Häftig chassi till tonåring

Permalänk
Moderator
Testpilot

Häftig chassi till tonåring

Hej,

jag har fått den delikata uppgiften att skruva ihop en ny speldator till min svägerska son. Han fyller tolv i år och blir tonåring nästa år. Han har redan visat mig lite olika chassin som han tyckte om, jag minns dock inte ett enda namn av alla han visade, så nu behöver jag Clockers hjälp att vaska fram lite fräcka modeller som kan passa dagens ungdom. Gärna mycket ljus och annat bling antar jag.

Min budget är 6000:- inkl. allt utom bildskärm, tangentbord och mus så detta får gärna också tas med i bilden så ni behöver ju inte föreslå det allra dyraste ni kan komma på.

Jag är väldigt tacksam för förslag!

EDIT: Det framgick inte riktigt men detta är en överraskning så att kolla av med honom innan är inte riktigt aktuellt, om än ganska svårt utan att avslöja överraskningen.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Fyller han 13 i år känns det som att han även blir tonåring i år, eller? :0)

Visa signatur

__________________
Stationär: | NZXT H510 Flow | Corsair RM850x | GIGABYTE Z790 AORUS Elite AX | Intel Core i7 13700K | 32GB 6400Mhz CL32 DDR5 | MSI RTX 380 | 1TB Seagate FireCuda 530 + 1TB Kingston KC3000 | LG OLED 42C2 120Hz 4K | Bärbar: MacBook Pro 14"

NAS: Synology DS1815+ 8X 4TB WD RED
Server: Esxi 6.5 | i5 4690K | 32GB DDR3 | 1TB SSD + iSCSI SATA [/B]

Permalänk
Medlem

Förmodligen för lite bling men; http://www.inet.se/produkt/6911717/corsair-graphite-230t-svar... så får han ett dugligt chassi som han kommer uppskatta senare också.
NZXT brukar göra bra chassin också; http://www.inet.se/produkt/6911655/nzxt-guardian-921-svart-bl...

Att köpa något i stil med aerocool på inet är förvissa mycket bling, men överlag dåliga chassin.

Mitt bästa tips är dock att köpa http://www.inet.se/produkt/6901297/cooler-master-elite-310-sv... och förklara för honom att han nu kan köra på "ultra" istället för "high" för att du skippade lite bling bling, och så får han pimpa chassit själv sen om han vill.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Eller så köper du bara ett Define R4/R5 eller Define S. Han kommer tröttna på att datorn lyser som en julgran specielt om han vill ha datorn på under natten.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Mitt bästa tips är dock att köpa http://www.inet.se/produkt/6901297/cooler-master-elite-310-sv... och förklara för honom att han nu kan köra på "ultra" istället för "high" för att du skippade lite bling bling, och så får han pimpa chassit själv sen om han vill.

Detta förslag tyckte jag var mycket bra, de andra UFO liknande chassina är häftiga i början sen ser de bara skabbiga ut. Dags för grabben att lära sig lite om stil då han börjar bli vuxen.
Annars gör som WT gör med sina balkonger, vira en ledslinga som blinkar i diverse färger runt chassit så får du bling bling och är enkelt att ta bort när man tröttnat på skiten.

Sen kanske ett CM310 inte är så mycket stil lol men i jämförelse med de andra så ett enkelt, funktionellt o cleant chassi.

Haja shit vad skabbigt det är med WT o deras led på balkongen, några sådana här? Vad är tanken med det, tycker ni det är snyggt? Ungefär som att tatuera sig i ansiktet, du är dömd i andras ögon, fast man igentligen borde få tatuera sig vart man vill men som samhället värderingar ser ut så vill man ha ngn framtid bör man inte göra vissa saker.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Om killen nu bryr sig så pass mycket att han till och med pekat ut ett antal kandidater, så skulle det kanske inte skada att kolla med honom innan köp.

Det är väl bättre att få det man vill ha, än att få en överraskning?

Skrivet av stimpen:

Haha shit vad skabbigt det är med WT o deras led på balkongen

Hehe, kan inte göra annat än att hålla med.
Tror det är amerikanska influenser som givit oss den färgglada smörjan

Permalänk
Medlem

Jag har suttit här och funderat lite, ett färgglatt chassi jag skulle tycka vara ok och är coolt är ett bitfenix prodigy. Sticker ut men tycker ändå det är cleant och ser inte ut som en julpyntad batmobil.

Kanske bara mini-itx ser jag nu. Mobona brukar vara dyrare då kanske spräcker budget. Orkar ej kolla men de har kanske har en större serie som ser liknande ut där m-atx går i?

Annars är ett smidigt mini-itx klockrent om killen börjar gå på lan etc med sina polare.

EDIT:

Skrivet av Alling:

Bra förslag! Det finns Prodigy M som tar mATX och är exakt lika stort i övrigt.

En sak är iallafall säker: ATX är nog det sista en trettonåring behöver. Otroligt overkill för det han ska ha datorn till.

Gytt det fanns för m-atx, hade för mig det med.

Finns i svart och vitt med.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av stimpen:

Detta förslag tyckte jag var mycket bra, de andra UFO liknande chassina är häftiga i början sen ser de bara skabbiga ut. Dags för grabben att lära sig lite om stil då han börjar bli vuxen.
Annars gör som WT gör med sina balkonger, vira en ledslinga som blinkar i diverse färger runt chassit så får du bling bling och är enkelt att ta bort när man tröttnat på skiten.

Sen kanske ett CM310 inte är så mycket stil lol men i jämförelse med de andra så ett enkelt, funktionellt o cleant chassi.

Haja shit vad skabbigt det är med WT o deras led på balkongen, några sådana här? Vad är tanken med det, tycker ni det är snyggt? Ungefär som att tatuera sig i ansiktet, du är dömd i andras ögon, fast man igentligen borde få tatuera sig vart man vill men som samhället värderingar ser ut så vill man ha ngn framtid bör man inte göra vissa saker.

"Dags för grabben och lära sig lite om stil då han börjar bli vuxen". Sist jag kolla är stil något som varierar får person till person och bara för att man blir vuxen så betyder inte det att man helt plötsligt börjar gilla en helt annan stil.

"Ungefär som att tatuera sig i ansiktet, du är dömd i andras ögon, fast man igentligen borde få tatuera sig vart man vill men som samhället värderingar ser ut så vill man ha ngn framtid bör man inte göra vissa saker." Sedan just sådant tänk som gör att vi fortfarande har knasiga värderingar, inte bara inom utsende utom inom allt. Du säger att det inte borde göra någon skillnad men uppmannar ändå att inte brtya cirkeln.

Lite off-topic där men eftersom att han har redan vissat dig ett par chassin han verkar gilla så sätt dig ner med honom och kolla på chassin då det är just han sen som sak leva med det. Sedan kan du ju vissa andra chassin i annan stil eller med mer fuktionalitet.
När jag har byggt datorer åt mina bröder har jag alltid låtit chassit vara i deras händer men hjälpt dom att välja ett i en rimlig pris klass och som har den fuktionaliteten som dom behöver.

Permalänk
Medlem

Är 15 och jag köpte ett h440. Gillar inte dom chassin som ser ut som ufon och man är rädd att dom ska flyga iväg. Ett stort och fint fönster var det jag gick efter. Och de inre

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av stimpen:

Jag har suttit här och funderat lite, ett färgglatt chassi jag skulle tycka vara ok är ett bitfenix prodigy. Sticker ut men tycker ändå det är cleant och ser inte ut som en julpyntad batmobil.
https://www.komplett.se/mlf/produkt/bilder/BitFenix/Prodigy.Mini-ITX-banner.png

Kanske bara mini-itx ser jag nu. Mobona brukar vara dyrare då kanske spräcker budget. Orkar ej kolla men de har kanske har en större serie som ser liknande ut där m-atx går i?

Bra förslag! Det finns Prodigy M som tar mATX och är exakt lika stort i övrigt.

Citat:

Annars är ett smidigt mini-itx klockrent om killen börjar gå på lan etc med sina polare.

En sak är iallafall säker: ATX är nog det sista en trettonåring behöver. Otroligt overkill för det han ska ha datorn till.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeno88:

Eller så köper du bara ett Define R4/R5 eller Define S. Han kommer tröttna på att datorn lyser som en julgran specielt om han vill ha datorn på under natten.

Skrivet av stimpen:

Detta förslag tyckte jag var mycket bra, de andra UFO liknande chassina är häftiga i början sen ser de bara skabbiga ut. Dags för grabben att lära sig lite om stil då han börjar bli vuxen.

Jag håller med om detta, förutom kommentaren att han håller på att bli vuxen vid 13 års ålder.. inte enligt min definition då

Hjälpte en kompis son i samma ålder att bygga ihop en dator i fjol, och det var samma tongångar där, det skulle se häftigt och spejsat ut. Förklarade att han kommer att tycka att ett stilrent chassi är bättre i längden då han inte behöver byta ut det om några år när det inte känns coolt med en massa bling längre (han och kompisarna åker på bl.a. Dreamhack). Kan ju vara kul att känna sig lite mer som en av de stora grabbarna när man är där tänkte jag.

Det blev till slut ett Fractal Design Arc, som vi resonerade borde hålla bra också eftersom det inte finns någon frontlucka som kan gå sönder vid resande till och från LAN-partyn. Ett mindre chassi (som Prodigy M) hade också funkat, men jag har inte hört några klagomål än

Men som en liten slutkläm skulle jag säga att det viktigaste är ändå inte vilket chassi man väljer, utan att försöka få med grabben i bygget och valet av komponenterna så att han förstår varför man köper vad, hur man bygger ihop datorn och senare uppgraderar den. Spela vet dom ju redan hur man gör, men det kan vara värt ganska mycket att få dom att lära sig nåt om tekniken runt det hela. Jag tycker att det är en väldigt rimlig motprestation för att få en dyr dator att han kan visa att han lärt sig lite om hur man väljer och bygger en dator i delar, t.ex. vad de ingående delarna har för roll och sen även vara med och skruva ihop allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zhyrez:

"Dags för grabben och lära sig lite om stil då han börjar bli vuxen". Sist jag kolla är stil något som varierar får person till person och bara för att man blir vuxen så betyder inte det att man helt plötsligt börjar gilla en helt annan stil.

Håller med till viss del, samtidigt är det tonåringar som sitter med UFO chassit, aldrig sett ngn äldre ha den sortens chassin, de finns säkert men känns som en typisk ungdomsgrej. Sen är där så klart alltid några som inte släpper det.
Ser samtidigt aldrig tonåringar med mini-itx chassit, fast när folk blir äldre vill de ha datorn liten och tyst.
Men du har rätt i att stil varierar från person till person.

Skrivet av Zhyrez:

"Ungefär som att tatuera sig i ansiktet, du är dömd i andras ögon, fast man igentligen borde få tatuera sig vart man vill men som samhället värderingar ser ut så vill man ha ngn framtid bör man inte göra vissa saker." Sedan just sådant tänk som gör att vi fortfarande har knasiga värderingar, inte bara inom utsende utom inom allt. Du säger att det inte borde göra någon skillnad men uppmannar ändå att inte brtya cirkeln.

Jepp sorgligt men sant. Jag är väldigt liberal (förutom gällande balkongled och säkert massa andra saker ) men jag vet också vad majoriteten tycker om vissa saker och hade då inte brännt mina broar helt och hållet. Jag är kuvad under majoritetens tycke. Vet inte om jag är feg lr de som tatuerar sig i ansiktet är modiga eller korkade?
Hade inte fått ett enda av de jobben jag haft hittills om jag själv var tatuerad i ansiktet. Som sagt sorgligt men sant att man inte kan göra vad man vill med sin kropp.
Iofs sen tänker jag att de flesta inte accepterar självskadebeteenden, vart går gränsen? Man kanske ska få tatuera sig vart man vill men när det kommer till självskadebeteenden tror jag ingen förutom de som håller på med det någonsin accepterar det.

"Djupa" funderingar en lördag förmiddag.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Define R4 tycker jag är bland de snyggaste modellerna just nu, satsar du på modellen med fönster på sidan kan du även få in lite "bling" om det är nödvändigt.

Annars är Thermaltake Level 10 ganska okonventionell.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Avstängd

@Dinoman: 6000 för en låda eller för allt? lite luddigt skrivet.

Permalänk
Moderator
Testpilot

@JSvanberg:

Citat:

Min budget är 6000:- inkl. allt utom bildskärm, tangentbord och mus så detta får gärna också tas med i bilden så ni behöver ju inte föreslå det allra dyraste ni kan komma på.

Jag skall alltså inte lägga 6000:- på ett chassi, vem i hela friden som nu gör det, utan det är hela datorn.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av AxF:

Fyller han 13 i år känns det som att han även blir tonåring i år, eller? :0)

Haha ja helt rätt, han fyller tolv i år. Har ändrat.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Hej,

jag har fått den delikata uppgiften att skruva ihop en ny speldator till min svägerska son. Han fyller tolv i år och blir tonåring nästa år. Han har redan visat mig lite olika chassin som han tyckte om, jag minns dock inte ett enda namn av alla han visade, så nu behöver jag Clockers hjälp att vaska fram lite fräcka modeller som kan passa dagens ungdom. Gärna mycket ljus och annat bling antar jag.

Min budget är 6000:- inkl. allt utom bildskärm, tangentbord och mus så detta får gärna också tas med i bilden så ni behöver ju inte föreslå det allra dyraste ni kan komma på.

Jag är väldigt tacksam för förslag!

EDIT: Det framgick inte riktigt men detta är en överraskning så att kolla av med honom innan är inte riktigt aktuellt, om än ganska svårt utan att avslöja överraskningen.

Här är ett alternativ på komplett dator: http://www.inet.se/kundvagn/visa/8009245/6600-inet-cdon

Grafikkortet är ett klipp, tycker verkligen att pengarna ska läggas där och på ett guld certifierat nätagg.
Det köper du här: http://cdon.se/hemelektronik/asus/asus-radeon-r9-290x-4gb-dir...

tyvärr spräcker jag budgeten, det blir 6500:- och jag övervägde att inte dela med mig av mitt exempel pga det.

Men hoppas det kanske hjälper till i jakten på en dator till killen.

Visa signatur

¤ Myllox ¤

# NZXT H510 # Corsair RMx 850 # Windows 11 Pro 64bit # i5-13500X # ASUS TUF GAMING B760-PLUS WIFI D4 # 16GB Trident Z Neo @ 3600 # 970 EVO NVMe 500GB # Noctua NH-U12A Chromax Black # Gigabyte RTX3070 Eagle# Acer Predator XB237U 1440p@170hzT # Kuriosabild: RX580 8GB Dual OC [noctua mod]

Permalänk
Moderator
Testpilot

Hej igen!

Vilken respons!

Jag är väldigt tacksam för alla svar. Ni som tycker att jag ska snacka med honom om att lägga pengar på komponenter istället för fräckt chassi kan jag bara meddela att jag är på eran sidan men nu är det så att jag gör detta åt min svägerska som råkar veta att det är "fräcka" chassin med bling och belysning som gäller för honom och hans vänner och jag har som intention att göra grabben glad. Uppgradera komponenter kan man alltid göra senare.

Är det någon som har erfarenheter av att NZXT Guardian 921?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Moderator
Testpilot

@Myllox: Tack! Ett bra alternativ. Jag har tänkt mig liknande komponenter men jag kommer nog lägga lite mer pengar på ett chassi och så får han "nöja" sig med ett R9 280x alt. ett GTX 960.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Moderator
Testpilot

@RaZman: Du tycker att jag ska lägga en tredjedel av budgeten på chassit?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

@RaZman: Du tycker att jag ska lägga en tredjedel av budgeten på chassit?

Sist jag kollade kostade ett Define R4 799kr.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Moderator
Testpilot

@RaZman: Japp men det ända jag såg var en gigantisk bild på Thermaltake chassi för 2 papp.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllox:

Här är ett alternativ på komplett dator: http://www.inet.se/kundvagn/visa/8009245/6600-inet-cdon

Grafikkortet är ett klipp, tycker verkligen att pengarna ska läggas där och på ett guld certifierat nätagg.
Det köper du här: http://cdon.se/hemelektronik/asus/asus-radeon-r9-290x-4gb-dir...

tyvärr spräcker jag budgeten, det blir 6500:- och jag övervägde att inte dela med mig av mitt exempel pga det.

Men hoppas det kanske hjälper till i jakten på en dator till killen.

Ingen lagring? ^^

Permalänk
Medlem

Corsair Graphite 380. Ganska nice som LAN burk om du kan tänka dig mini ITX

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk
Medlem

Fast det absolut coolaste chassit på marknaden enligt mig är Akryl-plast chassina från Parvum Systems. De är inte gratis, men vill du ha plus-poäng så titta på detta Obs. micro ATX

Finns i mängder med olika färger och kommer som byggsats som är lätt att skruva ihop.

Köps lättast på overclockers.co.uk

https://www.overclockers.co.uk/showproduct.php?prodid=CA-012-...

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MK3 | Asus ROG Strix B660-I Gaming WiFi | Intel Core i7 12700K | nVidia RTX 2070 Super FE | Corsair 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | Noctua NH-L12 Ghost S1 edition | Kablar från pslate customs | 2 stk Dell Ultrasharp 3014 | Logitech MX Keys | Logitech MX Anywhere

Permalänk
Medlem

Röstar på Noctis 450 eller H440 från NZXT. Samma utmärkta chassi med olika utseende.

Edit: såg nu att budgeten var väldigt liten.¨
Tycker du bara ska köra på billigaste chassi med ok recensioner på t.ex. Prisjakt så han kan köra på högre inställningar.

Visa signatur

Jag är ingen AMD, Intel eller Nvidia fanboy! Vid köpråd rekommenderar jag det som är mest prisvärt vid tillfället!

NZXT H440 | i7 5820K @ 3,8 GHz | EVGA GTX 980 SC | Crucial 16GB DDR4

EVGA G2 750W | MSI X99S SLI Plus | NZXT Kraken X41 | 256GB Samsung 850 Pro

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Fönster, färg och gärna LEDs är en tonårings våta dröm gällande chassin. Ett NZXT eller liknande

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Ingen lagring? ^^

ouch .. sicken miss

Visa signatur

¤ Myllox ¤

# NZXT H510 # Corsair RMx 850 # Windows 11 Pro 64bit # i5-13500X # ASUS TUF GAMING B760-PLUS WIFI D4 # 16GB Trident Z Neo @ 3600 # 970 EVO NVMe 500GB # Noctua NH-U12A Chromax Black # Gigabyte RTX3070 Eagle# Acer Predator XB237U 1440p@170hzT # Kuriosabild: RX580 8GB Dual OC [noctua mod]

Permalänk
Medlem

Mitt råd skulle nog vara att killen får bestämma sig för vilket chassi han vill ha oavsett om det ser ut som ett "ufo", tröttnar han senare går det ju oftast att flytta över grejer till ett annat chassi om något år, enda som är är väl att han bör vara införstådd med att han inte kommer få ett nytt chassi om någon månad bara för att han inte gillar det, får en att lära sig ta ansvar för sina val

Visa signatur

Citera mig gärna så jag hittar tillbaka :-)

| CPU: I5 4670K | MB: Gigabyte Z97MX-Gaming 5 | RAM: Corsair 16GB VengeanceLP | GPU: Sapphire Rx570 mini med påmoddad Noctua NF-A12 | PSU: Corsair RM550x | Cpukylare: Noctua NH-L12 | Chassifläkt: Noctua NF-S12B | Chassi: Fractal Design Node 605 | SSD: Kingspec SSD M.2 256GB