Permalänk
Medlem

Sitta en bit från burken?

Hej,

Det är så att jag skulle vilja ha datorn typ några meter bort ifrån där jag sitter (typ 3 meter), hur skulle jag kunna lösa detta?

Tänkte om man skulle kunna köpa nån förlängning till tangentbord/mus och skärm om det finns ngt sådant?

Tack på förhand!

Visa signatur

Citera för svar.

4790k @ 4.5 GHz / GTX 980

Permalänk
Avstängd

Långa kablar till skärmen finns ju överallt och sen kanske enklast vore en USB-hubb med hyfsat lång kabel som du kopplar in mus osv. i. USB räcker inte hur långt som helst dock men några meter är ju inga problem.

Permalänk
Skrivet av Flaxiiz:

Hej,

Det är så att jag skulle vilja ha datorn typ några meter bort ifrån där jag sitter (typ 3 meter), hur skulle jag kunna lösa detta?

Tänkte om man skulle kunna köpa nån förlängning till tangentbord/mus och skärm om det finns ngt sådant?

Tack på förhand!

Skärmkablar finns i många längder, och USB kan du förlänga upp till 5m så ser inte att de ska vara några problem.
Bara att köpa kablar i den längd som krävs å köra.

Visa signatur

[Citera för svar!]
Spelmaskin:Mercury S8 / MSI MAG B650 TOMAHAWK / Ryzen 9 7900X / WD Black SN850X 1TB / Montech Titan Gold 1200W / GeForce GTX 1080Ti / G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo / Custom loop / Win 11

Permalänk
Medlem

En aktiv USB-hub med några meters kabel borde lösa det mesta

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av WillBjorG:

Skärmkablar finns i många längder, och USB kan du förlänga upp till 5m så ser inte att de ska vara några problem.
Bara att köpa kablar i den längd som krävs å köra.

Okej, så om jag förlänger USB till musen med 5 meter kommer jag kunna spela csgo då utan att det orsakar nån sorts lag? :S

Visa signatur

Citera för svar.

4790k @ 4.5 GHz / GTX 980

Permalänk
Skrivet av Flaxiiz:

Okej, så om jag förlänger USB till musen med 5 meter kommer jag kunna spela csgo då utan att det orsakar nån sorts lag? :S

Det bör fungera utan problem.. Tänk dock på att räkna in längden på muskabeln i dessa 5 meter.
Och inte köpa den billigaste förlängningen från ebay.

Visa signatur

[Citera för svar!]
Spelmaskin:Mercury S8 / MSI MAG B650 TOMAHAWK / Ryzen 9 7900X / WD Black SN850X 1TB / Montech Titan Gold 1200W / GeForce GTX 1080Ti / G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo / Custom loop / Win 11