Kan inte formatera till NTFS & eller FAT32 från RAW?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2014

Kan inte formatera till NTFS & eller FAT32 från RAW?

Har ett Verbatim 4gb usb minne sedan 1 - 2 år tillbaka. Har aldrig haft några större problem med det. Men, nu när mitt Windows 7 64 bit börjat strula igen, är det lika bra att förbereda ett nytt bootable usb.

Problemet är just så att det inte går att formatera om usb't. Har försökt med allt möjligt, dvs progam & knep, formatera om partitionen med disk hanteraren, försökt med olika recovery program & slutligen testat genom det vanliga CMD alternativen, "format /FS:NTFS" osv.

Vilket som, har inget get mig nån lycka. Idéer?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/home
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av Stealhelm:

Har ett Verbatim 4gb usb minne sedan 1 - 2 år tillbaka. Har aldrig haft några större problem med det. Men, nu när mitt Windows 7 64 bit börjat strula igen, är det lika bra att förbereda ett nytt bootable usb.

Problemet är just så att det inte går att formatera om usb't. Har försökt med allt möjligt, dvs progam & knep, formatera om partitionen med disk hanteraren, försökt med olika recovery program & slutligen testat genom det vanliga CMD alternativen, "format /FS:NTFS" osv.

http://i.imgur.com/1K6MKGo.png

Har du en ISO kan du ladda ned ImageWriter.exe Det är ett program skapat av Novell för att skapa startbara USB. Den skriver i RAW till stickan, så det kan fungera.

i7
GTX
4K

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av Stealhelm:

http://i.imgur.com/1K6MKGo.png

Om du inte har lyckats än kan du prova det här:
Öppna cmd i administratörsläge

skriv: diskpart
skriv: list disk
skriv: select disk # (där # motsvarar disken/USB minnet du vill använda) gör inte fel här!
skriv: clean
skriv: create partition primary
skriv: select partition 1
skriv: active
skriv: format quick fs=fat32
skriv: assign
skriv: exit (för att avsluta diskpart)
skriv: exit (för att stänga commandotolken)

Nu behöver du bara kopiera över windowsfilerna så har du ett bootbart USB minne.

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"