Permalänk
Avstängd

@Carry Potter:

Ok, tänkte att du köpte det nu. Men som jag förstått det fanns det ett fönster där man kunde lämna tillbaka 970-kort och att det passerat. Tycker inte det är okej att veta om nånting i flera månader och sen få ändra sig bara.

Nej jag är civilingenjör, tyckte det lät så underligt bara. Undrade mest om du va seriös

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carry Potter:

Följde Linus guide om hur man får "fanless-mode" på sitt nVidia 900-series grafikkort. Jag gjorde inom konstens alla regler och följde såklart guiden till punkt och prickar.

Jag skrev in de angivna "commandsen" i windows. nvflash började processen, det pep. inget hände. Så tillsist stängde jag ner programmet.

Nu krashar bara mitt grafikkort då och då.

Frågan blir då, hur ska jag gå vidare?. Kan någon skicka mig ett 970 bios så jag kan flasha tillbaka eller ska jag bara lämna tillbaka det på "3.5gbs garantin". det borde väl fotfarande fungera eller?

Nej det ska du fan inte göra. Har du pajat kortet så får du väl stå för det. Ingen annan ska behöva förlora något för att du ska hålla på och mixtra.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1370431-foljde-guide-fi...

Fortsatte du efter att du hade stött på problem? Isåfall borde det ha varit en varningsklocka. Du måste vara extremt noggrann när du flashar BIOS på en GPU. Det är inget som bara ska gå undan.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem