PCI e "clip" lossnade, hur ska jag göra?

Permalänk
Medlem

PCI e "clip" lossnade, hur ska jag göra?

Tja,
Jag ehm... råkade bryta av PCI e klipp, grejen på moderkortet. Kan jag med säkerhet fortsätta använda moderkortet eller hur kan jag enkelt åtgärda detta? Den enda funktion den har egentligen är väll att hjälpa hålla kortet på plats?
Iom att den är dit skruvad i slutet av kortet och jag vattenkyler så borde tuben/slangen och skruvarna hålla fast den?

Vad tycker ni?

Tack så mycket
Mvh
Peter

Permalänk
Medlem
Skrivet av peterhej:

Tja,
Jag ehm... råkade bryta av PCI e klipp, grejen på moderkortet. Kan jag med säkerhet fortsätta använda moderkortet eller hur kan jag enkelt åtgärda detta? Den enda funktion den har egentligen är väll att hjälpa hålla kortet på plats?
Iom att den är dit skruvad i slutet av kortet och jag vattenkyler så borde tuben/slangen och skruvarna hålla fast den?

Vad tycker ni?

Tack så mycket
Mvh
Peter

Det är bara att fortsätta använda som vanligt. Det är inte någon större fara om den saknas, även om det självfallet är bäst om den finns kvar

Erik

Permalänk
Avstängd
Skrivet av peterhej:

Tja,
Jag ehm... råkade bryta av PCI e klipp, grejen på moderkortet. Kan jag med säkerhet fortsätta använda moderkortet eller hur kan jag enkelt åtgärda detta? Den enda funktion den har egentligen är väll att hjälpa hålla kortet på plats?
Iom att den är dit skruvad i slutet av kortet och jag vattenkyler så borde tuben/slangen och skruvarna hålla fast den?

Vad tycker ni?

Tack så mycket
Mvh
Peter

Du kommer inte märka att den saknas. Kör på som vanligt bara.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket
Precis vad jag trodde, men jag nojjar som vanligt =D Jobbigt med teknik, särskilt när man har två 980 kort, så vill man helst inte att det ska gå fel =D

Tack igen

Permalänk
Medlem

Medan datorn är avstängd och lådan öppen, testa med att dra och trycka i alla riktningar på skärmkabeln som är kopplat till kortet. Hävs inte kortet upp och att den konstant fast så är det ingen fara.

Permalänk
Medlem

Annars kan jag väll koppla skärmarna till det undre kortet? Funkar det?