Fråga angående abonemang och telefon

Permalänk
Medlem

Fråga angående abonemang och telefon

Hej nu är det så att jag snöat in mig på att skaffa en ny mobiltelefon och jag har blivit sugen på en Samsung Galaxy S6 och jag vill gärna få den så billigt som möjligt så då är det som jag har förstått någon sorts av abonnemang som rekommenderas för att komma undan som billigast men jag är lite tveksam för att jag har ett rätt så bra abonnemang idag.

Det jag har idag heter Telia Max 25 och det jag betalar för det är 99kr i månaden + samtal så det brukar sluta på ungefär 120-150kr i månaden och det som ingår är
0.5gb surf upphöjt till 1gb nu (fortfarande gratis surf efter surfmängden är slut till lägre hastighet)
5000 sms (använder knappt några)
inga samtal ingår (men jag ringer inte så mycket)

Det jag förbrukar allra mest med mobilen är själva surfen.

Så hur ska jag göra för att komma undan med en så billigt lösning som möjligt och ska jag skaffa nytt abonnemang eller köpa mobilen löst någonstans? Jag vill helst göra någon sorts av avbetalning då 6000 är rätt så mycket för mig att lägga ut just nu men jag skulle kunna tänka mig att betala hälften av den direkt eller liknande för att få en lägre månadskostnad.

Jag är även på andra förslag på mobiler om ni har några bättre förslag.

Permalänk
Medlem

Vimla har ett ganska trevligt abb. Du kan dock inte köpa mobil hos dom. Kolla in operatören Hallon också, där finns både mobiler och abb.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Hallon ?

www.hallon.se har ju s6 och deras billigaste abonnemang kostar 99 i månaden med 1GB surf o fria sms o 60 samtal i månaden vilket du verkar klara dig på...

Permalänk
Rekordmedlem

Om du ska ha en jobbtelefon så är det väl arbetsgivarens avtal och villkor som gäller och inte några privatavtal ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Prova tele2

http://www.tele2.se/mobiltelefoner/samsung/samsung-galaxy-s6-...

Där har du en galaxy s6 32GB. Välj hur mycket du vill delbetala, hur mycket surf du vill ha , ringa/smsa/mms om du vill ha ett fastpris eller betala för varje samtal. Bocka i vad du vill ha sen står det hur mycket det kostar per månad och hur mycket du betalar de första månaderana.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | ASUS RTX 3060Ti Dual OC 8GB
NZXT H510i Flow White/Black | Corsair Vengeance Pro Led 3200Mhz 16GB DDR4 |
Samsung 980 PRO 500GB | Corsair H100i Elite Capellix |
Corsair RM750 V2 750W