Permalänk
Medlem

köpa laptop men köpa separat SSD ?

tjena, är sugen på köpa en laptop för att ha som "plugg,film, små spel som HoN/ lan dator" ca 5000-8000kr
många av dem bärbara jag kikat på har inte SSD :S vilket jag MÅSTE ha känner jag. vad tror ni, kan man köpa en laptop sen köpa en vanlig SSD å sätta in?
vad tycker ni ?

/Max

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mrmax:

tjena, är sugen på köpa en laptop för att ha som "plugg,film, små spel som HoN/ lan dator" ca 5000-8000kr
många av dem bärbara jag kikat på har inte SSD :S vilket jag MÅSTE ha känner jag. vad tror ni, kan man köpa en laptop sen köpa en vanlig SSD å sätta in?
vad tycker ni ?

/Max

Självklart kan du det.Jag gjorde så för några år sen.Bara att klona orginal disken.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Finns också program för att extrahera nyckeln och göra en helt ren installation. Så har jag gjort på mina två senaste lappys.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem

allright allright, men så det är inte så svårt att koppla in en SSD i en laptop? samma sata osv? kanske måste använda dubbelsidig tejp för att sätta fast ssd'n?

Permalänk
Medlem

Det är normalt bara att byta. Kolla innan du köper att det är en datormodell där det är relativt enkelt att byta HDD. Vissa laptops kräver att man monterar bort tangentbord och topcover för att komma åt SATA-platsen.

Visa signatur

"The GauntMan knows he will win"