MSI R7 250 2GD3 OC - klarar det 4k, 30Hz?

Permalänk
Medlem

MSI R7 250 2GD3 OC - klarar det 4k, 30Hz?

Hallå alla på Sweclockers!

Håller på att bygga ihop en HTPC på gamla delar från en äldre dator. Nu är det som så att jag är på jakt efter ett grafikkort som klarar av att lira 4k-upplösning, men som samtidigt inte överskrider min budget på 500kr (förstår att det då får bli ett begagnat kort).

Jag har hittat ett billigt MSI R7 250 OC, vilket då också för mig till min fråga:
- Klarar detta kort av mitt krav?

Två sidofrågor:
- Har någon här någon sorts erfarenhet av detta kort (bra/dåligt)?
- Går det att få kortet att vara tyst i min HTPC? (kommer troligtvis bli ett kvalitetschassi från Fractal Design med bra luftflöde och det kommer endast spelas upp filmer/streams).

Tack så mycket på förhand!

Permalänk
Medlem

Kortet klarar definitivt 4k video. Jag vet inte hur tyst det är dock.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

@Xeno88:

Tack så mycket för ditt svar. I värsta fall kanske man bara kan byta ut fläkten till kortet? Är väldigt novis inom detta, som du säkert märker!

Permalänk
Medlem

Jag googlade lite och det kortet ska vara ganska tyst. Bör ju inte vara högljutt då det drar max 48w och är inte svårt att kyla ner. Om 4k video är det som det kommer användas för så lär fläkten inte varva upp ialafall.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem

Enligt specifikationen så klarar det 4k@60Hz via DisplayPort, och 4k@?Hz via HDMI (sannolikt 30 Hz, 60 Hz kräver HDMI 2.0 som endast NVIDIA 900-serien har än så länge).

Permalänk
Medlem

@Xeno88:

Grymt uppskattat att du tar dig tid att googla för att hjälpa till, tack så mycket. Då har jag lite mer kött på benen, försöker nog deala till mig det kortet i sådana fall.

Permalänk
Medlem

@perost:

Suveränt Perost, tackar så mycket för svaret!