så blind, man märker inte de negativa sidorna, det som folk runt om en märker, tex om partnern verkar lite skum eller de negativa sidorna, är osynligt för en själv.
det är sedan, när den gråa vardagen sätter igång och när den där nykär känslan börjar att svalna, det är då och enbart DÅ, som man kan få en ärlig bild och en riktig uppfattning utav ens partner.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

detta x10.
när man är nykär så är man kapabel till att lova ens partner vad som helst. ens hjärna tänker, resonerar och uppför sig inte normalt när man är nykär, är man nykär så svävar man högt där uppe, känns som att det inte finns några bekymmer, alla tankar och all energi går åt till ens partner och allt som sägs från partnern är som ljuvliga ord i ens öron.
men i själva verket så blir man blind när man är nykär, så blind, man märker inte de negativa sidorna, det som folk runt om en märker, tex om partnern verkar lite skum eller de negativa sidorna, är osynligt för en själv.
det är sedan, när den gråa vardagen sätter igång och när den där nykär känslan börjar att svalna, det är då och enbart DÅ, som man kan få en ärlig bild och en riktig uppfattning utav ens partner.

Bra sagt! Precis det jag menade

Permalänk

Jo den tanken finns.
Men det är inte direkt första gången det går snabbt, för 13år sedan blev jag sambo efter bara 2 månader, det höll (tyvärr) i 12år och 10mån.
Ett barn som hon dumpade hos mig, lång historia.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB