Permalänk
Avstängd

@Carry Potter:

Ok, tänkte att du köpte det nu. Men som jag förstått det fanns det ett fönster där man kunde lämna tillbaka 970-kort och att det passerat. Tycker inte det är okej att veta om nånting i flera månader och sen få ändra sig bara.

Nej jag är civilingenjör, tyckte det lät så underligt bara. Undrade mest om du va seriös

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carry Potter:

Följde Linus guide om hur man får "fanless-mode" på sitt nVidia 900-series grafikkort. Jag gjorde inom konstens alla regler och följde såklart guiden till punkt och prickar.

Jag skrev in de angivna "commandsen" i windows. nvflash började processen, det pep. inget hände. Så tillsist stängde jag ner programmet.

Nu krashar bara mitt grafikkort då och då.

Frågan blir då, hur ska jag gå vidare?. Kan någon skicka mig ett 970 bios så jag kan flasha tillbaka eller ska jag bara lämna tillbaka det på "3.5gbs garantin". det borde väl fotfarande fungera eller?

Nej det ska du fan inte göra. Har du pajat kortet så får du väl stå för det. Ingen annan ska behöva förlora något för att du ska hålla på och mixtra.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1370431-foljde-guide-fi...

Fortsatte du efter att du hade stött på problem? Isåfall borde det ha varit en varningsklocka. Du måste vara extremt noggrann när du flashar BIOS på en GPU. Det är inget som bara ska gå undan.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Om du inte har råd att bränna dina pengar så, varför försöker du ens modifiera ditt kort? En dyr läxa du nu får lära dig.

Permalänk
Medlem

Alla ni som bashar, har ni ens läst tråden? Han har fixat kortet nu, ni behöver inte fortsätta säger att han hade sönder kortet.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pelegrino:

Alla ni som bashar, har ni ens läst tråden? Han har fixat kortet nu, ni behöver inte fortsätta säger att han hade sönder kortet.

Tack!

Och även om kortet visar sig vara defekt senare så kommer jag ändå att returnera det och få mina pengar tillbaka. Det hade ni också gjort. Det hade nog de flesta gjort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Alla ni som bashar, har ni ens läst tråden? Han har fixat kortet nu, ni behöver inte fortsätta säger att han hade sönder kortet.

Det är klart vi har läst tråden. Har du?

Det spelar ingen som helst roll om han har fixat kortet eller inte. Det är inte det vi blir arga på. Vi blir arga på hans otroligt idiotiska tänk & hans kommentarer. Om man har sönder sin pryl så får man bita i det sura äpplet, det är ganska uppenbart eller hur? Men för honom så om man har sönder sin pryl så ska någon annan ersätta den, eftersom att det är en dyr pryl.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flygman:

Det är klart vi har läst tråden. Har du?

Det spelar ingen som helst roll om han har fixat kortet eller inte. Det är inte det vi blir arga på. Vi blir arga på hans otroligt idiotiska tänk & hans kommentarer. Om man har sönder sin pryl så får man bita i det sura äpplet, det är ganska uppenbart eller hur? Men för honom så om man har sönder sin pryl så ska någon annan ersätta den, eftersom att det är en dyr pryl.

OM jag blir tvungen så KOMMER jag att lämna tillbaka kortet. Finns ingenting ni kan göra åt saken. Bara att acceptera det. Ni får tycka vad ni vill. Men jag tänker inte gå miste om 3000kr för att några fjantar på Sweclockers säger att det är fel att reklamera det

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Carry Potter:

OM jag blir tvungen så KOMMER jag att lämna tillbaka kortet. Finns ingenting ni kan göra åt saken. Bara att acceptera det. Ni får tycka vad ni vill. Men jag tänker inte gå miste om 3000kr för att några fjantar på Sweclockers säger att det är fel att reklamera det

Men hur hade du tänkt att du skulle göra det?

De kommer knappast acceptera returer pga 3.5 GB VRAM-grejen. Det var längesen, du borde ha gjort det på en gång i så fall. Du kommer gå miste om 3000 kronor för att du tabbat dig, men roligt att du kallar folk för fjantar när du kommer hit och ber om hjälp. Hoppas det är sista gången du får någon hjälp på detta forum

Var har du köpt kortet? Jag tror inte heller att någon här säger detta för att vara elaka? Vi försöker väl snarare påpeka att din så tänkta "plan" inte kommer fungera.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lagerlöf:

Men hur hade du tänkt att du skulle göra det?

De kommer knappast acceptera returer pga 3.5 GB VRAM-grejen. Det var längesen, du borde ha gjort det på en gång i så fall. Du kommer gå miste om 3000 kronor för att du tabbat dig, men roligt att du kallar folk för fjantar när du kommer hit och ber om hjälp. Hoppas det är sista gången du får någon hjälp på detta forum

Var har du köpt kortet? Jag tror inte heller att någon här säger detta för att vara elaka? Vi försöker väl snarare påpeka att din så tänkta "plan" inte kommer fungera.

Orkar inte ens diskutera. Sagt upprepade gånger att kortet fungerar igen och tackat för hjälpen. Men ändå så kommer ni gång på gång med samma saker att säga.

Fine, jag förstår att det är fel. Men det är högst trolig att det inte ens är frågan om någon retur. Flashen gick fel> Jag flashade om till det gamla>kortet fungerar. De flesta mjukvara baserade felen går att lösa igenom just mjukvara. Att ändra eller byta ut den.

Kan ni sluta att påpeka mina tankar angående returen nu?

Permalänk
Medlem

Rätta mig om jag har fel men fick du inte biosen från http://www.techpowerup.com/vgabios/ så hur vet du att det är den som var på från början? Nu när du har pillat är det lite svårt att reklamare något som kan ha vart ett fel från början. (fel kontakt mot gpu kylarenm obalans i fläktaran, dålig kontakt på vrm.) Som gjorde att det lät mer än det skulle. Tvivlar på det men vdrop har man sätt på fermi och jag har något konstigt på mitt gm104 men ja, du har pillat och sagt att du gjort det och jag förstår inte. DOA är DOA som företag ofta inte fattar. Skicka in på reparaton, varför? Den har aldrig startat jag köpte den idag. Men reklamation och fabrikationsfel låter inte som att det är det som har hänt här.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Hjälpsam

Fint att det fungerar och bra att du inte tänker försöka returnera kortet.
Kunde blivit en dyr läxa men, nu gick allt bra, man lär av misstagen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Carry Potter:

De flesta mjukvara baserade felen går att lösa igenom just mjukvara. Att ändra eller byta ut den.

FYI
Att flasha om en bios/firmware på ett grafikkort ändrar inte bara mjukvaran. Den bios jag kör med på mitt 680 får att få den stabild har ändrat späningen till 1200.0mV (mer ostabilt mindre ostabilt) på saliga powerstates. (har problem då den byter mellan p00 p 02p 05 samt p08) Sådant påvärkar en hel del. kortet. På powertable kan du göra en hel del knasiga saker och det är inte som en drivrutin. Som man bara installerar om. Fanns några drv som raporterades att de också kunde skada kort genom att gå förbi spärrana som står i biosen och kunde skada korten. Du kan skada ett kort genom att "bara" byta mjukvara. Tror inte du gjort det men. Vill att du ska veta det. Kortet han nog stänga av sig själv innan, alla gånger.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Avstängd

Jag har en netto inkomst på ca 45.000kr/mån och jag skulle självfallet också skickat tillbaka kortet på garanti oavsett om jag hade flashat sönder det eller ej. Allt annat är idioti, lära sig en läxa osv är riktigt korkat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Datorn | ASUS X99 RAMPAGE V EXTREME | 6950X | Evga Titan X Pascal SLi | Corsair 32GB DDR4 3000Mhz CL15 Dominator Platinum | 3st Asus PG348Q G-Sync | EVGA SuperNOVA 1600w G2 PSU | Obsidian 900D |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygman:

Det är klart vi har läst tråden. Har du?

Det spelar ingen som helst roll om han har fixat kortet eller inte. Det är inte det vi blir arga på. Vi blir arga på hans otroligt idiotiska tänk & hans kommentarer. Om man har sönder sin pryl så får man bita i det sura äpplet, det är ganska uppenbart eller hur? Men för honom så om man har sönder sin pryl så ska någon annan ersätta den, eftersom att det är en dyr pryl.

Jag har absolut läst tråden. Är man så dum att man tror att världen funkar så så kommer man inte komma långt i livet men det är varken mitt eller ditt problem.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Syhndel:

Jag har en netto inkomst på ca 45.000kr/mån och jag skulle självfallet också skickat tillbaka kortet på garanti oavsett om jag hade flashat sönder det eller ej. Allt annat är idioti, lära sig en läxa osv är riktigt korkat.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, jävligt korkat att lära sig av sina misstag!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ratatosk:

Ja, jävligt korkat att lära sig av sina misstag!

Nu begriper nog troligen du med (?) att i detta fallet skulle det eventuellt kosta TS ca 3700kr att "lära sig en läxa". Vilket är urbota dumt. Skulle han få ett nytt kort kan han flasha det med och då undersöka vad som gick snett första gången och rätta till det.

Men att blint slänga pengar i sjön för att "lära sig en läxa" är inget annat än idiotiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Datorn | ASUS X99 RAMPAGE V EXTREME | 6950X | Evga Titan X Pascal SLi | Corsair 32GB DDR4 3000Mhz CL15 Dominator Platinum | 3st Asus PG348Q G-Sync | EVGA SuperNOVA 1600w G2 PSU | Obsidian 900D |

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Syhndel:

Nu begriper nog troligen du med (?) att i detta fallet skulle det eventuellt kosta TS ca 3700kr att "lära sig en läxa". Vilket är urbota dumt. Skulle han få ett nytt kort kan han flasha det med och då undersöka vad som gick snett första gången och rätta till det.

Men att blint slänga pengar i sjön för att "lära sig en läxa" är inget annat än idiotiskt.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag skrev om att lära sig läxan, att de det försiktigt med grejer som man knappt har råd med, alltså att inte flasha kortet som TS här gjorde.
Det borde även du kunna läsa dig till (?).

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Hoppas ditt kort går sönder och att de nekar reklamation. Snart kommer vi se en ny tråd från dig "[Namn på butik] NEKAR MIN REKLAMATION! JAG SKA STÄMMA DEM!!!"

Visa signatur

CPU AMD 3900X GPU Zotac RTX 3080 12GB
Moderkort Asus x570-E Gaming Nätagg Corsair RM850x
Minne Corsair Vengeance RGB Pro 32 GB Kylning Corsair Hydro H115i PRO
Chassi Corsair Obsidian 500D SE Skärm Samsung Odyssey G9 NEO
SSD Samsung 970 1TB HDD Western Digital Blue 2TB Laptop Dell XPS 13 9300 i7

Permalänk
Avstängd
Skrivet av leyer32:

Hoppas ditt kort går sönder och att de nekar reklamation. Snart kommer vi se en ny tråd från dig "[Namn på butik] NEKAR MIN REKLAMATION! JAG SKA STÄMMA DEM!!!"

Moget skrivet kompis, till din stora besvikelse ska jag säga dig att kortet har fungerat perfekt sedan om-flash-ningen igår ikväll. Vart vill du ens komma med en sån kommentar?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst enligt §8*

Uppmaning till brott/bedrägligt beteende är ej ok.

Citat:

9§8 Brott
Det är inte tillåtet att uppmana till brott eller sprida uppmaningar till brottsliga handlingar. Allt innehåll regleras av svensk lagstiftning.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...