Permalänk
Medlem

Datorn startar om sig, ingen bluescreen!

Hejsan!

Har fått ett problem som börjat komma lite oftare.

Kan sitta o spela, surfa vad som helst och helt plötsligt dör datorn och startar upp sig lika fort.
Finns ingen bluescreen (felkoder) eller liknande.

Kollad temperaturer när detta sker och finns inga lustigheter där.
Gjort memory controll hittar inga fel.

Datorn börjar få sig ett par år på nacken men hänger med ruskigt bra ändå, i7 920, gtx 470 (SLI) och lite små skit.
Små aningar är grafikkorten men de är de nyaste på datorn.. xD

Några tips var jag ska börja felsöka?!

Mvh

Permalänk
Medlem

För att få svar lättast och snabbast börja med att ge full information om ditt system samt operativsystem

Ju mer info man har ju lättare blir det att hitta någonstans att börja

Visa signatur

Var god citera mig så jag vet om ni svarar!

Permalänk
Medlem

Har löst problemet tror jag?
Ominstallerade drivrutiner och han fungerade direkt en dag ungefär sedan återkom problemen slet ut ett av korten och nu har de inte varit några bekymmer alls.

Misstänker att moderkort / ett av korten är skadade.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av StarKzz:

Har löst problemet tror jag?
Ominstallerade drivrutiner och han fungerade direkt en dag ungefär sedan återkom problemen slet ut ett av korten och nu har de inte varit några bekymmer alls.

Misstänker att moderkort / ett av korten är skadade.

Skickades från m.sweclockers.com

Har du provat med andra drivrutiner? Verkar som vissa versioner får datorer att krasha :S

Permalänk
Medlem

Prova att gå tillbaka till nVidas 350.12 eller tidigare om du kör på senaste från gröna teamet. Många som upplever problem med 352.86 tydligen.

Visa signatur

There are two kinds of people. People you drink with and people who make you want to drink.

Permalänk
Medlem

Hade exakt dina problem med min förra rigg. Spontana omstarter, när som, idle eller under last. Inga fel på minnena eller graffen. Bytte PSU. Slutligen var det bara mobo kvar. Fick ett nytt på garanti.

Dags för en oplanerad uppgradering?

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandite:

Hade exakt dina problem med min förra rigg. Spontana omstarter, när som, idle eller under last. Inga fel på minnena eller graffen. Bytte PSU. Slutligen var det bara mobo kvar. Fick ett nytt på garanti.

Dags för en oplanerad uppgradering?

Börjar bli trött på skiten o införskaffa sig lite nytt men känner att denna dator hänger med riktigt bra idag även om den är gammal.

Men ska testa med äldre drivrutiner o se Tack för tipset !

Skickades från m.sweclockers.com