Det gåt inte att kopiera

Permalänk
Medlem

Det gåt inte att kopiera

Jag har en Sony Eperia E3 mobil. Jag har satt i ett extra 16 GB SD minneskort.
Till minneskortet har jag kopierat lite musik i Mp3 320 format. Lite bilder finns det också. Jag har 12 GB kvar.
Nu försöker jag kopiera dit lite ljudböcker som jag rippat till Mp3 format samt lite blandad musik. Men det går inte. Jag har försökt via Windows filhanterare och via Sonys program Media Go. Men det går inte.
När jag försöker och det står att dit inte går, enheten kanske inte år ansluten, så går hela datorn ner. Det går inte att öppna en enda katalog eller annat. Men så fort jag drar ut USB sladden blir datorn som vanlig igen.
Vad kan vara fel?

Permalänk
Medlem

Är kabeln kopplad direkt till datorn, eller via någon typ utav hub? Om det senare, passivt- eller aktivt strömförsörjd?
Filsystem på kortet?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Kabeln är kopplad direkt.
Jag har prövat att kopiera bilder från mobilen till datorn vilket går helt okej. Men från datorn till mobilen det går inte med bilder heller.
Jag prövade nu att kopiera en bild från datorn till mobilen. Det kommer upp ett grön streck som skall visa kopieringen och den går direkt till slutet men avslutas inte. Om jag bara väntar ut så kommer det efter några minuter upp ett fönster som säger att det inte går att kopiera. Samtidigt så försvinner SD kortet från filhanteraren. Men om jag då drar ut sladden och sätter i den igen så är SD kortet tillbaka.

Permalänk
Hedersmedlem

Var är kortet köpt? Kanske piratkort med betydligt mindre egentlig minnesmängd.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Formatera kortet. Brukar lösa problemen.

Permalänk
Medlem

Det är A data kort köpt på Inet.
Den kan ju bli lite problem med att formatera eftersom det finns så mycket appar och annat där.
Eller är det bara till formatera och sedan installera om apparna?