Vilken iphone om batteritid/skärmtid är prioritet

Permalänk
Medlem

Vilken iphone om batteritid/skärmtid är prioritet

En vän till mig som idag har en iphone 4 vill ha en ny iphone och eftersom jag själv är en Androidanvändare vet jag inte riktigt vilka råd jag ska ge. Samtidigt som jag vill förhindra att hon övertalas köpa en onödigt dyr modell av en pratsam försäljare.

Prioritet är bra skärmtid eftersom bl.a. chat och facebook används flitigt. Sedan en bra kamera som fungerar i automatiskt läge utan krångel för att bevara ögonblick med barnen etc. Prestanda för avancerade spel eller appar är inte lika viktigt, så räcker ett byte till iphone 5 eller bör hon ändå titta på iphone 6 om man jämför just battreritid och kamera?

(Och nämn inte något annat än iphone för hon har sagt att det är iphone som gäller och inget annat, punkt slut.)

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Rekordmedlem

https://www.apple.com/se/iphone/compare/ det finns tider där och de bör väl mäta på likvärdigt sätt mellan sina egna modeller (hoppas man)

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

iPhone 6+ har absolut bäst batteritid av alla iPhones som finns. Det är även den iPhone som har den bästa kameran. Annars om storleken begränsar så kan din kompis kika på en iPhone 5S, eller iPhone 6.

Permalänk
Medlem

Kan ju vara läge att kolla när och om hon har bytt batteriet på sin iphone 4 någonsin också. Lär ju blir bra mycket bättre med ett nytt batteri för 200kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av creativ:

Kan ju vara läge att kolla när och om hon har bytt batteriet på sin iphone 4 någonsin också. Lär ju blir bra mycket bättre med ett nytt batteri för 200kr.

I detta fall inget alternativ eftersom telefonen varit med om en del och behöver bytas ut ändå inom snar framtid. Men bra tänkt annars.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Skaffa ett externt batteri så kan du ladda när det behövs.

Permalänk

iPhone 5 med iOS 6 <3

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem

Köpte själv en iPhone 6 plus nyligen. (Har tidigare haft en Galaxy S4)
Det är otroligt bra batteritid. Laddar telefonen vart annan kväll utan att den verkligen skriker efter laddning. Jag är minst sagt nöjd med mitt köp.

Visa signatur

"So I parallel double parked that motherf*cker sideways"

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

iPhone 5 med iOS 6 <3

Om man inte vill lägga 6-7000 kr på en iphone 6, blir en iphone 5 en bra kompromiss då? Kommer ändå en känsla av uppgradering finnas och att den upplevs bättre än tidigare iphone 4 gällande exempelvis batteri och kamera? Bör man välja 5s då framför 5c, har hört sägas att vissa tycker 5c bara är en "uppskrämd 4" medan 5s är den riktiga iphone 5.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Skrivet av valiant:

Om man inte vill lägga 6-7000 kr på en iphone 6, blir en iphone 5 en bra kompromiss då? Kommer ändå en känsla av uppgradering finnas och att den upplevs bättre än tidigare iphone 4 gällande exempelvis batteri och kamera? Bör man välja 5s då framför 5c, har hört sägas att vissa tycker 5c bara är en "uppskrämd 4" medan 5s är den riktiga iphone 5.

Ja har en Iphone 5, kan säga att det inte ens går att jämför med en Iphone 4.
Det är som dag och natt, konstigt nog så öppnade min Iphone 5 alla appar förutom kameran och uppstart av telefonen snabbare på min IPhone 5 mot fars IPhone 5s, båda 16Gb och båda har iOS 7.1.2.

Men jag vet inte hur en IPhone 5 är med iOS 8 dock, vet bara att det är segare.
Så se till så den har iOS 7 så funkar en IPhone 5 väldigt bra

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile