Permalänk
Medlem

Sälja på g2a?

Hej.
Har ingen aning om vart jag skulle sätta tråden.
Topic: var och mötte Nip på inet i lördags och fick med mig Batman: Arkham knight och Witcher 3.
Då jag har hört att witcher ska ha katastrofal combat (Rätta mig om jag har fel) och är inte intresserad av Batman så tänkte jag sälja.
Hittade G2a. Har någon sålt därifrån tidigare? funkar det? Får man in pengarna på kortet eller får man bara presentkort på g2a?

Tacksam för svar//Foxis

Permalänk
Medlem

Sweclockers marknad brukar fungera bra annars

Köpt en del spel därifrån.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Eftersom dessa två är alldeles gratis när man köper vissa grafikkort så har jag väldigt svårt att tänka mig att du kommer få något för det.

Alternativt kolla här kanske du får de sålt! : http://www.sweclockers.com/marknad/113088-onskar-kopa-witcher...

Mvh

Permalänk
Medlem

Sälj dem på marknaden, jag tror definitivt du kommer få sålt dem om du sätter ett hyggligt pris.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Du kan få pengarna skickade till Paypal och där vidare till ditt bank konto.

Permalänk
Medlem

Om du gillar RPGs ens en gnutta så är det ett stort misstag att göra sig av med Witcher3, vet inte vart du har hört att det skulle vara katastrofal combat i det men det stämmer absolut inte (iaf inte i mina ögon)
Men ja, sälj hellre här på marknaden, med bra pris kommer de garanterat sälja.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Du väljer vad för spel det är du vill sälja, region och plattform.
Första gången man säljer så stänger dom av en varpå man får instruktioner att göra en ticket och verifiera sig.
Bild på nyckeln i fråga samt bild på kvitto.

Du väljer själv vad spelet ska kosta. (bara att lägga sig precis under lägsta priset)
När du väl fått allt sålt så tar det 7 dagar innan du kan välja olika sätt att ta ut pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Sweclockers marknad brukar fungera bra annars

Köpt en del spel därifrån.

får väl testa. Är bara rädd att det inte är så lätt att sälja spel här då det inte alltid är så säkert

Skrivet av StarKzz:

Eftersom dessa två är alldeles gratis när man köper vissa grafikkort så har jag väldigt svårt att tänka mig att du kommer få något för det.

Alternativt kolla här kanske du får de sålt! : http://www.sweclockers.com/marknad/113088-onskar-kopa-witcher...

Mvh

Skrivet av philipborg:

Sälj dem på marknaden, jag tror definitivt du kommer få sålt dem om du sätter ett hyggligt pris.

Och eftersom att jag fick allt gratis så kan det nog gå rätt så billigt också

Skrivet av TiasE:

Om du gillar RPGs ens en gnutta så är det ett stort misstag att göra sig av med Witcher3, vet inte vart du har hört att det skulle vara katastrofal combat i det men det stämmer absolut inte (iaf inte i mina ögon)
Men ja, sälj hellre här på marknaden, med bra pris kommer de garanterat sälja.

Trodde också att det verkade nice men kollade på https://www.youtube.com/watch?v=QIeEZeKN8JE och kunde ju se bristerna. Säg gärna om det inte är så så jag inte säljer det i onödan

Skrivet av Mimematis:

Du väljer vad för spel det är du vill sälja, region och plattform.
Första gången man säljer så stänger dom av en varpå man får instruktioner att göra en ticket och verifiera sig.
Bild på nyckeln i fråga samt bild på kvitto.

Du väljer själv vad spelet ska kosta. (bara att lägga sig precis under lägsta priset)
När du väl fått allt sålt så tar det 7 dagar innan du kan välja olika sätt att ta ut pengarna.

Och hur ska jag visa ett kvitto på något jag fick gratis?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Foxmaner:

får väl testa. Är bara rädd att det inte är så lätt att sälja spel här då det inte alltid är så säkert

Och eftersom att jag fick allt gratis så kan det nog gå rätt så billigt också

Trodde också att det verkade nice men kollade på https://www.youtube.com/watch?v=QIeEZeKN8JE och kunde ju se bristerna. Säg gärna om det inte är så så jag inte säljer det i onödan

Och hur ska jag visa ett kvitto på något jag fick gratis?

Jag orkade inte kolla på den där videon. Men med tanke på att spelet fått mellan 9.5-10/10 av de flesta stora sidorna tror jag du gör ett misstag. Förutsatt att det är din typ av spel. Jag gillar det starkt.

Du kan sälja spelen i marknaden här för 200-250 kr/st. Bara lägga ut!

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

Trodde också att det verkade nice men kollade på https://www.youtube.com/watch?v=QIeEZeKN8JE och kunde ju se bristerna. Säg gärna om det inte är så så jag inte säljer det i onödan

Jag håller då inte med om det han säger (för övrigt en jävligt jobbig youtuber de där :S), det mesta av hans gnäll beror på att han spelar på för låg svårighetsgrad och att han inte fattat combatsystemet.
Vill du ha input från fler på forumet så finns en 35 sidor stor tråd här http://www.sweclockers.com/forum/trad/1185833-witcher-3-wild-...

Men alla har ju olika smak.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Foxmaner:

Trodde också att det verkade nice men kollade på https://www.youtube.com/watch?v=QIeEZeKN8JE och kunde ju se bristerna. Säg gärna om det inte är så så jag inte säljer det i onödan

Mja, tycker inte han har helt rätt heller.

Han skriver såhär i sina kommentarer:

Citat:

Just want to address something that people never really got from the video with regard to the combat system.

I never once felt like I won any of my fights with skill, I never once aimed a sword blow or when fighting a group was able to execute a precise attack of one guy, block another and then maybe stun a third, it was not because I lacked the skill, it was because such moves are impossible in this game.

I love sword games but am used to having to direct the sword at arms, head, torso etc and used to having to block with precise timing or move my guy out the way myself with the movement keys. Basically I was brought up on games that used skill Quake, Mount and Blade, Chivalry so when I play something like this it just feels dumbed down and terrible.

Jämför man spelet med mount&blade, Chivalry etc så blir det ju lite konstigt :/

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Jag håller då inte med om det han säger (för övrigt en jävligt jobbig youtuber de där :S), det mesta av hans gnäll beror på att han spelar på för låg svårighetsgrad och att han inte fattat combatsystemet.
Vill du ha input från fler på forumet så finns en 35 sidor stor tråd här http://www.sweclockers.com/forum/trad/1185833-witcher-3-wild-...

Men alla har ju olika smak.

Skrivet av NordhNet:

Mja, tycker inte han har helt rätt heller.

Han skriver såhär i sina kommentarer: Jämför man spelet med mount&blade, Chivalry etc så blir det ju lite konstigt :/

Detta blir väl snart en "witcher 3 tråd" men har iallafall kommit fram till att jag ska sälja batman på g2a
Men så alla hans argument om att det är enkelt och enformigt är för att han kör på "lätt" och NEJ jag har aldrig kört ett rpg förut men ser väldigt nice ut.
Har inte fått någon bra uppfattning trots google. Behöver man spela ettan och tvåan för att förstå storyn?

Permalänk
Moderator
Forumledare
Skrivet av Foxmaner:

Detta blir väl snart en "witcher 3 tråd" men har iallafall kommit fram till att jag ska sälja batman på g2a
Men så alla hans argument om att det är enkelt och enformigt är för att han kör på "lätt" och NEJ jag har aldrig kört ett rpg förut men ser väldigt nice ut.
Har inte fått någon bra uppfattning trots google. Behöver man spela ettan och tvåan för att förstå storyn?

Du kan köra 3:an för sig själv utan problem, det blir inga problem att komma in i det, men 1:an och 2:an (speciellt 2:an) är också väldigt bra

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

Har fortfarande inte fått ork att sälja batman ännu men kan koden gå ut? Och hur ser man då utgångsdatum?
Vill helst inte sälja en gammal kod på swec

Permalänk
Medlem

Det står på kortet: not for resale. Du får alltså bara ha det för privat bruk.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

~Du lever ända tills du dör~

Stationära: 1TB HDD + SSD 120gb/ Aerocool strike x advanced / Hyper 212 Evo /24gb ddr3@1600mhz / Evga 600w / Intel core i5 4690k@stock Evga gtx 970 /asus z97a
Laptop: Dell xps 13 9370 fhd/i5/8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av eribo01:

Det står på kortet: not for resale. Du får alltså bara ha det för privat bruk.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag ska ju inte sälja det på te.x g2a utan sweclockers och dom vet ju inte vem som aktiverar koden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Foxmaner:

Jag ska ju inte sälja det på te.x g2a utan sweclockers och dom vet ju inte vem som aktiverar koden

Skrivet av eribo01:

Det står på kortet: not for resale. Du får alltså bara ha det för privat bruk.

Skickades från m.sweclockers.com

Betyder att den inte är till för återförsäljare att sälja vidare. Som privatperson får du givetvis sälja den som du vill.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

sälj det för 200 spänn eller nåt omöjligt att ingen skulle nappa på det